Twee kinderen omgekomen bij brand in Zaandijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Twee kinderen omgekomen bij brand in Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:42

Citaat:
Twee kinderen omgekomen bij brand

In Zaandijk zijn bij een brand in een flat vannacht twee kinderen omgekomen, een jongen van 4 en een meisje van 12.

In de getroffen woning waren een man, een vrouw en vijf kinderen aanwezig. De volwassenen en drie kinderen wisten zich in veiligheid te brengen. De man is met brandwonden naar het ziekenhuis gebracht. Hij ligt op de intensive care.

De woning ligt op de derde etage van het zes woonlagen tellende flatgebouw. Alle bewoners zijn geëvacueerd. Ze zijn opgevangen in een politiebureau in de buurt. Een brandweerman en een agent die in de buurt wonen, waren als eersten bij de brand om hulp te verlenen.

Dit was de flat tegenover ons. Wij hebben midden in de nacht op bed gezeten met de gordijnen open, en gekeken naar de vlammen die uit de flat sloegen. Er stonden zeker 10 brandweerauto's, 5 politiewagens en 3 ambulances. De flat waar de brand is geweest heeft dezelfde indeling als ons eigen huisje. Het komt zo wel héél dichtbij. Huilen Ga straks kijken of ik bloemen kan leggen.

timokyana

Re: Twee kinderen omgekomen bij brand in Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:46

jeetje verschrikkelijk zeg, arme kinderen.
Veel sterkte voor de nabestaanden!

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:28

Verschrikkelijk zeg Scheve mond
Sterkte voor de nabestaanden!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:32

sterkte voor de nabestaande Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:37

Wat verschrikkelijk zeg... Verdrietig
Dat is hier vlakbij gebeurd, ik hoorde vannacht ook sirenes..
Heel veel sterkte voor de nabestaanden!

(Je bent alleen je bronvermeling vergeten)

Edit: Ik lees net dat dit in de Triangelhof is gebeurd, daar woont ook de vader van een vriendin van mij, en mijn vriendin is daar vaak in het weekend. Ik meen ook dat hun op de 3e verdieping wonen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:02

Het was de flat er tegenover hoor ik net van m'n vriendin.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:38

Wat erg zeg,

Heel veel sterkte voor de nabestaande

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:00

Wat erg zeg, jeetje.. Scheve mond
Sterkte voor de nabestaanden..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:39

Jeetje, wat erg verschrikkelijk, toen ik het op de radio hoorde vanmorgen werd ik er gewoon koud van, dan komen dit soort dingen wel erg dichtbij, ik ken ook mensen die daar in de buurt wonen, ik hoop dat die kinderen niet lang geleden hebben voor ze overleden waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:16

Wat ik me toch af vraag, hoe kan het dat die ouders die kinderen er niet op tijd uitgekregen hebben? Naja, die huizen zijn ook niet echt handig gebouwd moet ik zeggen, als er in wat bij mijn vriendin de eetkamer is brand is, kom je de kamers die daaraan grenzen gewoon niet meer uit..
Ik hoop idd ook niet dat ze lang geleden hebben, of gewoon bewusteloos zijn geraakt in hun slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:57

Ben inderdaad mijn bronvermelding vergeten, stom! Die voeg ik nog even toe.. (zie net dat het in mijn originele stukje niet meer kan, maar het kwam van nos.nl)

En tja... Midden in de nacht opgeschrikt worden door brand is natuurlijk best wel moeilijk. Wat bij ons de ouderslaapkamer is, leek er het ergste aan toe te zijn. Als die twee kinderen daar sliepen heb je natuurlijk al een ontzettend probleem.

Het blijft speculatie denk ik... Het is momenteel hier even het gesprek van de dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:00

Ja dat is zo. Wij hadden het er net in de klas nog over..
Is er al meer bekend over hoe de brand ontstaan is? Of zijn ze dat nog aan het onderzoeken?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:41

Het komt inderdaad wel erg dichtbij!

Ik woon er ook vlakbij, me vader is er snachts nog uitgegaan omdat hij wakker werd van de sirenes. Ik ben er wel van geschrokken zo jong nog!

Ben net naar de eendracht geweest, daar zat het jongste kindje op school, ze hadden een mooie paasboom neergezet waar de kinderen een kaartje met tekst in konden hangen, een foto erbij, met een kaars. Ook was er een kist waar tekeningen in konden, een erg mooi gebaar van de school, en dat terwijl het eigenlijk de opening was vandaag, de eerste dag het was feest, en dan gebeurt er zoiets..............

Ook vanuit mijn kant sterkte aan de ouders,
en andere nabestaanden!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 01:30

Dit is ook heel erg die brand en dan zijn er ook nog 2 kids bij omgekomen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:40

* De brand in een flat in Zaandijk was een 'tragisch ongeval'. Dat blijkt uit politieonderzoek naar de zaak. Er was geen sprake van brandstichting. Bij de brand kwamen twee kinderen om het leven.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl

Ik zie net dat de hele link het niet doet. Als je hier op klikt kom je op de hoofd pagina. In die blauwe tekst zie je staan Brand in flatgebouw Zaandijk Tragisch ongeval... Misschien dat iemand anders het er wel goed op krijgt.

RAGGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:37

Ik heb het ook mee gekeren echt heel erg.
Mijn vader zit bij de brandweer maar had net voordie avond verlof aangevraagt.

Mischien maar goed ook want 2 verkoolde lijkjes vinden is ook niet echt fijn Verdrietig .

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:08

Ik vind het echt erg wat er is gebeurt. Een klasgenootje van mij woont in de zelfde flat. Ik sprak haar net. Ze kende deze 2 kinderen erg goed.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:12

jeetje wat verschrikkelijk
sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:49

Ik zat net bij de kapper en toen hoorde ik mensen erover praten. Het schijnt dat 1 van de kinderen met vuur gespeeld heeft waardoor er brand kwam. 1 van de kinderen is door verstikking om het leven gekomen, de andere weten ze niet geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:05

Heb net nog een berichtje gevonden:

Zaandijk - De uitslaande brand in de Zaandijkse flat Triangelhof, waarbij een jongetje van vier en een meisje van twaalf in de nacht van zaterdag op zondag het leven verloren, is het gevolg van een tragisch ongeluk. Dat stelde hoofdinspecteur Rob van Bree van de politie woensdagavond in het gemeentehuis van Zaanstad tijdens de informatieavond voor bewoners van het getroffen flatgebouw.

Onderzoek heeft uitgewezen dat de brand begon in de kinderkamer aan de achterzijde van de flat.

Volgens Van Bree is het ontstaan van de brand niet toe te schrijven aan een technische oorzaak. Ook sluit de politie een relatie tussen de stroomstoring, eerder op de avond, en de brand uit.

"Het is een tragisch ongeluk waarvan de juiste toedracht niet meer is te achterhalen. We weten wel dat de vader van de twee overleden kinderen een uiterste poging heeft gedaan om hen nog te redden. De kinderen kwamen door rookvergiftiging om het leven".

De informatieavond werd door zo'n tachtig bewoners bezocht.

http://www.zaanzone.nl