mr. Moszkowicz legt verdediging Holleder neer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

mr. Moszkowicz legt verdediging Holleder neer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 16:47

Bram Moszkowicz stopt met de verdediging van topcrimineel Holleeder. Dit maakte de advocaat maandagmiddag bekend in een persconferentie. Moszkowicz is 20 jaar de advocaat geweest van Holleeder. Jan Hein Kuijpers zou Moszkowicz opvolgen, meldt de Telegraaf maandag.

De advocaat, die zich deze week terugtrekt als advocaat van de topcrimineel, is 'kotsziek' van de hele situatie. Moszkowicz schetse voorafgaand aan de mededeling zijn beeld over wat er de afgelopen maanden is gebeurd rondom zijn persoon.

De Telegraaf kwam zaterdag al met een bericht dat de strafpleiter de verdediging zou neerleggen. Vrijdag werd Moszkowicz op stel en sprong uit zijn kantoor gehaald door de politie. Dit bleek achteraf niet nodig, meldde de NOS zondag. Van acute dreiging was geen sprake.

Endstra

Moszkowicz was de laatste maanden veel in het nieuws, omdat hij zowel advocaat was van Holleeder (de verdachte), als de ex-advocaat van Endstra, de vermoorde geliquideerde vastgoedmagnaat (getuige in de zaak). Holleeder wordt verdacht van afpersing van vier vastgoedhandelaren.

Kelder

Over zijn ruzie met Jort Kelder, die hem enkele weken geleden een maffiamaatje noemde die zakken vol zwart geld aannam van criminelen, had de advocaat een en ander te zeggen. "Ook voor een advocaat zijn er grenzen", vatte de strafpleiter de beschuldigen samen, die de Quote-hoofdredacteur deed aan zijn adres.

Privé

Moszkowicz vertelde dat zijn privé-leven op geen enkele manier is gerespecteerd door het Openbaar Ministerie. Ook de media kregen er van langs. Het NRC Handelsblad opende zaterdag met nieuws rondom de ervaren advocaat. Moszkowicz zou op de vlucht zijn geslagen, wat volgens de hoofdpersoon volstrekt belachelijk is. Hij vertelde er bij dat er geen vertrouwelijke stukken zijn gelekt uit zijn kantoor.

De advocaat gaf toe ook privé om te gaan met Holleeder. "Ik heb bloed door mijn aderen lopen. Ik heb de heer Holleeder twintig jaar geholpen. Niet drie, niet vijf, nee, tien jaar. Holleeder is voor mij een mens en zal dat, ongeacht de aanklachten, altijd blijven."

Pers

De vaderlandse pers was in zeer groten getale afgekomen op de persconferentie van Bram Moszkowicz in het Holiday Inn hotel in Amsterdam. Voordat de cameralieden, fotografen, schrijvende journalisten en andere belangstellenden, onder wie enkele intimi van Moszkowicz, de zaal in mochten, werden zij door beveiligers gecontroleerd.

Bron; nu.nl

Mijn mening: Waar rook is, is vuur...

Anoniem

Re: mr. Moszkowicz legt verdediging Holleder neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:45

Dit hoort bij het andere nieuws volgens mij Clown Ik zal even temmen.

Hier om precies te zijn: viewforum.php?f=135

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:04

[ON] > [NM]

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 02:41

En terecht hij is eerst advocaat geweest van Enstra, nou is Enstra zijn client vermoord en Hoolleeder is verdachte en nou gaat hij Holleeder verdedigen!
Lijkt mij nogal oneerlijk, daarbij is de relatie tussen Holleeder en bram ook niet helemaal zuiver..
Ik snap eigenlijk niet waarom hij die zaak aangedaan heeft, ik had hem veel verstandiger, slimmer en eerlijker gevonden als hij gewoon had gezegd tegen Holleeder dat hij een andere advocaat moest nemen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:21

Blijf t wel een slechte zaak vinden dat het onmogenlijk is gemaakt om de advocaat te hebben die je verkiest!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:11

Ze zijn gewoon vriendjes, het is wel "ja ik verdedig mijn client" maar hij is gewoon vriendjes met de onderwereld.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:25

je hebt best kans dat hij gechanteerd word door Holleeder. Dit is dan een mooie manier om van Holleeder af te komen.

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:32

Iedereen kiest toch de advocaat waarvan hij denkt dat die hem het beste verdedigd? En Moscowiz is de beste.... daarom wordt hij natuurlijk ook voor de topzaken gevraagd. Hij is uiteindelijk gewoon advocaat en moet hij dan uit principieel oogpunt zo'n zaak weigeren? Iedereen heeft toch recht op verdediging.. en dat kan niet als iedereen weigert.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:19

Ik heb gewoon zo iets.. Waar rook is is vuur.. en advocaat zijn betekend niet media g.e.i.l. ik vind dat persoonlijk ook niet kunnen dat hij bv bij boulevard zit..