Wat is er aan de hand met de vaders en de moeders??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Wat is er aan de hand met de vaders en de moeders??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 14:03

Opnieuw familiedrama
door Jan Colijn
AMSTERDAM - Voor de derde maal in een week tijd wordt ons land opgeschrikt door een familiedrama. Ditmaal heeft in een hotelkamer in Hengelo (Ov.) een 36-jarige moeder geprobeerd zichzelf van het leven te beroven. Haar zevenjarig zoontje en dochtertje van vijf raakten daarbij gewond.

De moeder raakte zwaargewond en verloor veel bloed. Haar toestand is dusdanig dat de politie haar nog niet heeft kunnen horen.

Onduidelijk is nog of de vrouw, afkomstig uit het dorpje Mariaparochie, ook haar beide kinderen heeft geprobeerd van het leven te beroven of dat het kroost op een andere manier gewond raakte. ,,Het onderzoek is hier onder meer op gericht”, aldus politiewoordvoerder Jan Camphuis.

Daarnaast tast de politie nog in het duister over de toedracht en het motief voor de wanhoopsdaad. De politie zegt zich in het belang van de slachtoffers van ieder commentaar te onthouden.

Vorige week dinsdag vonden een moeder en haar twee kinderen in het Achterhoekse dorpje Hengelo de dood door een overdosis pillen. De vader, die als enige het gezinsdrama overleefde, en zijn echtgenote hadden besloten om samen met hun kinderen uit het leven te stappen. Maandagavond vermoordde een man uit Haarlem zijn schoonmoeder, waarna hij zichzelf en zijn twee zoontjes van vier en zes jaar voor de trein wierp.

www.telegraaf.nl

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De een na de ander??! Dat is toch niet normaal meer...

Denk je dat ze elkaar aansteken... omdat het elke keer zo uitgebreid in de media is... dat ze denken ooh zo kom ik ook van al mijn problemen af??

Ik vind dit echt bizar.

Samy

Re: Wat is er aan de hand met de vaders en de moeders??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:04

Ze denken zo in 1 klap van al hun problemen af te zijn en de media speelt er te veel op in, zodat het elke x naar buiten wordt gebracht.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:07

precies, het word gewoon 'in' om het nu te doen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:07

Vreselijk, als die mensen zulke problemen hebben, stap er dan zelf uit en besef dat je niet in staat bent zulke beslissingen te nemen voor een ander. Arme kinderen, vreselijk!!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:09

orri schreef:
Vreselijk, als die mensen zulke problemen hebben, stap er dan zelf uit en besef dat je niet in staat bent zulke beslissingen te nemen voor een ander. Arme kinderen, vreselijk!!

en ziekelijk....

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:29

UpDate_ schreef:
orri schreef:

en ziekelijk....

volledig mee eens!

Meelopers...niets meer niets minder. I.p.v. na te gaan denken wat een verschrikkelijk leed die andere gevallen veroorzaakt hebben....hup...gewoon ook zelf doen. Weg van de minste weerstand want om hulp vragen (bij instanties, familie, buren of vrienden) is kennelijk verdomd moeilijk....

Ik kan er absoluut geen respect voor opbrengen. Vind het verschrikkelijk voor al die kinderen maar de daders zelf zou ik best een handje willen helpen al zou het alleen al zijn om de kinderen veilig te stellen.

Ja...dat klinkt hard...maar je kinderen vermoorden (of proberen om ze te vermoorden) vind ik nog veeeeel harder!!!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:45

echt ik vind het niet leuk meer in NEDERLAND... ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten doen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:52

Ik kan je vertellen dat het orde van de dag is in Portugal en dat het hier niet echt van de laatste jaren is, dat de media er heel anders mee omgaat en TOCH gebeurt het.

Hier gaat het vaak over niet om kunnen gaan met teleurstellingen, grote bezittingsdrang, en jaloezie, vaak een combinatie van factoren (en alcohol, drugs en armoe spelen een rol) en gewoon een ander opzettelijk verdriet wilen doen. De haren reizen je te berge als je hoort wat kinderen al uitkramen als ze boos zijn, het meeste is iets als "ik maak je af" en het ergste is, als ze wat groter zijn DOEN ze het ook.
Het neemt zulke vormen aan dat er tegenwoordig in de media aandacht aan wordt besteed in de vorm van praten over goede opvoeding. Want, als je de kinderen niet aanleert om beter met hun gevoelens om te gaan, wordt het alleen maar erger.

Het is in elk geval geen Nederlands fenomeen en het is ook niet zo dat men het van elkaar afkijkt. hier is meer dan de helft nog analfabeet dus is de invloed van de krant weinig en op TV besteden ze er niet of nauwelijks aandacht aan, omdat het allang niet meer schokkend genoeg meer is en zeker geen nieuws. Het komt veel voor.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:20

het lijkt wel of iedereen met problemen dit maar de oplossing vind.

echt ziek!

