Welk goede doel??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Welk goede doel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 14:37

Hai!
Ik weet niet hoe het er bij jullie voorstaat. Maar wij weten ondertussen al niet meer aan welk goede doel wij iets moeten geven.
We zijn nu zo'n 10 jaar lid van het WNF en de Panda, verder hebben we al gedoneerd aan verschillende actie's of goede doelen.
Maar nu komt het, welk doelen steunen jullie?
Want ik wordt er om eerlijk te zijn tegenwoordig een beetje gek van.
Je ziet overal advertenties van : 'steun nu!'
We worden er zelfs voor opgebeld, we krijgen het via de post, via de tv, aan de deur.
Ik bedoel we willen best doneren, maar na een tijdje houd het ook op, je kan moeilijk aan alles wat gaan doneren.
Aan welk goede doel doneren jullie iets en waarom?
Het lijkt wel alsof het er steeds meer gaan worden Nagelbijten / Gniffelen je kan echt bijna overal wel iets gaan steunen, of ligt dat nou gewoon aan mij?

Sunrise_

Re: Welk goede doel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:04

Klopt hoor!
Er komen steeds meer mensen aan de deur, naar mijn idee, steun dit, steun dat. Harstikke goed allemaal natuurlijk, maar soms zie je door de bomen het bos gewoon niet meer! Clown

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:08

Ik heb gekozen voor Brooke Hospital en WSPA. Brooke Hospital omdat ze kiezen voor lange-termijn-oplossingen en educatie en voorlichting, WSPA omdat zij wereldwijd actief zijn en in mijn ogen erge misstanden aanpakken. Verder geef ik ook altijd wel aan collectanten die aan de deur komen, al is het maar uit respect voor degene die al die deuren afloopt....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:05

Mijn ouders doneren aan Lillane Fonds.
Verder geen andere doelen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:02

Wij steunen Brooke, om dezelfde reden die oreo noemt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:07

Nee, natuurlijk kan je niet alles steunen.
We leven met miljarden mensen op de wereld, en wees er maar zeker van dat meer dan de overgrote meerderheid wel ergens in de sh*t zit. Veraf in Afrika, waar ze honger lijden, maar misschien bij jouw in de straat waar een kankerpatientje hoopt op meer geld voor onderzoeken naar deze vreselijke ziekte.

Ik vind het al heel mooi van je dat serieus nadenkt over deze dingen, 'aan wie moet ik het nu geven?'. Genoeg mensen die zich niets van anderen aantrekken en alles goedvinden zolang zij maar niet in de miserie zitten.

En aangezien het echt onmogelijk is om alles te steunen, steun dan de dingen die je het meest aan het hart liggen. Is dat de opbouw van een schooltje in Haïti, dan is dat zo. Voel je je gelukkiger als je geld hebt kunnen doneren aan een organisatie die opkomt voor dierenrechten in ontwikkelingslanden, dan is dat ook zo.
Ik zou alleen wel kijken als de organisatie wel echt iets teweeg kan brengen. Ik kan niet direct namen op namen komen, maar stel dat sommigen al jaren zus beloven en er nooit iets van komt, dan geef ik mijn geld liever aan organisaties waarvan ik heel zeker weet dat het geld terrect komt waar het moet terrecht komen (en niet bv in de wapenhandel) en waar die kleine beetje die ik geef ook een verschil maken.

Ik donneer trouwens zelf niet aan iets specifieks, maar gewoon wat langs de deur komt. Rond deze tijd is dat dus broederlijk delen geweest. Maar dan durf ik ook wel wat meer dan een arm klein centje te geven.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:22

Ik doneer niets, simpelweg omdat ik twijfel of het geld daadwerkelijk aankomt. Ik ben het absoluut niet eens met de salarisschaal van zogenaamde wereldverbeteraars.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:16

Brook Hospitel, de dierenbescherming, hartstichting, kankerstichting, HSHD hulp aan dieren. Via de sponserloterij doe ik mee voor de dierenambulance. Via fotobestellingen bij mij steun ik de manege zonder drempels. (de mensen betalen per besteliing 1 euro verwerkingskosten (moet ik ook betalen, maar stort ik aan de MZD)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:21

Elke maand gaat er hier 3 euro naar greenpeace
Niet super veel, maar ach...
Andere goede doelen steun ik verder niet
af en toe wel bij een collecte, maar niet een vast bedrag per maand ofzo
Ik ben immers ook maar een arme student Clown

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:57

ik steun oa
Brooke Hospital, om de redenen die hier al eerder zijn genoemd
Nierstichting, mijn vader heeft een ernstige aandoening aan zijn nieren
Wnf, hoop dat de mensen stoppen met het kappen van het regenwoud

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:05

Ik steun er best veel: Greenpeace, Brooke, WSPA, Bont voor Dieren, Proefdiervrij, Natuurmonumenten, WNF en de Dierenbescherming.
Best veel eigenlijk, maar ik denk dat het me op jaarbasis ongeveer 450 euro kost, en dat valt dan wel weer mee.

