Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 16:43

Pitbull grijpt jonge kinderen

Uitgegeven: 20 februari 2007 15:38
DEN HAAG - Een loslopende pitbull heeft maandag in Den Haag drie kinderen gegrepen. De slachtoffers liepen met hun klas op straat toen de hond op de kinderen afrende.

De pitbull sprong tegen meerdere kinderen op en beet drie van hen in hun armen. Een agent die in de buurt was, wist het beest bij zijn halsband te grijpen, zo meldde de politie dinsdag.

De 19-jarige eigenaar heeft een boete gekregen. De politie heeft de hond in beslag genomen. Een expert zoekt uit of het om een verboden ras gaat. "Als dat zo is, zal de hond worden afgemaakt", aldus een woordvoerster.

Volgens haar zijn de kinderen behoorlijk geschrokken, maar maken ze het goed. De GGD heeft de slachtoffers ter plaatse behandeld.

www.nu.nl

Lekker zeg, het lijkt wel of het de laatste tijd steeds vaker gebeurd Scheve mond

Dees1980

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:47

Snap mensen niet hoor hou gewoon je hond lekker aan de lijn en hiermee bedoel ik alle honden.
Als iedereen dat nou doet dan worden heel veel ongelukken voorkomen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:31

Ik vind wel dat als je echt controle hebt over je hond de hond wel los kan lopen. Maar te weinig mensen gaan met hun hand naar training en hebben het dier niet in de hand, dat blijkt wel weer uit dit verhaal.
Ik vind afmaken wel erg eigenlijk, en de eigenaar krijgt een boete...... zou niet beter die eigenaar afgemaakt moeten worden..... bws.
Zou zo'n hond bij een ander die wel weet waar ie mee bezig is niet gewoon opgevoed kunnen worden?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:49

Er zijn idd maar erg weinig mensen, die hun hond dusdanig onder controle hebben om het los te laten lopen. In een woonwijk of straat waar veel mensen komen, moeten ze het maar verplichten om honden ( en dan ook alle) aan de riem te houden. En al zeg je 100x mijn hond doet niks, het is en blijft een dier.
Hopelijk houden de kindertjes er geen honde trauma aan over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:51

Nu krijgen we wéér zo'n topic; het ligt echt niet aan de pitbull maar aan de eigenaar bla bla...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:25

[***] schreef:
Nu krijgen we wéér zo'n topic; het ligt echt niet aan de pitbull maar aan de eigenaar bla bla...

misschien ligt het wel aan beide Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:43

als dit echt bijten was van de hond dan was het kind er veel erger aan toe geweest

er is ongetwijfeld meer gebeurt.. ik zelf denk aan zelfverdediging van de hond of spelen...

maar dom van de baas om de hond daar los te laten lopen...

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:45

[***] schreef:

zucht.... ik word er ook een beetje gek van Clown

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:46

Het maakt niet uit van welk ras die hond is.

Iedere hond die zomaar aanvalt, moet acuut afgemaakt worden.
Wat een flauwekul om eerst uit te zoeken wat voor ras het is.
Dat kunnen ze ook wel bepalen als de hond dood is.

Al was het een teckel of labrador, maakt niet uit.
In een dergelijke situatie moet de eigenaar zijn verantwoordelijkheid nemen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:48

Ik vind het wel vreemd dat ze in de kop zeggen dat het om een pittbull gaat en in het artikel dat er nog uitgezocht moet worden of t een verboden ras is Verward

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:48

Onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren..

Cayenne schreef:
De politie heeft de hond in beslag genomen. Een expert zoekt uit of het om een verboden ras gaat. "Als dat zo is, zal de hond worden afgemaakt", aldus een woordvoerster.

Dit vind ik best raar.. als een hond kinderen aanvalt is hij niet te vertrouwen.
Al was het een poedel, dan zou het toch nog verstandiger zijn om hem in te slapen?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:49

Ptries schreef:
Ik vind het wel vreemd dat ze in de kop zeggen dat het om een pittbull gaat en in het artikel dat er nog uitgezocht moet worden of t een verboden ras is Verward

Je hebt verschillende soorten pitbulls, en sommige daarvan zijn verboden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 19:50

Was het niet zo dat kinderen meer worden aangevallen door Retrievers dan Pitbulls?

Als dat waar is, dan snap ik niet waarom je nooit wat over die gevallen te horen krijgt Verward

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:51

Nogmaals het ras doet er niet toe.
Wanneer een hond zomaar uit haalt zonder aanleiding is er maar één ding mogelijk; enkele reis naar de DA.

Als onze hond, een Berner, zomaar iemand aan zou vallen, bel ik meteen de DA.

