CDA wl verplichte test voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

CDA wl verplichte test voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 05:19

Bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/03 ... 028B2.html

CDA wil verplichte test voor honden
Het CDA wil een gedragstest voor alle honden die potentieel gevaarlijk zijn. Het CDA-Kamerlid Ormel denkt aan honden met een schofhoogte van 40 centimeter en meer. Hij vraagt minister Verburg te onderzoek of een verplichte test kan leiden tot minder bijtincidenten.

Ormel zegt dat veel mensen zich aan honden ergeren en er bang voor zijn. Daarom moet er iets gebeuren."Wat mij betreft: geen test, dan een muilkorf om".

Sinds 1993 is het houden van pittbulls en verwante honden verboden. Ormel denkt dat de aandacht sindsdien is verschoven naar andere honden die agressief kunnen worden gemaakt.

---------
Dit zat er aan te komen. Ben benieuwd of het erdoor gaat komen.
In ieder geval beter dan nog meer rassen verbieden, maar als het door gaat konden er wel eens heel wat honden met een muilkorf moet lopen in de toekomst.

ceasario

Re: CDA wl verplichte test voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:05

ThePast03 schreef:
Dit zat er aan te komen. Ben benieuwd of het erdoor gaat komen.
In ieder geval beter dan nog meer rassen verbieden, maar als het door gaat konden er wel eens heel wat honden met een muilkorf moet lopen in de toekomst.

Nu nog de muilkorf voor de mens. Ach gut die er op enkele plekken al is en er verder aan zit te komen.

Poetin: Olie in ruil voor je bek dicht. Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:36

Van mij mag ie er komen hoor! Maar dan ook voor kleinere hondjes want die hebben net zo goed wel eens een lage bijtdrempel en ik ben erg gesteld op mijn achillespees Haha! Isa is zo'n "potentieel gevaarlijk ras", ik heb inmiddels 4 x een MAG test met dr gedaan en 4x goed gegaan(inmiddels kent ze 'm natuurlijk ook Haha! ). Ben dan heeeeeeel benieuwd hoeveel honden van zogenaamd lieve rassen (zoals goldens) ineens met een muilkorf om moeten lopen.

Edit: Valt me een beetje tegen van HJ Mormel dat hij wil "discrimineren" op schofthoogte. Zou hij nooit als veterinair in de praktijk gewerkt hebben Haha! ?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:41

Het idee op zich vind ik niet verkeerd, maar dat er per schofthoogte gerekend wordt wél.

Neem nu de teckel van onze buren, daar wil je niet graag bij in de buurt komen want die is erg fel en houd zijn bekkie ook niet altijd even netjes dicht.

Dan naar een grotere hond: Onze eigen duitse dog, 75 cm schofthoogte. Echt een kalf om te zien, maar doodsbenauwd voor vreemden.

Dan klopt de vergelijking toch al niet meer?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:43

I.p.v. dat er een test voor de baasje wordt voorgesteld. Dat zou ik pas echt nuttig vinden. Elke idioot kan nog altijd huisdieren nemen zonder zich er ook maar iets in te verdiepen.
Mensen ergeren zich tegenwoordig overal aan, dus wat's next?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:35

Meiden.. helemaal mee eens.. Waar gaat het heen....

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:39

Ik ben wel benieuwd hoe zo'n gedragstest in z'n werk gaat, iemand die me dat kan vertellen?
Overigens vind ik het belachelijk dat ze dit willen gaan doen, misschien dat we beter een gedragstest voor de eigenaars in kunnen gaan stellen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:39

ben er deels mee eens
maar dan wel alle rassen en alle hoogtes!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:42

Ellebel schreef:
Van mij mag ie er komen hoor! Maar dan ook voor kleinere hondjes want die hebben net zo goed wel eens een lage bijtdrempel en ik ben erg gesteld op mijn achillespees Haha! Isa is zo'n "potentieel gevaarlijk ras", ik heb inmiddels 4 x een MAG test met dr gedaan en 4x goed gegaan(inmiddels kent ze 'm natuurlijk ook Haha! ). Ben dan heeeeeeel benieuwd hoeveel honden van zogenaamd lieve rassen (zoals goldens) ineens met een muilkorf om moeten lopen.

Edit: Valt me een beetje tegen van HJ Mormel dat hij wil "discrimineren" op schofthoogte. Zou hij nooit als veterinair in de praktijk gewerkt hebben Haha! ?

