Stop VeriChip! Teken de petitie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

Stop VeriChip! Teken de petitie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:41

Hoewel het Europees Parlement zich verzette tegen de centrale database met paspoortdata, vanwege risico voor misbruik, blijkt dat Nederland als een van de enige landen wel een dergelijke database aan gaat leggen. En hoewel het EP heeft gesteld dat de biometrische gegevens alleen gebruikt mogen worden voor identificatie van de paspoorthouders, hebben de ministers Donner en Remkes begin 2005 aangegeven de database ook te willen gebruiken voor het identificeren van personen.

Dit is vragen om problemen. Een dergelijk databank zal een erg aanlokkelijk doelwit zijn voor hackers die werken voor de georganiseerde misdaad. Indien in een dergelijke database wordt ingebroken dan zijn de gevolgen niet te overzien. Alle persoonsgegevens van alle Nederlanders kunnen dan op straat komen te liggen. Indien in deze database ook vingerafdrukken worden geplaatst is het voor hackers kinderspel om uw identiteit aan te nemen. Tijd is aangebroken voor de verontruste burger om in actie te komen.

Uit bezorgdheid over deze ontwikkeling hebben we STOP VeriChip opgericht, met het doel mensen bewust te maken van het gevaar dat implementeerbare RFID-chips met zich mee kan brengen. Wij bieden op onze website de ruimte voor discussie, uitwisseling van ideeën, gevoelens en informatie over het RFID-chips en RFID in bredere zin. We nodigen voor en tegenstanders, leken en experts uit om de discussie aan te gaan met elkaar over dit maatschappelijk belangrijke onderwerp. Tevens kunt u hier een petitie tekenen.

Voor ons is het allang duidelijk: men probeert de mensen de ID-chip aan te praten op dezelfde manier als men hen de GSM verkocht heeft, door het oproepen van allerlei irrationele angsten, waardoor de mensen ten prooi vallen aan een steeds sterker veiligheidssyndroom. Alsof zelfs iedereen die niks te verbergen heeft zich alles zou moeten laten welgevallen en de klok rond gecontroleerd zou moeten worden.

En voor U?

Bron: actiegroep Stop VeriChip "

Nou lekker dan, krijgen we naast de verplichte voedselrichtlijnen in 2010 waarvan de overheid bepaald wat we voorgeschoteld krijgen (dus geen voedselvrijheid meer) er nu ook een chip bij... Hóezo probeert de overheid macht over ons, mensen, te krijgen? Lijkt verdorie Hitler wel, hoewel op een andere (subtielere) wijze maar het doel is hetzelfde!! Namelijk --> MACHT!! over de mensheid! Boos!

lesilla

Re: Stop VeriChip! Teken de petitie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:44

en het gevaar is? En nu liefst niet de fotos met zenuwstoornis laten zien door mis steken kan ook door het simpel vaccin gebeuren

is niet het gevaar van de chip maar de hand van de da

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:47

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:48

katiavl schreef:
en het gevaar is? En nu liefst niet de fotos met zenuwstoornis laten zien door mis steken kan ook door het simpel vaccin gebeuren

Het gaat hier om een chip voor mensen, niet voor paarden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:51

schaapjuh schreef:
katiavl schreef:

Het gaat hier om een chip voor mensen, niet voor paarden

omg sorry Bloos ik schaam me erg nu Bloos

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:57

Een chip voor mensen? Volgens mij heb ik iets gemist. Wat is dat en waarom zou ik dat doen?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:58

Geeft niet hoor Knipoog waarschijnlijk had ik het niet duidelijk bericht

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:59

Lepeltje21 schreef:
Een chip voor mensen? Volgens mij heb ik iets gemist. Wat is dat en waarom zou ik dat doen?

