Je begint als een fan, eindigt als een gang?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Je begint als een fan, eindigt als een gang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:57

Ik heb hier gister avond lucht van gekregen en zonet opgezocht. De strekking is dus: in Amerika zijn er wat verknipte kinders geweest die wat gebouwen ed in de brand hebben gestoken en voor ruim een miljoen aan schade hebben veroorzaakt. Zij claimen zichzelf juggalos(juggalo is een fan van muziek van psychopathic records als Insane clown posse, twiztid etc etc). Nu wordt er dus aan alle kanten gespeculeert dat juggalos een gang zijn, nog niet erkend maar dat heeft enkel tijd nodig.

Ik zou mezelf wel een juggalo kunnen noemen. Luister nu al aardig wat jaren graag naar de muziek van psychopathic en net als alle andere muziek die ik luister geeft het me ene goed gevoel. Gewoon het gevoel van "he lekkere muziek".

Waarom gebeurt dit zo vaak(vooral in Amerika) je bent gewoon een fan van bepaalde muziek, of je volgt een bepaalde groepering/genre en vervolgens wordt je benoemd tot een bendelid.
Denk vooral in de richting van gothic, punk, skate, rap/hiphop etc etc. En nu dus ook nog juggalos.

Ik erger me eraan, enkel omdat er een handje vol mensen zijn die, tot een bepaalde groepering zouden behoren, beroerde zooi uithalen, wordt alles gegeneraliseert en bestempeld als "fout!".

Jullie mening en ervaringen over dit soort dingen

Het krantenbericht in het engels
http://www.news10.net/display_story.aspx?storyid=24557
"Many juggalos claim to be non-violent. However, self-proclaimed members of the group have been linked to cases of robbery, murder and arson in several states. "

Ogrop

Re: Je begint als een fan, eindigt als een gang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:00

Inderdaad, ik merk het ook heel erg sterk; 'Kijk naar die goth, kijkt naar die punker' Dat zijn marginaaltjes.

Maar tenslotte gaat het niet verbeteren.. Volgens mij alleen maar verergeren.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:11

het geen wat mij het meeste opbreekt...zo'n 50% van de wereld bevolking is dus main-stream. De rest is alle mogelijke subculturen...kortom er zijn meer main-streamers duh das duidelijk. Maar als zoiemand een moord pleegt wordt dat niet gelinkt naar zijn main-stream levensstijl...maar met al het andere wel.

Ach voorheen kleedde ik me een stuk excentrieker(groen haar, enorme broeken knallende kleuren etc etc) nu ben ik er een beetje uitgegroeid. Toen kreeg ik ook al alle scheve blikken en vreemde opmerkingen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:35

mensen worden beoordeeld om hun buitenkant, kleding ect. Maar vragen ze eens aan die persoon, joh hoe bekijk jij het? Nee dat word niet gedaan. Veroordelen is o zo makelijk, Hokjes plaatsen zo gedaan. Maar hoe het werkelijk zit, nee daar vraagt niemand naar

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:03

Precies ja, maar waarom wordt dat dan wel met alles wat ook maar enigzins afwijkt van het main-stream, maar niet andersom?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:22

Woogy schreef:
Precies ja, maar waarom wordt dat dan wel met alles wat ook maar enigzins afwijkt van het main-stream, maar niet andersom?

ja omdat niet afwijkt Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:28

hey woogz, wij waren echte stoere chickies he, met dreadlock pussy Haha!

ach ja. mensen oordelen zo lekker snel. wel is het gewoon zo dat binnen groepen bepaalde rangorde en groepsdruk is. dat is gewoon zo. daar kunnen vervelende dingen uit voortkomen.

ik was natuurlijk altijd heel braaf Lachen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 21:33

maar natuurlijk lils jij was zo onschuldig.
Ik erger me er gewoon mateloos aan dat je gewoon jezelf bent, je met niemand bemoeid en altijd de klos bent...dat zeugt

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:54

Kan je tegenwoordig nog afwijken dan qua kleding en haar?
Vroegah week je af als punk,tegenwoordig zijn piercings, groen haar en baggy pants toch een heel normaal straatbeeld?
Elke burgertrut loopt ermee, so who cares?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 02:12

Tegenwoordig doen we wel alsof we allemaal zo tolerant zijn, maar dat is niet waar. Vooral op een beetje midelbare school is men echt niet van zich al te duidelijk onderscheidende subculturen/jongeren gediend.
Mensen die zich afscheiden, lijken vaak eng gevonden te worden en men gaat dan ook speciaal op het enge letten, denk ik. En als men dan iets engs/fouts doet, wordt dat de hele groep aangerekend.
Goths worden bijvoorbeeld weleens als enge duivelsaanbidders gezien, want ze zien erg 'vreemd'/apart/eng uit. En de paar Goths die satanist zijn, zorgen ervoor dat (een deel van de) mensen Goths als enge extremelingen zien. Althans, dat is mijn theorie.

Ik had weleens over Juggalos gelezen. Het kwam bij mij juist over als een soort van hechte familie vanwege de voorkeuren die men gemeenschappelijk heeft.
Wat jammer dat Juggalos nu als een bende worden gezien, alleen omdat een paar het voor de rest verpesten.

