Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kristie schreef:Dit geldt toch alleen voor leerlingen die goede cijfers halen, aanwezig zijn, en een bijdrage leveren in de lessen?
Of is dat idee al weer van de tafel, en is dit een nieuw idee?
Tellie schreef:Laat me raden, dan gaat het schoolgeld een stuk omhoog.
kristie schreef:Dit geldt toch alleen voor leerlingen die goede cijfers halen, aanwezig zijn, en een bijdrage leveren in de lessen?
Nimue schreef:Tegenwoordig lijkt het alsof sommige mensen vinden dat alles maar 'opgevangen' moet worden: gratis schoolboeken, gratis kinderopvang, gratis openbaar vervoer voor kinderen onder de 12, kinderen gratis meeverzekeren, luiers vergoed door de zorgverzekeraar, kraamzorg telt niet mee voor het no-claim systeem...
Dniesjj117 schreef:Tellie schreef:Laat me raden, dan gaat het schoolgeld een stuk omhoog.
Ik ben voor, want m'n ouders betalen het schoolgeld en ik de boeken
Shadow0 schreef:Nimue schreef:Tegenwoordig lijkt het alsof sommige mensen vinden dat alles maar 'opgevangen' moet worden: gratis schoolboeken, gratis kinderopvang, gratis openbaar vervoer voor kinderen onder de 12, kinderen gratis meeverzekeren, luiers vergoed door de zorgverzekeraar, kraamzorg telt niet mee voor het no-claim systeem...
Als je je goed verdiept in deze regelingen, allemaal, dan zijn ze stuk voor stuk MEER voor rekening van het individu gekomen en niet minder. (De boekenkosten, kinderopvang-kosten, zorgverzekering zijn allemaal een stuk gestegen.)
Of is dat idee al weer van de tafel, en is dit een nieuw idee?
Nimue schreef:Ja, Manon, zo ging het bij ons ook. Dat is wel een aardig systeem, dan kom je toch een stuk goedkoper uit dan wanneer je alles zelf moet kopen. Werkboeken e.d. moesten wij idd ook gewoon kopen, omdat je daar natuurlijk in moest schrijven enzo.