Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo_x schreef:nee..een Hitler groet heeft Hitler bedacht en die heeft veel dingen verkeerd gedaan ..
Een hoofddoekje dragen staat in de koran, geschreven door een profeet, en niet door een of andere idioot met een rassenprobleem
marije86 schreef:@roest...toevallig zag ik dus laatst een documantaire over het dragen van hoofddoek...voor heel veel vrouwen is het tegenwoordig een eigen keuze helemaal in nl in hun eigen land helaas nog niet altijd
roest schreef:marije86 schreef:@roest...toevallig zag ik dus laatst een documantaire over het dragen van hoofddoek...voor heel veel vrouwen is het tegenwoordig een eigen keuze helemaal in nl in hun eigen land helaas nog niet altijd
dan zijn we het dus eens![]()
1. voor heel veel vrouwen, dus niet voor allen, en in die onderzoeken worden niet alle vrouwen benaderd, helemaal niet diegene die onderdrukt zijn.
2. de joden werden niet alleen in NL achtervolgt
roest schreef:dus jij vindt de dood erger dan een leven in onderdrukking?
marije86 schreef:roest schreef:dus jij vindt de dood erger dan een leven in onderdrukking?
dat is niet wat ik zeg![]()
Ik vind hitler veel erger dan vrouwen met een hoofdoek verplicht ja of de nee
Al die mensen die moesten schuilen..in concentratiekampen zaten...weg gehaald bij famillie vrienden.
Vrouwen die gedwongen worden een hoofddoek te dragen is ook heel erg alleen wel een groot verschil vergeleken met hitler
naadje24 schreef:ik keur beide niet goed
wat hitler deed is met geen honderden excuzen goed te praten! dat ging allemaal veels te ver!
maar hoofddoeken?![]()
hmm lastige discussie...uit vrije wil..ja mits ze zich wel aan de regels houden zoals zonder hoofddoek werken en op de foto gaan voor ID
nee als ze zich te zwaar vasthouden aan het zware geloof en de westerse cultuur voor zwart uitmaken....dan had je hier niet moeten komen vind ik dan.....
Even voor de duidelijkheid: ik wil niet discrimineren maar heb een hekel aan alle buitenlanders (ook blanke) die in nederland komen wonen en het vertikken zich aan te passen.
marije86 schreef:@roest...ik snap wel wat je bedoeld..alleen ik denk niet dat je dat kan vergelijken met elkaar eigenlijk.
Daar zijn er teveel verschillen voor vind ik
roest schreef:naadje24 schreef:ik keur beide niet goed
wat hitler deed is met geen honderden excuzen goed te praten! dat ging allemaal veels te ver!
maar hoofddoeken?![]()
hmm lastige discussie...uit vrije wil..ja mits ze zich wel aan de regels houden zoals zonder hoofddoek werken en op de foto gaan voor ID
nee als ze zich te zwaar vasthouden aan het zware geloof en de westerse cultuur voor zwart uitmaken....dan had je hier niet moeten komen vind ik dan.....
Even voor de duidelijkheid: ik wil niet discrimineren maar heb een hekel aan alle buitenlanders (ook blanke) die in nederland komen wonen en het vertikken zich aan te passen.
Ik discrimineer!!! Maar niet op ras, kan dus net zo goed een rasechte Hollander zijn.
Het viel mij idd op in Turkije: Stel: Ik draag een rokje, ik vraag erom lastiggevallen te worden, maw: je moet je aanpassen aan onze cultuur, en gelijk hebben ze. Maar ik kan me irriteren dat dat op een 1 of andere manier andersom niet geldt. Wat mij nog het meeste irriteerd hieraan is NIET dat zij zich niet aanpassen, maar dat het door onze eigen overheid/bevolking veroorzaakt is/word. Wie is hier dan schuldig aan? Die turk of wijzelf?
roest schreef:marije86 schreef:@roest...ik snap wel wat je bedoeld..alleen ik denk niet dat je dat kan vergelijken met elkaar eigenlijk.
Daar zijn er teveel verschillen voor vind ik
Is dat niet precies wat de bedoeling is van dit topic?
Edding3000 schreef:Waar haal je het vandaan...
Dit is echt de meest achterlijke stelling die ik in tijden voorbij heb zien komen.
De vergelijking Jodenonderdrukking, hoofddoeken kan ik nog inkomen als je echt niet weet waar je over praat maar dit?
Een hoofddoek is een kledingstuk dat wordt gedragen (meestal he...) als geloofsovertuiging. Een hitlergroet is dit in enig opzicht ook wel, maar... Als je even verder kijkt zie je dat de hitlergroet een uiting is van (zeer domme) EXTREMISTEN.
Het dragen van een hoofddoek totaal niet.
Ik zie liever mensen zonder, maar heb geen problemen met mensen die een hoofddoek dragen. In dat geval zou ik ook problemen moeten hebben met de katholieke kerk.
roest schreef:Edding3000 schreef:Waar haal je het vandaan...
Dit is echt de meest achterlijke stelling die ik in tijden voorbij heb zien komen.
De vergelijking Jodenonderdrukking, hoofddoeken kan ik nog inkomen als je echt niet weet waar je over praat maar dit?
Een hoofddoek is een kledingstuk dat wordt gedragen (meestal he...) als geloofsovertuiging. Een hitlergroet is dit in enig opzicht ook wel, maar... Als je even verder kijkt zie je dat de hitlergroet een uiting is van (zeer domme) EXTREMISTEN.
Het dragen van een hoofddoek totaal niet.
Ik zie liever mensen zonder, maar heb geen problemen met mensen die een hoofddoek dragen. In dat geval zou ik ook problemen moeten hebben met de katholieke kerk.
Een uiting van zeer domme Extremisten? (Heeeeeel kort uitgelegt) Duitsland verkeerde in hongersnood, 1 man beloofde toekomst aan deze mensen in hongersnood, mensen zijn zo wanhopig, ze houden vast aan zijn woorden (ja hij begon als 'mens'). Mensen zijn zo wanhopig dat ze er alles voor over hebben om het beter te krijgen, en hitler speelde daarop in. Ik ga niet verder uitleggen.
Voor iedereen die geinterreseerd is hoe dit werkt bij de mens, ik raad je aan om deze film eens te bekijken: The Wave. Een leraar die het over dit onderwerp had, leerlingen die niet konden begrijpen dat mensen zo ver konden gaan en hij heeft de geschiedenis herhaald op deze klas.