Echtgenoot doodgeschoten vrouw eist schadevergoeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Echtgenoot doodgeschoten vrouw eist schadevergoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:46

Uitgegeven: 20 maart 2007 23:56
Laatst gewijzigd: 21 maart 2007 07:02
HILVERSUM - De echtgenoot van de 44-jarige Edith Arends uit Enschede die 4 maart in het centrum van de stad werd doodgeschoten, eist een schadevergoeding van tbs-kliniek Oldenkotte in Rekken.

Dat maakten weduwnaar Tom Arends en zijn advocaat Robert Speijdel dinsdag in het televisieprogramma Pauw en Witteman bekend.

Enkele uren na de schietpartij werd de 29-jarige verdachte Paul R. aangehouden. Hij wordt ervan verdacht de fatale schoten te hebben gelost. De verdachte zit in de laatste fase van zijn tbs-straf en woont zelfstandig, maar staat nog wel onder behandeling van Kliniek Oldenkotte. "Ook de Staat der Nederlanden wordt aangeklaagd, want die is belast met de uitvoering van de tbs", vertelde Speijdel.

Toezicht

Volgens Arends heeft de kliniek grote fouten gemaakt door te weinig toezicht te houden op Paul R. Zo zou de tbs'er onvoldoende worden gecontroleerd op drankmisbruik. "Het is bekend dat hij in het weekeinde veel dronk, in het verleden kon hij dan zeer agressief reageren. Oldenkotte had beter toezicht moeten houden", stelt Arends.

De weduwnaar is bovendien sterk teleurgesteld in de instelling omdat hij na het misdrijf niets meer van de kliniek heeft vernomen.
bron: nu.nl (anp)

Zo! Eindelijk iemand die groot gelijk heeft dat hij het tbs beleid aan de kaak stelt. Erg triest dat de vrouw van deze man en haar familie de dupe zijn geworden van het schandalige tbs beleid in Nederland. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst!

MSQuincyTE

Re: Echtgenoot doodgeschoten vrouw eist schadevergoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 01:29

Die kliniek heeft in mijn ogen ook een grote fout gemaakt, en hij heeft gelijk dat hij een schade vergoeding wil al krijgt hij helaas zijn vrouw er niet mee terug

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 01:47

Zo triest dat hij pas contact met de direktie van de TBS kliniek kreeg nadat hij een steen door een raam van de kliniek gooide. Toen kwam de politie en die dwong de directrice op het bureau met hem te praten.
Ik vind dit heel laf, vooral omdat hij al meerdere keren TBSers van hen bij hem een baan gegeven had waaronder deze moordenaar van zijn vrouw, dus ze kenden hem van overleg etc.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 01:53

Pfff het hele systeem klopt gewoon van geen kanten. Hier in de buurt zijn twee TBS klinieken. Er zijn diverse afdelingen die (half) open zijn. Deze mensen gaan gewoon werken etc. Tóch vind ik dit een vreemde zaak. Net of ze willen afwachten met wát er zal gebeuren. Verdikke .....ze zitten er niet vanwege zweetvoeten!!!

off-topic: Ik las de titel verkeerd: Echtgenoot doodgeschoten.....vrouw eist schadevergoeding.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:29

Ik hoop dat deze rechtzaak ervoor zorgt dat er kritischer naar het beleid van TBS klinieken wordt gekeken. Het is te gek voor woorden wat er de laatste tijd allemaal gebeurt. Hoeveel onschuldige mensen moeten er dood gaan voordat er daadwerkelijk iets wordt gedaan? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:52

Het is de laatste tij idd schering en inslag. TBS beleid in Nederland werkt gewoon niet

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:30

TBSer's mogen gewoon nooit meer vrij komen omdat ze toch niet weer beter worden of ze gaan gewoon weer de fout in

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:26

MSQuincyTE schreef:
TBSer's mogen gewoon nooit meer vrij komen omdat ze toch niet weer beter worden of ze gaan gewoon weer de fout in

Dat is wat erg kort door de bocht, maar dat men strenger moet worden is duidelijk.
Ook hier zal het gebrek aan geld en mankracht meespelen.
Iemand vrijer laten en toch intensief blijven volgen is een vrij dure grap.
Dus dat intensief volgen is geschrapt, zodat men er pas als er iets misgaat achter komt dat de beslissing niet goed was.

Overigens las ik dat Hirsch Balin ook niets tegen pedofielen in het onderwijs kan doen, zelfs al zijn die ooit berecht en bekend, omdat een bewijs van goed gedrag pas iets van de laatste jaren is.

Dat vind ik meer dan zorgwekkend.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:39

Ik vind het niet kort door de bocht

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:06

MSQuincyTE schreef:
Ik vind het niet kort door de bocht

Je poneert een paar absolute zaken die niet absoluut zijn.
Lang niet iedereen gaat weer de fout in, helaas horen we alleen van het kleine gedeelte dat het wel doet.

Omdat jouw beeld gevormd wordt door die gevallen scheer je iedereen over die ene kam, dat vind ik kort door de bocht.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:51

Ik ben het zo met die vrouw eens! Eindelijk eens iemand die het tbs beleid een klap komt uitdelen! Zal ze goed doen, worden ze misschien eens wakker daar! Met hun o zo strakke beveiliging! Boos!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:42

BounceBabe schreef:
Ik ben het zo met die vrouw eens! Eindelijk eens iemand die het tbs beleid een klap komt uitdelen! Zal ze goed doen, worden ze misschien eens wakker daar! Met hun o zo strakke beveiliging! Boos!

Met welke vrouw Verward

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:55

Man bedoel ik.