Ik snap hem nu Lachen het zijn de nieuwe paspoorten met chip

bv dan werkt het samen met je kaart voor ziekenhuizen weet niet hoe het noemt in nederland, en als student als studentenkaart

Het maakt dus dat alles in één zit, maar hier kan ook misbruik van gemaakt worden. Zorgt ook dat het paspoort inneens veel duurder is, vond eigelijk niet erg al die apparte kaarten

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:01

Ow, dat bedoelen ze ermee. Ik wist niet dat dat zo'n groot risico was?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 23:12

katiavl schreef:
Lepeltje21 schreef:

Ik snap hem nu Lachen het zijn de nieuwe paspoorten met chip

bv dan werkt het samen met je kaart voor ziekenhuizen weet niet hoe het noemt in nederland, en als student als studentenkaart

Het maakt dus dat alles in één zit, maar hier kan ook misbruik van gemaakt worden. Zorgt ook dat het paspoort inneens veel duurder is, vond eigelijk niet erg al die apparte kaarten

Dat is dus het begin he? Uiteindelijke doel is om mensen te chippen.. Boos!
Tijd om in actie te komen tegen de implementatie van de microchip die het afschaffen van de slavernij meteen weer ongedaan zou maken. Je zult misschien denken, ach ik heb toch zeker wel een vrije keus. Niks is minder waar. De laatste 2 jaar is er hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat jij er een bij je moet dragen. Kijk maar eens goed naar je paspoort dat je verplicht bent bij je te dragen. Dit paspoort heeft sinds augustus 2006 een rfid chip. In een wat later stadium zal dit paspoort geleidelijk aan verdwijnen om plaats te maken voor een implanteerbare RFID-chip; de VeriChip. Wanneer je met een dergelijk chip onder je huid rondloopt, is er werkelijk geen ontkomen meer aan. Alles wat je doet, waar je heen gaat, wat je koopt of verkoopt, alles wordt geregistreerd en opgeslagen in databases.

Bron: http://verichip.yourownrisk.nl/petitie.asp

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:21

Ik zie ook voordelen v n chip. Ik haat al die pasjes en ben ze altijd kwijt met n chip zou dat ook zo opgelost zijn. Een chip in je arm )onderkant pols of zo) lijkt me wel wat........
Maar hoe t criminele hoekje daar op gaat reageren weet ik ook niet.
Maar de chip gaat t uiteindelijk toch overnemen denk ik.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:39

1 April?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:45

ik dacht dat het de iris scan ging worden Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:32

ShirleyA schreef:
Ik zie ook voordelen v n chip.

Dit meen je toch niet he? Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Ten eerste wil ik die zooi niet in mijn lijf, ten tweede wordt de 'oppermacht' zo vreselijk groot...
Denk eens aan chipscanners die inscannen waar je boodschappen doet ( zoiets ) en wanneer, om zo nog meer maatwerk marketing te leveren.
Chipscanners die je huis kunnen scannen welke artikelen, meubels etc. jij hebt.
Chipscanners om te controleren waar jij de afgelopen maand gereden hebt om achteraf je belasting te heffen.
Chipscanners om te zien of jij wel op tijd op je werk bent.
Maargoed, al deze chips kunnen weer interessant zijn voor criminelen, dus als de criminelen nou ook een chip krijgen, met een maandelijkse injectie om ze koest te houden, dan komen we vanzelf in een perfecte wereld Lachen

De dag der dagen door Ira Levin
Citaat:
In de verre toekomst is zijn alle verschillen tussen de mensen opgeheven. Iedereen spreekt één taal. Er zijn maar 4 namen voor jongens (Li, Bob, Jezus en Karl), en 4 namen voor meisjes (Yin, Peace, Mary, Anna). Door genetische manipulatie ziet iedereen er hetzelfde uit, en door maandelijkse injecties (behandelingen) is iedereen volgzaam en vriendelijk. De "behandelingen" zijn verplicht voor iedereen en bevatten o.a. kalmeringsmiddelen, medicijnen, lustonderdrukkende middelen, hormonen die de haargroei, menstruatie en borstengroei onderdrukken, en zorgen dat vrouwen geen kinderen krijgen. Hierdoor is men gevrijwaard van geslachtsziekten en is vrije seks heel normaal. In het dagelijks taalgebruik is "neuken" dan ook geen vies woord, maar "vechten" wel. Deze gemeenschap wordt geregeerd door een centrale computer, UniComp. UniComp staat in het hart van EUR (Europa) in de stad EUR00001 (ergens in Zwitserland). UniComp regelt het weer, bepaalt wat er gebouwd wordt, regelt alle behandelingen, bepaalt wie zich met wie mogen voortplanten, bepaalt welk beroep men krijgt. Via armbanden en scanners wordt iedereen in de gaten gehouden.