Als je het zelf niet meer ziet zitten, zoek hulp en als je jezelf zo graag van kant wil maken doe dat dan alleen en waar niemand het ziet!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:23

Je ziet het veel is ook al een vrij bekend probleem

bv: als er ergens een oudermoord gebeurd, zie je inneens een uitbarsting van deze feiten

verschrikkelijk erg

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:25

Ik vraag me af in hoeverre de overbevolking in NL hier een rol bij speelt? Als je teveel beesten bij elkaar zet krijg je ook rare reacties.

mariki10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:27

Ze kunnen het beter niet zo sterk in de media laten komen, dat brengt mensen op ideëen.
Net als dat ze soms ook helemaal gaan uitleggen hoe een bom thuis gemaakt is zodat mensen dat dus ook gewoon zelf thuis kunnen doen Verward

Het is gewoon ontzettend erg dat dit soort dingen gebeuren!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 15:31

tamary schreef:
Ik vraag me af in hoeverre de overbevolking in NL hier een rol bij speelt? Als je teveel beesten bij elkaar zet krijg je ook rare reacties.

ik vind nederland niet overbevolkt... En mensen zijn geen beesten ... althans dat mag ik hopen van niet.. want mensen wordten geacht hun hersenen te gebruiken.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:33

Ik denk dat dit eerder een fase is van de media dan een fase van de ouders. Het is denk ik de media die er op dit moment veel aandacht aan schenkt want, denk dat dit al veel langer speelt.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:44

tamary schreef:

Welnee....dat heeft er niks mee te maken denk ik. Want sommige gezinnen komen ook uit kleine dorpjes.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:53

Ik vind dit een walgelijke 'trend'. Dat je jezelf van het leven berooft, maar dat je ook je kids meesleept... Waar het aan ligt dat we tegenwoordig vaker van dit soort familiedrama's horen, tja, zien doet volgen wellicht? Ik las ergens dat dit soort dingen geen familiedrama's, maar moord genoemd zouden moeten worden en daar ben ik het helemaal mee eens. Noem het beestje maar gewoon bij z'n naam, het gaat hier tenslotte ook om moord.

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik snap gewoon niet hoe je als ouder je eigen kind om zeep kan helpen. Met een mes op je eigen kind insteken, met je tegenstribbelende kind in je armen voor een trein springen. Dat soort dingen, daar kan ik met mijn verstand niet bij. Hoe ver heen, hoe compleet gestoord moet je dan zijn?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:31

Het gaat hier dan ook niet over ´normale´ouders. Deze mensen zijn ziek en niet zo´n beetje ook. Als je je kinderen dood is er echt iets enstig mis en dat is op zich wel droevig! Dat doe je niet zo maar. Dat is zo tegennatuurlijk dat het onder normale omstandigheden ook niet zal voorvallen.
Maar gruwelijk is het wel. Vooral met die jochies die voor de trein kwamen heb ik erg veel moeite!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:47

Whiz schreef:
tamary schreef:

ik vind nederland niet overbevolkt... En mensen zijn geen beesten ... althans dat mag ik hopen van niet.. want mensen wordten geacht hun hersenen te gebruiken.

De hersenen worden niet goed gebruikt. De sociale intelligentie wordt niet goed ontwikkeld.
Ouders die hun kinderen te vrij laten, begeleiden ze feitelijk niet goed tot volwassenheid. Vervolgens worden die kinderen ouder en weten eigenlijk niet hoe ze een kind moeten sturen/begeleiden tot volwassene en hoe manieren bij te brengen en met gevoelens (bv teleurstelling) om te gaan.

Het is natuurlijk ook zo dat als je (al of niet manisch) depressief bent, of een ander chemische inbalans voor een psychisch probleem zorgt, je de hersens niet meer goed kúnt gebruiken. Je hele denken wordt zwart en anders. Bij de meeste drama´s ligt zoiets wel aan de oorsprong.

Drugs en alcohol misbruik zie je ook veel meer dan voorheen, en dat tast uiteindelijk ook je hersenen/denkvermogen aan.

Kortom, er zijn vele redenen waarom mensen "niet goed bij hun hoofd" kunnen zijn, maar overbevolking lijkt me niet echt meespelen. Je ziet dezelfde verschijnselen in dun bevolkt Portugal en in streken van Amerika waar de dichtsbijzijnde buren kilometers verderop wonen.

Ik vraag me ook af in hoeverre verkeerde voeding mensen "op hol laat slaan". Want ook dat zorgt voor chemische onbalans in de hersenen. Anorexia is een extreem voorbeeld, maar ook mensen die bv veel te eenzijdig eten of teveel suiker, kunnen gewoon afwijkend gedrag gaan vertonen.

Ik gooi zomaar even wat dingen in de groep waarvan ik denk dat het mee kan spelen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:56

Ik heb overigens een paar keer achterelkaar vreemde dingen gelzen die in Italië plaatsvonden. Mensen die hun buren ombrengen omdat hun kind teveel huilt, of de hond teveel blaft...
Het lijkt erop dat die mensen heel veel moeite hebben met communicatie of een laag tolerantie niveau hebben (of beide) en meteen maar aan doodmaken denken om een probleem op te lossen.

