Bram Moszkowicz stopt met de verdediging van topcrimineel Holleeder. Dit maakte de advocaat maandagmiddag bekend in een persconferentie. Moszkowicz is 20 jaar de advocaat geweest van Holleeder. Jan Hein Kuijpers zou Moszkowicz opvolgen, meldt de Telegraaf maandag.
De advocaat, die zich deze week terugtrekt als advocaat van de topcrimineel, is 'kotsziek' van de hele situatie. Moszkowicz schetse voorafgaand aan de mededeling zijn beeld over wat er de afgelopen maanden is gebeurd rondom zijn persoon.
De Telegraaf kwam zaterdag al met een bericht dat de strafpleiter de verdediging zou neerleggen. Vrijdag werd Moszkowicz op stel en sprong uit zijn kantoor gehaald door de politie. Dit bleek achteraf niet nodig, meldde de NOS zondag. Van acute dreiging was geen sprake.
Endstra
Moszkowicz was de laatste maanden veel in het nieuws, omdat hij zowel advocaat was van Holleeder (de verdachte), als de ex-advocaat van Endstra, de vermoorde geliquideerde vastgoedmagnaat (getuige in de zaak). Holleeder wordt verdacht van afpersing van vier vastgoedhandelaren.
Kelder
Over zijn ruzie met Jort Kelder, die hem enkele weken geleden een maffiamaatje noemde die zakken vol zwart geld aannam van criminelen, had de advocaat een en ander te zeggen. "Ook voor een advocaat zijn er grenzen", vatte de strafpleiter de beschuldigen samen, die de Quote-hoofdredacteur deed aan zijn adres.
Privé
Moszkowicz vertelde dat zijn privé-leven op geen enkele manier is gerespecteerd door het Openbaar Ministerie. Ook de media kregen er van langs. Het NRC Handelsblad opende zaterdag met nieuws rondom de ervaren advocaat. Moszkowicz zou op de vlucht zijn geslagen, wat volgens de hoofdpersoon volstrekt belachelijk is. Hij vertelde er bij dat er geen vertrouwelijke stukken zijn gelekt uit zijn kantoor.
De advocaat gaf toe ook privé om te gaan met Holleeder. "Ik heb bloed door mijn aderen lopen. Ik heb de heer Holleeder twintig jaar geholpen. Niet drie, niet vijf, nee, tien jaar. Holleeder is voor mij een mens en zal dat, ongeacht de aanklachten, altijd blijven."
Pers
De vaderlandse pers was in zeer groten getale afgekomen op de persconferentie van Bram Moszkowicz in het Holiday Inn hotel in Amsterdam. Voordat de cameralieden, fotografen, schrijvende journalisten en andere belangstellenden, onder wie enkele intimi van Moszkowicz, de zaal in mochten, werden zij door beveiligers gecontroleerd.
Bron; nu.nl
Mijn mening: Waar rook is, is vuur...