Presentatrice belspelletje bedreigd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Presentatrice belspelletje bedreigd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:17

Citaat:
Presentatrice belspelletje bedreigd

Uitgegeven: 19 maart 2007 11:24
Laatst gewijzigd: 19 maart 2007 12:00
BRUSSEL - Net als in Nederland liggen ook in Vlaanderen de belspelletjes onder vuur. Zo erg zelfs dat een presentatrice bedreigd is na een uitzending waarin ze overduidelijk had geknoeid met de oplossing.

Tijdens het spelletje op 15 februari moesten de bellers een woord vormen met de letters S en I. De laatste beller antwoordde SI, wat het juiste antwoord was, maar de presentatrice draaide het antwoordvel snel om. Bekijk de bewuste uitzending op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=nqcYb-JiZY8

Bedreigingen

De zender kreeg tientallen bedreigingen via e-mail, telefoon en sms, waarna de presentatrice aangifte deed bij de politie. Ze gaf het gesjoemel overigens wel toe in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. Volgens de presentatrice deed ze ook maar wat haar werd ingefluisterd door de regisseur.

De producent van het spel heeft de 2000 euro later alsnog overgemaakt aan de winnaar, aldus de krant het Laatste Nieuws maandag.

In Nederland gaf RTL vorige week toe dat belspelletjes niet helemaal eerlijk gaan. Justitie is een onderzoek begonnen tegen twee commerciële omroepen. Belspelletjes mogen niet misleidend of onvolledig zijn, geen valse verwachtingen wekken of aanzetten tot onmatige deelname.

http://www.nu.nl

Ik heb het filmpje van hierboven ook bekeken en ik zie ook duidelijk dat ze het ondersteboven houdt Nagelbijten / Gniffelen Ik las van de week ook al op nu.nl dat er hier in Nederland ook gesjoemeld wordt met belspelletjes, wat je hier kunt lezen:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1011762&c=10

Wat vinden jullie? Is het echt allemaal onzin?

LiNdA1986

Re: Presentatrice belspelletje bedreigd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:23

vind belspelletjes sowieso al geldklopperij. de kans dat je wint is al heel klein, de meeste oplossingen zijn zo ontzettend simpel. veel mensen die dus het goede antwoord doorgeven. zie daar maar eens uitgekozen te worden...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:30

Afschaffen die belspelletjes. Zonde van de zendtijd. Geldklopperij en misleiding vind ik het. Heel goed dat er kritisch naar gekeken gaat worden. Oke ik kan er voor kiezen om te zorgen dat ik het niet zie en snel naar een ander net schakel. Dat doe ik dan ook. Soms kijk ik heel even alleen maar om mij te verbazen over de presentatie ervan.
Dat iemand het als baan wil en de hele tijd onnozel moet/wil staat te doen. Ik zou mezelf niet zo voor *** willen zetten op tv.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:41

Lekker zo laten juist. Iedereen weet toch wel dat dit geld kost...! Ik vind dat er te veel betutteld wordt hoor als je wil bellen moet je dat lekker zelf weten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:43

Af en toe wanneer ik toevallig op dezelfde zender zit, dan komt er weer een woord voorbij waarvan ik denk dat iedere gemiddelde kleuter dat kan oplossen, en dan nog wordt het fout geraden terwijl alle letters behalve 1 in beeld staan. Dan denk ik al serieus dat iemand van de studio aan het bellen is Nagelbijten / Gniffelen

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:44

Van mij mogen ze die spelletjes ook van de buis halen. Ik vind ze erg irritant, haha!

Wel grappig trouwens, mijn schoonvader heeft van de week een keer mee gedaan en hij had wel mooi € 1.500,-- gewonnen... best leuk!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:47

Van de buis halen die hap! verschrikkelijk zeg... zend dan maar herhalingen uit van oude series... maar dit.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:48

Ach, dat het geldklopperij is weet iedereen. Na 10x bellen ben je nóg geen 10e beller, en áls je dan al 10e beller bent en de studio binnenkomt krijg je een jackpot voorgeschoteld.
Vooral die spelletjes waarbij er heel veel mensen achter elkaar de studio binnenkomen en een woord moeten raden wat achter 'school' oid past zijn puur geïmproviseerd. 'Sorry, dat woord hebben wij niet uitgezocht! Jammer, probeer het nog eens!' Gestoord

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:52

Cayenne schreef:
Af en toe wanneer ik toevallig op dezelfde zender zit, dan komt er weer een woord voorbij waarvan ik denk dat iedere gemiddelde kleuter dat kan oplossen, en dan nog wordt het fout geraden terwijl alle letters behalve 1 in beeld staan. Dan denk ik al serieus dat iemand van de studio aan het bellen is Nagelbijten / Gniffelen

Ik hoorde eens van iemand die dat ook deed dat ze een keer iemand aan de telefoon had en toen de stem herkende als 1 van haar collega's en toen is ze er mee gestopt! Belachelijke oplichterij daar.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:52

Hihi ik moest wel lachen om dat filmpje zeg, met die muziek Haha!