Overigens ken ik persoonlijk twee mannen die alles wat ze als lastig ervaren, dood maken, tot nu toe zijn het huisdieren geweest (afschuwelijk, een draaide bv zo even de nek van de kat van zijn kinderen om en laat hem rotten op de mesthoop bv, de ander wurgde een ezel om maar even twe voorbeelden te noemen van de lange lijst van dierenmoorden), maar ik zal er echt niet vreemd van op kijken als ze in het nieuws komen met moord op buren, kinderen, ex of weet ik het wat, om een of andere vage reden als iets zeggen dat ze niet aanstond.
Deze mannen hebben gewoon geen enkele vorm van tolerantie aangeleerd, blijkbaar en dat vind ik heel eng, zulke mensen, vooral als ik "nee" tegen ze zeg.
Overigens gaat het om een Nederlander en een Portugees, dus afkomst staat er los van. Wel beide uit lagere klasse.

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:59

Waar gaat het heen met de wereld...Boos!
Ik snap niet dat mensen tot zoiets in staat zijn, jezelf van het leven beroven is al erg, maar je kinderen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:54

Verschrikkelijk! De zoveelste al! Het gaat gewoon een hype worden. Scheve mond

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:10

Denk niet mensen het gaan nadoen omdat het in de krant staat.

Om tot zo'n daad te kunnen komen moet je toch behoorlijk wanhopig zijn. Mensen die dit doen zijn blijkbaar niet meer in staat om helder te kunnen denken.

Dat ze dan eerder om hulp moeten vragen is wel erg makkelijk gezegd. Vraag jij hulp bij een instantie dan moet je al gauw een eigen bijdrage betalen die je niet kan missen als je toch al in de schulden zit. Of je komt te boek te staan als probleemgezin en bent bang je kinderen kwijt te raken en dat wil je niet in je heldere momenten.

Bovendien als jouw buurvrouw / familielid op de stoep staat met de mededeling kan je me 5000 euro lenen want ik zit ontzettend diep in de schulden of kan mijn kind een week bij jou logeren want het groeit mij boven het hoofd zeg je dan gelijk enthousiast ja?

En in geval van relatieproblemen als alles toch al problematisch is kan dit net de druppel zijn.
Je wordt dan zo jaloers/ hebt liefdesverdriet dat je blijkbaar niet meer gewoon kan denken.

Neemt niet weg dat het natuurlijk vreselijk is wat er gebeurd.

Grotere kans dat je zegt sorry ik moet naar mijn werk dus jouw kind kan geen week bij mij logeren of je hebt zelfd de schulden veroorzaakt ik leen je niets.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:15

't Is echt echt niet meer normaal.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:30

lindsey schreef:
Denk niet mensen het gaan nadoen omdat het in de krant staat.
Om tot zo'n daad te kunnen komen moet je toch behoorlijk wanhopig zijn. Mensen die dit doen zijn blijkbaar niet meer in staat om helder te kunnen denken.

Dat ze dan eerder om hulp moeten vragen is wel erg makkelijk gezegd. Vraag jij hulp bij een instantie dan moet je al gauw een eigen bijdrage betalen die je niet kan missen als je toch al in de schulden zit. Of je komt te boek te staan als probleemgezin en bent bang je kinderen kwijt te raken en dat wil je niet in je heldere momenten.

Bovendien als jouw buurvrouw / familielid op de stoep staat met de mededeling kan je me 5000 euro lenen want ik zit ontzettend diep in de schulden of kan mijn kind een week bij jou logeren want het groeit mij boven het hoofd zeg je dan gelijk enthousiast ja?

En in geval van relatieproblemen als alles toch al problematisch is kan dit net de druppel zijn.
Je wordt dan zo jaloers/ hebt liefdesverdriet dat je blijkbaar niet meer gewoon kan denken.

Neemt niet weg dat het natuurlijk vreselijk is wat er gebeurd.

Grotere kans dat je zegt sorry ik moet naar mijn werk dus jouw kind kan geen week bij mij logeren of je hebt zelfd de schulden veroorzaakt ik leen je niets.

Doordat het in de media gebracht wordt, ontstaat er wel een soort kettingreactie...
Mensen die denken: dit is misschien ook nog mogelijk...
Het hoeft geen wanhoopsdaad te zijn, het kan ook in een aanval van pure haat en woede gebeuren helaas...
Dat het hier de laatste tijd zoveel in de krant komt, en het gebeurd ook veel, maakt het er niet leuker op in Nederland...
Maar het gebeurd overal...

Ik denk dat er over het algemeen een veel lager tolerantieniveau is dan vroeger...
Toen werd je niet zomaar dood geschoten of gestoken alleen omdat je iemand anders wilde helpen, om maar even een voorbeeld te noemen...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:37

nienke1208 schreef:
[

Ik denk dat er over het algemeen een veel lager tolerantieniveau is dan vroeger...
Toen werd je niet zomaar dood geschoten of gestoken alleen omdat je iemand anders wilde helpen, om maar even een voorbeeld te noemen...

Denk dat dit zeker waar is.