Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
orri schreef:Vreselijk, als die mensen zulke problemen hebben, stap er dan zelf uit en besef dat je niet in staat bent zulke beslissingen te nemen voor een ander. Arme kinderen, vreselijk!!
UpDate_ schreef:orri schreef:Vreselijk, als die mensen zulke problemen hebben, stap er dan zelf uit en besef dat je niet in staat bent zulke beslissingen te nemen voor een ander. Arme kinderen, vreselijk!!
en ziekelijk....
tamary schreef:Ik vraag me af in hoeverre de overbevolking in NL hier een rol bij speelt? Als je teveel beesten bij elkaar zet krijg je ook rare reacties.
tamary schreef:Ik vraag me af in hoeverre de overbevolking in NL hier een rol bij speelt? Als je teveel beesten bij elkaar zet krijg je ook rare reacties.
Whiz schreef:tamary schreef:Ik vraag me af in hoeverre de overbevolking in NL hier een rol bij speelt? Als je teveel beesten bij elkaar zet krijg je ook rare reacties.
ik vind nederland niet overbevolkt... En mensen zijn geen beesten ... althans dat mag ik hopen van niet.. want mensen wordten geacht hun hersenen te gebruiken.
lindsey schreef:Denk niet mensen het gaan nadoen omdat het in de krant staat.
Om tot zo'n daad te kunnen komen moet je toch behoorlijk wanhopig zijn. Mensen die dit doen zijn blijkbaar niet meer in staat om helder te kunnen denken.
Dat ze dan eerder om hulp moeten vragen is wel erg makkelijk gezegd. Vraag jij hulp bij een instantie dan moet je al gauw een eigen bijdrage betalen die je niet kan missen als je toch al in de schulden zit. Of je komt te boek te staan als probleemgezin en bent bang je kinderen kwijt te raken en dat wil je niet in je heldere momenten.
Bovendien als jouw buurvrouw / familielid op de stoep staat met de mededeling kan je me 5000 euro lenen want ik zit ontzettend diep in de schulden of kan mijn kind een week bij jou logeren want het groeit mij boven het hoofd zeg je dan gelijk enthousiast ja?
En in geval van relatieproblemen als alles toch al problematisch is kan dit net de druppel zijn.
Je wordt dan zo jaloers/ hebt liefdesverdriet dat je blijkbaar niet meer gewoon kan denken.
Neemt niet weg dat het natuurlijk vreselijk is wat er gebeurd.
Grotere kans dat je zegt sorry ik moet naar mijn werk dus jouw kind kan geen week bij mij logeren of je hebt zelfd de schulden veroorzaakt ik leen je niets.
nienke1208 schreef:[
Ik denk dat er over het algemeen een veel lager tolerantieniveau is dan vroeger...
Toen werd je niet zomaar dood geschoten of gestoken alleen omdat je iemand anders wilde helpen, om maar even een voorbeeld te noemen...