Maar nu even serieus, het is inderdaad heel stom dat dit allemaal zomaar kan. Natuurlijk is bedreigen wel weer wat overdreven, maar ik vind dat de zender of wie hier dan ook achter zit zeker een boete mag krijgen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:54

Van mij mogen ze die hele rotzooi van de buis afpleuren,... bah bah Clown

Wel lekker knullig inderdaad,...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:40

Nee, die belspelletjes zijn inderdaad niet eerlijk, wij zijn hier ook bedrogen (op kerstdag nogwel Clown ) .

Iedereen was zich aan het klaarmaken om naar mijn mijn oma te gaan, en ik was uit verveling maar wat gaan zappen op de tv. Kwam ik zo'n spel tegen waar je 2 verschillen moest zoeken, dus ik het maar doen want ik vind dat een leuk spel. Toen mijn moeder binnenkwam keek ze ook, en zij ze dat ik maar eens moest proberen te bellen. Ik wilde eerst niet omdat ik het toch niet vertrouwde, maar mijn moeder nam de telefoon, wie niet waagt wie niet wint.

De presentatrice van het spel lag ondertussen half te smeken dat er iemand moest bellen. Ze was al tien minuten aan het wachten en er was niemand die belde.. rechstreekse verbinding blabla.
2 keer geprobeert, twee keer een sorry teruggehad. Ja hoor, logisch dat niemand je opbelt als je de lijn dicht hebt Koe .

Wat ik er van meekrijg is dat dit gesjoemel ook vaak de sociaal zwakkeren treft. Mensen met een beetje verstand in hun hoofd zullen wel snel weten dat er addertjes zijn, maar eenzame oma van 84 met haar klein pensioentje die de hele dag niets anders kan doen dan binnenzitten en tv kijken, belt misschien net iets vaker met haar broodnodig saldo.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:41

belspelletjes hoeven per definitie niet slecht te zijn hoor... ik heb er toch een keer 250 mee gewonnen, en een keer 2000... Haha!

Maar wel heel dom dat ze open en bloot "sjoemelen"...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:43

Niemand dwingt je om die telefoon in te klimmen, er staat niemand met een pistool naast je die je dwingt om dat nummer te draaien...moeten we nu echt iedereen gaan betuttelen?

Sneu van die gezinnen die kinderen hebben die voor de lol die nummers gaan draaien, maar volwassenen die erin tuinen...hoe dom kun je zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:52

Van mij hoeft het niet presé van de buis ookal is het irritant. Als het maar eerlijk gespeelt word, en daar ook beter op gecontroleerd word. Maargoed, mensen zijn er toch zelf bij als ze bellen. Al vind ik die van dat filmpje toch wel heel erg..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:16

Ik vind belspelletjes leuk, maar nog nooit aan meegedaan. Ik vind het gewoon geweldig om te zien dat er ongelofelijk domme mensen zijn, en prachtig hoe goed die presentratrices kunnen lúllen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:16

Gisteren een leuke column van Désanne van Brederode bij Buitenhof.
Citaat:
Het is altijd tijd voor een lof der Zotheid. De discussie rondom de dubbele paspoorten is nog niet verstomd, of men stort zich alweer op een ander belangwekkend fenomeen: het belspelletje bij de commerciële omroepen.

Oho, wat een kijkersbedrog, dat zou verboden moeten worden, klonk luid - een storm in een glas water vergeleken bij de werkelijke problemen in Nederland. Of misschien toch niet: het feit dat de spelletjes zoveel geld binnenhalen, zegt minder over de bedenkers ervan dan over de bellende kijkers. Het moeten er duizenden zijn.