Was het juist aan het denken soms heb ik liever de heel grote honden Haha!

Bij ons krijgt iedereen een muilband aan en zeker de kleine mormels.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:43

Ik hoorde het ook vanmorgen op het nieuws, en vind het belachelijk.

Veel honden zijn niet agressief, maar worden agressief gemaakt. Ligt voor een groot gedeelte aan de baasjes. Komt er dan ook een test voor je geschiktheid als hondeneigenaar?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:46

ik geloof niet in zo'n test hoor ze zullen alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat zo'n hond een reactie geeft en als ie bijt dan moet ik een muilkorf om of een spuitje.

Zucht de meeste agressieve bitbulls en andere vechthonden zijn in handen van buitenlanders of allochtonen.
Ik heb nog nooit een neger met een maltezer leeuwtje zien lopen.

Dit is geen discriminatie hoor

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:46

waarom op schoft hoogte..
de kleintjes bijten idd net zo hard..
Ze moeten eerst maar eens de eigenaren aan een test onderwerpen of ze wel geschikt zijn voor eenhond

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:51

tita schreef:
ik geloof niet in zo'n test hoor ze zullen alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat zo'n hond een reactie geeft en als ie bijt dan moet ik een muilkorf om of een spuitje.

Zucht de meeste agressieve bitbulls en andere vechthonden zijn in handen van buitenlanders of allochtonen.
Ik heb nog nooit een neger met een maltezer leeuwtje zien lopen.

Dit is geen discriminatie hoor

hmm hier ben ik het niet helemaal mee eens....
er zijn genoeg nederlanders die ook zo'n hond hebben
overigens zit ik in Zaandam...de stad met de meeste turken en allochtonen
en hier zie je meer dan eens een surinamer of derg met golden retriever of anders...
ik zie hier dan meer NLers met zulke honden....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:53

zowiezo zijn er weinig marokanen met een hond want dat is onrein. Was vorige keer nog op de nederlandse tv die vrouwen wouden eerst handschoenen aandoen voor ze de honden aanraakte

Maar een test voor het baasje lijkt me wel iets

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:55

nou ik heb jaren in Rotterdam gezeten en vrienden gehad in het criminele gebeuren en de meeste suri's hadden toch echt een dog argentino of een pitbull of mastino ik ken er geen eentje met een labrador.

Maar dat is mijn ervaring ga eens op zondag naar Rotterdam naar de koopgoot of de lijnbaan zeker weten dat je een buitenlander ziet met een agressieve hond of soort.
Natuurlijk zijn er zat Nederlanders of Blanken met een vechthond maar die gaan er iets anders mee om niet zo opschepperig

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:57

Vooral kleine hondjes zouden ze een ker onder de loep moeten
nemen,dit omdat ze vanwege hun geringe grootte en gewicht eenvoudig door kinderen opgetild kunnen worden.
Ik ben voor die test,ik denk dat de uitslag ervan de Pitjes en aanverwanten in de schaduw gaan zetten.
Overigens denk ik niet dat het gaat gebeuren want het aantal
houders van de modale hond,bedraagt met gemak die van een politieke partij.
Om een voorbeeld te geven,tentijde van Netto,waren er verreweg meer bijtgevallen met Rotweilers als met pitbullen.
Met fatale afloop,versloegen ze de vechthondengroep met gemak....De toenmalige partner in crime van Netto,mede
ontwikkelaar van de M.A.G test hield zelf Rotweilers.Deze kwamen wel in aanmerking voor de M.A.G test Verward De verklaring? een grote lobby,gesteund door K.N.H.STAMBOEK..EN LAAT DIE PIT DAAR NU NET BUITEN VALLEN Koe
HOE DENKT MEN DAT TE GAAN DOEN MET RASLOZEN?

Ik hoop dat men het advies gaat volgen zoals in een eerder topic al meerdere keren geopperd is...Weetje nog ThePast03? Cool

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:58

De kleintjes zijn gevaarlijk omdat net zoals de labrador en de golden er vanuit word gegaan dat het geen opvoeding nodig heeft. Ze zijn toch klein en zachtaardig

Wrong Lachen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:59

Ik wil het wel eens zien hoor, hoe snel ze die regel terug roepen als blijkt hoe veel zogenaamd lieve honden niet door die test komen. Dan mogen ze op hun knietjes excuses aanbieden aan hun stationcar-rijdende-twee-onder-een-kap-bewonende-golden-bezittende achterban. Lijkt me humor.