Ylana

LimaGentle schreef:
als dit echt bijten was van de hond dan was het kind er veel erger aan toe geweest

er is ongetwijfeld meer gebeurt.. ik zelf denk aan zelfverdediging van de hond of spelen...

Rolleyes

Het kán haast ook niet anders dan dat de kínderen fout zaten! Want in jou ogen doet geen enkele hond iets uit zich zelf.
Ongelooflijk...
Laatst bijgewerkt door Ylana op 20-02-07 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

sunrice schreef:
Ptries schreef:

Je hebt verschillende soorten pitbulls, en sommige daarvan zijn verboden.

correctie... er zijn helemaal geen verschillende pitbulls.. een pitbull bestaat niet eens in nederland..

je hebt een stafford (engelse of amerikaanse) en als die geen stamboom hebben dan valt de hond onder de pitbullwet..
als de hond voor meer dan 80% aan de uiterlijke kenmerken voldoet van een pitbull dan is deze hond een pitbullachtige..

dus alles hangt af van een stom stukje papier..

p.s. kijk eens in de link in me onderschrift.. daar staat heel veel info hierover..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:52

Ylana schreef:
LimaGentle schreef:

Misselijkoll

Het kán haast ook niet anders dan dat de kínderen fout zaten! Want in jou ogen doet geen enkele hond iets uit zich zelf.
Ongelooflijk...

dat zeg ik niet.. ik zeg alleen maar dat als de hond ECHT had gebeten het kind wel in het ziekehuis lag en niet met 3 kleine schaamwondjes thuis zit
als een hond echt BIJT dan ben je er veel slechter aan toe dan hier het geval is..

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:52

Volgens mij is het hele ras pitbull verboden. Je hebt wel Staffordshire Bullterriërs, die lijken erop en mogen niet als ze geen papieren hebben, maar de echte pittbullterriërs mogen al jaren niet meer gehouden en gefokt worden.
Overigens, welk ras het ook is, ik vind ook dat er maatregelen genomen moeten worden als een hond zich zo gedraagt, echter hoop ik dat dit niet alleen consequenties heeft voor de hond, maar ook hele zware voor het baasje!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:53

ja daar heb je gelijk in cayenne.
alleen zijn het vaak de verkeerde mensen die pitbull achtige honden als staffords in hun bezit hebben.

en honden die kinderen aanvallen moeten idd afgemaakt worden,als het zonder aanleiding gebeurd is.
en dat geloof ik eigenlijk niet.

maar al was het een poedel geweest,ras maakt niks uit.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:53

Het gaat om de zin: Er is ongetwijfeld meer gebeurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:56

Palm_Dees schreef:
Snap mensen niet hoor hou gewoon je hond lekker aan de lijn en hiermee bedoel ik alle honden.
Als iedereen dat nou doet dan worden heel veel ongelukken voorkomen

Lijkt mij onzin. Een hond mag best lekker loslopen, daar ligt het probleem ook niet.. Haha!

Maar voed je hond eens goed op.. dat zou al zoveel helpen.
En met goed bedoel ik goed, en helaas denken veel mensen dat een hond wel mag grommen als je in de buurt van z'n eten komt (ja het is toch van hem? moet je er vanaf blijven!) of dat je wel trekspelletjes kan doen met een hond die het altijd van je wint (ja hij is toch hartstikke lief?).. en dat soort totaal verkeerde dingen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 19:58

Nou heb ik zelf een witte herder. Hij is momenteel niet in topconditie (broodmager door ziekte) dus houd ik hem veel binnen. Maar wanneer hij wel buiten is heb ik hem meestal aan de lijn. Het is nou eenmaal een dier en voor te spelen wil hij nog wel eens zijn kaken om je arm sluiten (drukt niet door) maar daar straf ik hem al voor. Het blijft een dier immers.

Er zit bij ons een uitlaatveldje pal naast een kleuterschool. Het zal dan ook wel vaak genoeg gebeuren dat er een hond daar het plein op rent. (Ik snap uberhaupt niet waarom dat pal naast een school moet)

Moet er niet aan denken dat ik hem los laat en hij zou zoiets doen Dan is het echt wel exit dog.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-02-07 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:00

een hond die zo bijt moet afgemaakt worden, als was het inderdaad een poedel

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:01

Ylana schreef:
Het gaat om de zin: Er is ongetwijfeld meer gebeurd...

er is ook maar 1 kant van het verhaal verteld he.. Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:02

Als ik een groep kinderen zie aankomen dan gaat mijn hond vast. Dat risico wil ik niet lopen, en dan heeft mijn hond wel een goed karakter maar veiligheid voorop hoor.