Ik word altijd heel bleeeh van dit soort boeken Bloos (heb hem gelezen)

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:42

O getsi!
Geen chip voor mij, echt niet! Ik vind het maar een eng idee. Sowieso omdat ik een keer een verhaal heb gehoord, over dat er over zo'n 20 jaar een chip zou komen, en iedereen die die niet wou aannemen zou bij de hemel horen, en die rest bij de hel. Maar als je het niet had werd je door de regering door geschoten. 'T zal vast wel een of ander verzinsel zijn, maar ik moest er toch gelijk aan denken!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:43

Sorry Dat ze het voor dieren verplichten is tot daar aan toe.. Maar bij mij geen chip in mijn lijf... Ik kan niet eens tegen bloedprikken dus dit wil ik al helemaal niet.

En het is wat mij betreft ook veel te fraude gevoelig. Nu is het misschien nog veilig maar zet het maar eens een jaar op de markt... Het wordt een sport voor hackers om het systeem te hakken.. en dan zit jij met dat rare ding in je lijf..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:47

lies schreef:
1 April?

dan is het wel een hele goed doordachte Aprilgrap.

Ach, niemand zal ooit verplicht gechipt kunnen worden, er zal altijd een alternatief mogelijk zijn. Zo zit de Nederlandse wetgeving nu eenmaal in elkaar. Niet gaan mopperen over die identificatieverplichting die er nu al is, ook daar heb je de keuze in om hem niet bij je te dragen...ja kost je een bekeuring als je gecontroleerd wordt, so what?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 17:57

Cassidy schreef:
lies schreef:
1 April?

dan is het wel een hele goed doordachte Aprilgrap.

Ach, niemand zal ooit verplicht gechipt kunnen worden, er zal altijd een alternatief mogelijk zijn. Zo zit de Nederlandse wetgeving nu eenmaal in elkaar. Niet gaan mopperen over die identificatieverplichting die er nu al is, ook daar heb je de keuze in om hem niet bij je te dragen...ja kost je een bekeuring als je gecontroleerd wordt, so what?

Dat is zeker waar. Maar is toch wel beangstigend dat mensen zoiets kúnnen bedenken zeg ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:23

Nou voor tbs-ers vind ik het eigenlijk wel een goed idee......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:24

Achjoh, ze kunnen je absoluut niet verplichten om een chip in je lijf te nemen. We blijven nog altijd mensen hoor Knipoog Ik denk dat het een goede 1 april grap is...

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:27

denk ook dat t een 1 april grap is...wel een rare ... dat wel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:50

Nicolletje schreef:
Ten eerste wil ik die zooi niet in mijn lijf, ten tweede wordt de 'oppermacht' zo vreselijk groot...
Denk eens aan chipscanners die inscannen waar je boodschappen doet ( zoiets ) en wanneer, om zo nog meer maatwerk marketing te leveren.

Vraagje aan Nicolletje: betaal jij weleens per pinpas? Of Chipknip? Dacht je niet dat er datamining gedaan wordt op grond van de gegevens waar jij die hebt gebruikt en waarvoor je die hebt gebruikt? Gebruik je weleens een creditcard?

Als je echt niet te traceren wilt zijn, moet je alles contant af gaan rekenen. Pas dan ben je niet meer overal te volgen.

Dus ook zonder chip weet men al heel veel van je.....