Een voorbeeld van een MAG-test:
Citaat:

Echt, ik heb hier tientallen honden grandioos op zien falen. En dat waren niet de rassen waarvan je het verwacht.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:00

tita schreef:
nou ik heb jaren in Rotterdam gezeten en vrienden gehad in het criminele gebeuren en de meeste suri's hadden toch echt een dog argentino of een pitbull of mastino ik ken er geen eentje met een labrador.

Maar dat is mijn ervaring ga eens op zondag naar Rotterdam naar de koopgoot of de lijnbaan zeker weten dat je een buitenlander ziet met een agressieve hond of soort.
Natuurlijk zijn er zat Nederlanders of Blanken met een vechthond maar die gaan er iets anders mee om niet zo opschepperig

Voor dit soort opmerkingen kan je vervolgd worden..... Duivel

Al kan ik je denkwijze gedeeltelijk wel volgen Verdrietig

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:00

poeh jack russels vervelende blaf en bijtgrage hondjes iedereen vind ze zo schaaaaaaaaaaatig maar ze zijn hartstikke fanatiek.

Wat dacht je van een beagle die moet je ook opvoeden

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:01

zo'n test wil ik best afleggen met mijn ambull, geen probleem maar dan ook voor al die kleine keffertjes die regelmatig in zijn wangen hangen...

aan de andere kant snap ik het wel dat ze het willen doen vanaf 40 cm aangezien een beet van een grote hond meer schade aanricht dan van een poedel bv..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:02

tita schreef:
poeh jack russels vervelende blaf en bijtgrage hondjes iedereen vind ze zo schaaaaaaaaaaatig maar ze zijn hartstikke fanatiek.

Wat dacht je van een beagle die moet je ook opvoeden

Ik heb jack russel die doet niemand iets, en waarom hij weet zijn plaats. En heeft goede opvoeding gekregen

Soms doe ik paf dood en dan vergeet ik dat die hond er ligt en na een uur kom ik weer beneden en dan ligt meneer er nog Sigaar

Ellebel

Maar het banketstaaf is, als die kleintjes in mijn hond hangen en zij is het een keer zo zat dat ze bijt, heeft mijn hond het wel gedaan want dat is nou eenmaal een agressief ras. Gelukkig heeft ze het nog nooit gedaan maar de keren dat ik 1 of meerdere kleintjes van haar af heb moeten trekken en er ook daadwerkelijk doorgebeten was zijn niet meer op 1 hand te tellen.

Ojajoh

nou dan is dat toch het verschil in steden hoor.....Ja
in [***] denken blanke jongeren dat ze god zijn met zo'n hond! (de buitenlanders ook daar niet van)
en in zaandam is het dus weer heel anders.........
ik kom ook altijd een turkse man tegen met een turkse berghond....een surinaamse jongen met een GR en ga zo maar door.....

Hier zijn de buitenlandse jongeren meer bezig met gepimpte auto's en derg dan met de honden.....
het is maar net waar de hotitem ligt voor de jeugd in zo'n stad Knipoog

by the way,nog een klein (leuk) iets...
Hier zijn de dames (jeugd) helemaal lyrisch van de parish hilton hondjes ...(niet mijn ding hoor)
maar wel erg grappig al die dames met hun "handtasjes" Clown

maargoed ik ga teveel offtopic Knipoog

om weer ontopic te gaan:
deze test zal wel uitwijzen dat de GR niet 1 van de liefste honden blijkt te zijn (wat de meeste gezinnen wel durven te beweren)

tita

CherokeeChum schreef:
tita schreef:

Voor dit soort opmerkingen kan je vervolgd worden..... Duivel

Al kan ik je denkwijze gedeeltelijk wel volgen Verdrietig

hoezo vervolgd worden voor wat dan

Ik zeg niks discriminerends ik zeg ook niet dat je alle buitenlanders zie zitten met een hond.
Maar altijd staat er wel ergens een groepje vrienden met paar gevaarlijk uitziende honden terwijl het hartstikke druk is op zondag daar. Veel mensen veel irritaties
Voor je het weet wordt de hond boos of een eigenaar en dan is er weer ellende