CherokeeChum , groen haar wordt nog steeds niet als normaal beschouwd hoor. Ik heb jarenlang een klasgenoot gehad met paars of blauw haar (zijn haar was wel 'normaal' geknipt) en dat werd toch wel als uitzonderlijk gezien. Mensen gingen hem gelukkig niet echt ontlopen. Gelukkig, want het is een van de aardigste, vriendelijkste en rustigste mensen die ik ken. Erg spiritueel ingesteld en zo.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 17:43

dat is het overigens ook met juggalos, het is ene grote familie iedereen staat voor iedereen klaar. Maar moet zeggen dat ik weinig behoefte voel om een gebouw in de fik te zetten of iemand te vermoorden.
vroeger werd ik altijd aangekeken en afgekeurd etc om hoe ik erbij liep. nu tegenwoordig. ik draag nog wel skateschoenen maar ene normale spijkerbroek polo shirtje en een joggingsvest...niets afwijkends lijkt mij? en nog steeds niet normaal??

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:10

Generaliseren is een hele normale manier van de mens om om te gaan met bepaalde 'mensen' of 'zaken'. Simpelweg een versnelde denkwijze van iemand ergens positioneren die daar trekken van heeft. Natuurlijk is diegene niet 99% hetzelfde als de gemiddelde, maar voor een groot deel zullen er wel overeenkomsten zijn.

Waarom kleedt iemand zich op een bepaalde manier? Om een bepaalde uitstraling over te brengen naar de buitenwereld. Dat doe je als je kiest voor DKNY, voor Chanel, voor Levi's, voor H&M, voor Gothic, voor Punk, voor kakker. Je identificeert je ergens mee en geeft hiermee aan waar je bij hoort - of, waar je in veel gevallen bij WIL horen. Dus wat is er dan voor probleem als mensen je daarop ook beoordelen? Ik bedoel, mensen die de moeite nemen je te leren kennen zullen wellicht heel andere aspecten van je zien en waarderen, maar voor de oppervlakkige buitenwereld stereotypeer jij net zo hard als zij....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 07:52

moet zeggen dat ik me zo min mogelijk met de buitenkant van mensen bemoei. Mijn vrienden kring bevat dan ook mensen vanuit alle mogelijk scènes. Misschien moeten we maar weer terug gaan naar de tijden dat we geen kleding hadden...van de wereld een heel groot nudisten kamp maken.
"f*ck skin colour, everybody's blue, then what would all these biggets do. Instead of your tone they'd hate your size so that's why I must poke out all of their eyes"

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:25

Ik denk dat elke groep te lijden heeft van extremisten binnen de groep.
Zo lijden de moslims onder de moslim-extremisten en nu dus de juggalos onder de juggalo extremisten.

Net als dat het voor een vader met zoon haast levensgevaarlijk is om naar Feijenoord - Ajax te gaan.

Triest dat mensen het zo voor elkaar kunnen verpesten...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:19

ik heb echt nog noooit van juggalo gehoord. En ik vind het wel grappig dat je dus zo graag niet in een hokje gestopt wil worden, maar ondertussen jezelf wel bij 'juggalo's' schaart. Beetje tegenstrijdig...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:47

Laura schreef:
ik heb echt nog noooit van juggalo gehoord. En ik vind het wel grappig dat je dus zo graag niet in een hokje gestopt wil worden, maar ondertussen jezelf wel bij 'juggalo's' schaart. Beetje tegenstrijdig...

haha dat kreeg ik ook altijd te horen van mijn ouders!!!

ze hebben wel gelijk achteraf. want ik wilde totaal niet zoals de rest zijn, maar wel zoals mijn subgroep was natuurlijk. dat vond ik cool.

ik denk dat woogy meer bedoeld dat je niet in een hokje bevooroordeeld wilt worden. weet je hoe anders je behandeld wordt als je bijvoorbeeld alleen dreads hebt? niet normaal hoor. ik had ze eraf en ik werd ineens veel serieuzer genomen en anders behandeld. zonde hoor..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:35

geinig want ik hok mezelf niet door ene juggalo te zijn...een juggalo is slechts een fan van bepaalde muziek. geen kledingstijl of handelsmerk of wat ook. wat je deelt is voorliefde voor bepaalde muziek, dat en de houding dat iedereen zichzelf behoort te zijn. Dus ja, ik zit nog steeds niet in een hokje

Maar ja wat lianne zegt herken ik van vroeger "je doet zo hard je best anders te zijn, terwijl in feite je precies bent als anderen". op dat moment werd ik mezelf. ik hoor nergens bij en overal kan je me plaatsen, maar ja mensen lezen niet altijd even goed.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:47

Woogy schreef:
ik hoor nergens bij en overal kan je me plaatsen, maar ja mensen lezen niet altijd even goed.

ja, misschien heb ik dan extra uitleg nodig bij je onderschrift Cool

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 07:12

een stukje text uit een liedje?
En feitelijk is de strekking, en de hele bedoeling van de zin trouwens, als je nergens meer terecht kan zijn er toch altijd mensen bij wie je je thuis kan voelen