Wordt het wel of geen Europese grondwet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Wordt het wel of geen Europese grondwet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 13:08

Voor het eerst kon ik gisteren sypathie voor Balkenende voelen.
Let wel: ik word niet enthousiast totdat ik de kleine lettertjes heb gelezen van een vervangend verdrag maar vind het positief dat het er in elk geval op líjkt alsof de regering het 'nee' van het volk serieus neemt.

http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article1469010.ece

Marieke_K

Re: Wordt het wel of geen Europese grondwet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:39

Hij zal wel moeten, anders maakt ie helemaal geen kans meer in de politiek Knipoog

Het zou wellicht eens wijs zijn van de heren van Den Haag om te luisteren naar de stem van het volk. Ik denk zelf dat een Europese Grondwet geen toegevoegde waarde heeft zolang de verschillen in de landen lid van de EU nog zo groot zijn qua economie en leefomstandigheden.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 00:14

Ben ik helemaal met je eens. Wij hadden gelukkig nog de kans om 'nee' te zeggen. In de landen om ons heen hebben de politieke figuren beslist dat het beter zou zijn voor het volk. Maar ik ben er zeker van als ze b.v. in Dld een referendum hadden gehouden ze ook 'nee' op rekest kregen.
En wie weet nog wel in meer landen.

Maar toch valt het me erg mee dat Balkenende zich niet zomaar laat dwingen tot een accoord.

Voor mij is 1 Europa een grote farce. Zolang de hele kliek alleen al miljoenen verspild door die waanzinnige verhuizing naar Straatsburg iedere maand voor 4 dagen neem ik het never nooit niet serieus
Dat is toch aan geen enkel weldenkend mens uit te leggen Verward

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:51

Als ik mocht stemmen, had ik ja gestemd. Een grondwet zorgt immers voor een beter Europa en dat mag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:52

Wel of geen Grondwet is eigenlijk de vraag niet. Die Grondwet komt er echt wel en heeft ook nut.

De inhoud is echter nog wel aan wat discussie onderhevig

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 17:11

Zep schreef:
Wel of geen Grondwet is eigenlijk de vraag niet. Die Grondwet komt er echt wel en heeft ook nut.

Ja die is lekker, natuurlijk gaat het om de inhoud. Maar de inhoud zoals die nú is is niet goed.
Bedrijven varen er wel bij maar de gewone burger krijgt steeds meer regeltjes en wetjes na te leven.
Daarbij gaat het er voor de dieren nog belabberder uitzien.

Trouwens, de kleine lettertjes wel es gelezen?
Nee, ik heb de hele grondwet ook niet doorgespit Clown maar me wel van belangrijke zaken op de hoogte laten brengen. Wat in de grondwet democratie wordt genoemd heeft verrekt veel dictatoriale trekjes.

Alleen al te weten dat de EU commissie moest opstappen nadat Paul van Buitenen een paar jaar geleden met allerlei frauduleuze praktijken naar buiten kwam en nu een aantal van die opgestapte figuren erg hoog op de ladder binnen de EU staan waarvan 1 van de fraudeurs notabene verantwoordelijk is om frauduleuze praktijken te onderzoeken Bloos! !!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:12

ranna schreef:
Zep schreef:

Nee, ik heb de hele grondwet ook niet doorgespit Clown

Ik dus wel Lachen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 23:41

Zep schreef:
ranna schreef:
Nee, ik heb de hele grondwet ook niet doorgespit Clown

Ik dus wel Lachen

Ben je volgens mij de enige omdat het document enkel duizenden pagina's dik is.