Zielenpoten die na dertig keer bellen nog niet doorhebben dat ze in de maling worden genomen, die zich nooit afvragen welk bedrag er in het met nep papiergeld beplakte koffertje verstopt zit. Er wordt immers alleen gezegd 'En dan, hihi, haha, heb jij straks deze koffer in huis... Kom op, slimmerik, grijp die kans!' Duizenden mensen die zich persoonlijk aangesproken voelen als een niet al te snugger meisje hen opgetogen toeroept dat ze een slimmerik zijn. Die te lui zijn voor een raadsel dat enige inspanning vergt, waaraan eer en voldoening zijn te behalen, ook als er geen geldbedrag tegenover staat - duizenden mensen die de televisie de godganse dag hebben aanstaan: dat is erg. De leugenachtige belspelletjes aanklagen is één ding, maar we moeten ons collectief schamen voor de bellers die zich kennelijk massaal stierlijk vervelen.

Erasmus, de vechter tegen de cultuurbarbaren, zou er wel raad mee weten. En wat hunker ik naar een "verras-m'es"; iemand die zo'n probleem nu eens met humor en creativiteit aanpakt. Mag ik een poging wagen?

Onze nieuwe regering gaat 50 miljoen euro bezuinigen op kunstsubsidies - het profijtbeginsel stelt dat de inkomsten uit toegangskaartjes gederfd moeten worden. Degenen die straks een veel duurder kaartje voor een theatervoorstelling of concert niet kunnen betalen, moeten maar genoegen nemen met 'het schellinkje'. Goed idee! Op de mooiste plekken in de zaal zitten de managers van de company die het concert sponsort, nog napuffend van het exclusieve champagnediner (een avondje Brahms moet natuurlijk wel leuk blijven), net als nu. Eromheen de draagkrachtige kunstliefhebbers, en ergens in een donker hoekje leunen wij tegen een kille pilaar. Dat is niet het ergste, het ergste is dat men door deze maatregel helemaal nooit meer een nieuw publiek binnenhaalt. Tenzij... Tenzij de belspelletjes met de verdiende miljoenen dure toegangskaartjes opkopen, en die als prijs wegschenken aan hun winnende bellers.

Een gegeven paard kijk je niet in de bek; wie weet vinden RTL-kijkers het fantastisch om een keer naar een echte opera te gaan, zeker nu die voor hen gratis is. Net zo fantastisch als al die hotemetoten die hun kaartje gratis krijgen, omdat hun firma investeert in cultuur. U denkt dat de belspelletjesspelers een gratis toegangskaart helemaal geen mooie prijs vinden? Ook dat is winst: dan sterven de spelletjes vanzelf een zachte dood. Dan gaan kijkers weer hun verveling voelen - en ja, dan grijpen ze op loze momenten wellicht toch weer wat vaker naar een boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:21

Mensen moeten gewoon eens stoppen met bellen, een totale belspel-boycot. Die domme olifanten zonder eigen leven die steeds maar weer opnieuw bellen houden deze rotzooi in stand.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:32

Bealy, weer een fantastische aanvulling -- ben het roerend met de column eens Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:34

nou van mij mogen ze van de tv verdwijnen Clown

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:32

vreselijk die belspelletjes!
Komt er een woord in beeld waar je niet eens bij na hoeft te denken om het antwoord te vinden.
''oooh wat spannend!! Wat een moeilijk woord, echt heeeel knap als je dit kan vinden''
Rolleyes

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:45

Ik vind ze ook vreselijk! De antwoorden liggen meestal hardstikke voor de hand: dan bel je.. Of je bent niet de zoveelste beller, het antwoord is niet goed of wat dan ook.. Als je dn wel gewonnen hebt hou je bijna niets van het geld over, doordat je al gebelt hebt en (volgens mijn vriendin) gaat er oook nog belasting ofzo vanaf.

Ik doe er zelf nooit aan mee, het levert namelijk niets op. Ik dat die echt afgeschaft moeten worden!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:51

die vrouw kon er ook niks aan doen, het wordt haar verteld wat ze moet doen.
ik vind het belachelijk dat zij nu bedreigd wordt.
sowiezo vind ik bedreigen belachelijk, al kan ik begrijpen dat er een aantal mensen héél boos zijn.

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:06

hahaha wat stom

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:40

Moet je deze website eens voor de lol bekijken Lachen http://belspelletjes.50webs.org/
Deze bevestigd erg goed hoe het werkelijk allemaal in elkaar steekt.

De titel van dit artikel vind ik ook vrij misleidend om eerlijk te zijn. In het stuk er onder wordt namelijk gesteld dat de zender aangeklaagd en bedreigd zou zijn (of lees ik er overheen Clown). Hoe dan ook. De presentratrice kiest voor dit werk en kiest er ook voor om de instructies op te volgen en zo medeplichtig te zijn. Niet meer dan logisch in mijn ogen dat ook zij hier niet makkelijk vanaf zal komen.