Ik denk overigens wel dat het geld ook daadwerkelijk wordt gebruikt voor het goede doel, en natuurlijk horen daar ook de salarissen van de medewerkers bij.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:35

Amnesty International en Brooke's Hospital krijgen van mij iedere maand geld, omdat ik achter wat zij doen sta. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijk behandelt wordt en dat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting, daarom steun ik Amnesty, en Brooke steun ik omdat die niet simpelweg geld besteden aan betere huizen (wat natuurlijk ook een heel edel doel is) maar er én voor zorgen dat dieren in ontwikkelingslanden een beter leven hebben, én dat de mensen een beter leven hebben omdat hun dieren beter kunnen werken.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:36

Wij steunen het natuurhulpcentrum in Opglabbeek, in Belgisch Limburg. Dit zijn mensen die zich vrijwillig inzetten om dieren in nood te helpen. Door de grote toevloed aan wilde dieren die door jagers neergeschoten zijn, in verkeersongelukken betrokken zijn en andere hulpbehoevende dieren, hebben ze het geld hard nodig. Op de opendeurdagen kun je gaan kijken hoe het daar in zijn werk gaat en kun je ook resultaten van je storting zien zoals vb het realiseren van een nieuwe kooi.
Je kan ze ook dag en nacht bellen als je ergens een dier in nood hebt gezien.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:42

Ik geef aan de meeste collectanten wel wat. maar ben geen lid van iets.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:21

ik ben lid van natuurmonumenten. Dit komt omdat we zo vaak in hun bossen wandelen. Dan doen we iets terug.

Maar voor de rest doneren we alleen als de collectanten langskomen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 13:12

Natuurmoment doen wij ook, mijn moeder is zo'n beetje van alles lid wat daar maar mee te maken heeft *LOL*

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:50

mijn ouders doneren wel aan een goed doel maar ik weet niet welk ...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:54

Lizzle schreef:
Ik doneer niets, simpelweg omdat ik twijfel of het geld daadwerkelijk aankomt. Ik ben het absoluut niet eens met de salarisschaal van zogenaamde wereldverbeteraars.

ik ook niet, om precies dezelfde reden...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:32

Er zijn idd ontelbaar veel goede doelen waaruit je kunt kiezen. Ieder mens kiest denk ik wel het doel dat het beste bij hem of haar past. Ik steun aan het WNF en de WSPA. Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:02

Ik ga mee met een organisatie voor bouw van scholen/ opvanghuizen/ kleinere ziekenhuizen. Ipv dat ik het gewoon stort, spaar ik het op en ga ik om de zomervakantie op dit moment naar een arm gebied toe om daar te helpen. Verder geef ik wel eens losse gifen aan WNF, allerlei enge ziektes, de muziekmaker voor de Super de Boer enz.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:43

Sinds ik weet dat die wervers in de winkelstraten gewoon vet betaald worden om donateurs te werven sta ik er eigenlijk niet meer zo achter om goede doelen op die manier te steunen. Wie weet gaat mijn geld wel gelijk naar het salaris van die irritante mensen! Nee wat dat betreft stort ik liever eenmalig een bedrga bij een goed doel, zoals laatst heb ik dat bij Doe Een Wens gedaan omdat ik dat gewoon een onwijs goede stichting vind. Ook zie je daar wat beter wat er met je geld gedaan wordt, en dat vind ik zowiezo ook wel een voorwaarde om een goed doel te steunen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:37

ik doneer aan de stichting Multiple Sclerose, ik zelf vind het en goed doel krijg ook regelamtig info opgestuurd etc. Was wel heel toevallig de dag dat ik mijn steun had toegezegd werd het geconstateerd bij mijn tante zo toevallig...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:44

Er zijn idd ernorm veel goede doelen.

Wij steunen:
Juconi (zwerfkinderen)
Stichting asieldieren (of zoiets)
Hondenbescherming
Dierenbescherming
Wereld Natuur Fonds
Kankerbestrijding
Hartstichting
De beren (weet niet welke stichting)

En nog iets geloof ik.

Heb n tijdje de cliniclowns gesteund, en nog n paar andere goede doelen.
Verander regelmatig, zodat ze allemaal wat krijgen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:16

Ik ben 'lid' v t WNF en mijn zoontje is Ranger (is ook v t WNF, voor kids) en v brooke en t IFAW (of zoiets) Verdeder geef ik niet aan die collectanten want ik vind t vaak irritant dat ze je storen tijdens t eten of zo, ik houd niet v dat gebedel! Ik geef ook alleen voor dieren, die zijn nl altijd t slachtoffer vd mens en ik vind dat we daar wel iets tegenover moeten stellen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:08

Ik ben lid van het WNF sinds paar jaar en dat vind ik wel genoeg.
Kan toch lang niet alle doelen steunen dus ik vind het wel best..