Britse kat aan Prozac

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Britse kat aan Prozac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 12:18

Citaat:
di 30 jan 2007, 16:36
Britse kat aan Prozac
LONDEN - Een te dikke Britse poes is aan de antidepressiva omdat zij door soortgenootjes werd gepest.

Twiglet, een 12-jaar oude cyperse poes, durfde niet meer naar buiten en zette het uit frustratie op een eten. De kat begon net zo lang in de enkels van mensen te bijten, tot zij haar voedsel gaven. Twiglet woog op een gegeven moment 7 kilo.

De dierenarts besloot haar een medicijn vergelijkbaar met Prozac te geven. En toen ook een vervelende rode kater uit de buurt verhuisde, ging het al snel beter met de poes.

Inmiddels wandelt Twiglet weer dagelijks buiten en is zij 4 kilo afgevallen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/5784 ... tml?p=14,2

Nou ja.... ik weet niet wat ik hier van moet denken..
Zouden dieren elkaar echt pesten omdat de een wat dikker is dan de ander??
Pesten ze elkaar dan ook als een beest flaporen heeft?
Of misschien wel raar mouwt of hinnikt?

maartje_h

Re: Britse kat aan Prozac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:20

Hmm heel apart zo`n kat die gepest word...
ik hoop voor die mensen dat het helpt..
*typfoutje*
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 31-01-07 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:35

Arrabel schreef:
Zouden dieren elkaar echt pesten omdat de een wat dikker is dan de ander??
Pesten ze elkaar dan ook als een beest flaporen heeft?
Of misschien wel raar mouwt of hinnikt?

Zoals ik het lees, werd deze kat niet gepest omdat ze te dik was, maar is ze uit frustratie extreem om eten gaan bedelen (en dat kreeg ze dan blijkbaar ook) waardoor ze te dik werd. De reden waarom ze niet met die andere katten kon opschieten wordt in het midden gelaten.

'Pispaaltjes' komen zeker ook bij dieren voor, denk maar eens aan het paard dat duidelijk onderaan de rangorde staat in de kudde. En zo'n 'pispaaltje' kan zeker wel abnormaal gedrag gaan ontwikkelen. Als je het 'pispaaltje paard' in een andere groep zet waar hij wél geaccepteerd wordt, zul je hem vaak snel zien opbloeien.

Bepaalde stoffen in Prozac brengen bepaalde processen teweeg in het lichaam en het kan goed zijn dat dat bij deze poes ook helpt. Er staat ook 'een medicijn vergelijkbaar met Prozac'. Knipoog

En als het helpt, waarom dan niet?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:00

Hmm. Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Als eerste, geef die kat niet steeds meer eten. Scheve mond
Ook al bijt deze in je benen. Vind je het gek dat hij dan dik wordt.

Ik denk ook niet dat dieren uit frustratie gaan eten, omdat ze zich down voelen. Maar als het helpt om ze 'anti-depressiva' voor te schrijven. Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet niet wat ik er nou precies van moet vinden. Scheve mond

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 04:07

ik vind het eerlijk gezegd nogal belachelijk, zodadelijk krijgen we nog speciale kattenpsychiaters.
gewoon minder voer geven en een tik op de kop als ie bijt was ook een oplossing geweest. misschien iets minder leuk voor de kat, maar dat had ie maar geen kat moeten worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:48

is wel erg makkelijk gezegd hoor.

onze hond heeft ook een poosje imipramine gehad omdat hij doodsbang was om heel even alleen te zijn in huis,en dat heeft ook goed geholpen.

het heeft mijn voorkeur ook niet,maar het is wel een heel moeilijke situatie,en alleen maar fijn dat het geholpen heeft voor die kat.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:10

Sorry hoor maar ik moest heel eventjes lachen toen ik zag staan dat hij 'gepest' werd, heel eventjes maar *LOL*

Maar dat hij zelfs in enkels beet om eten te krijgen Bloos!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:20

Tja, met dieren is het niet anders dan met mensen. Sommigen liggen elkaar niet anderen wel.
Het beste kunnen de eigenaren een andere plek voor het dier zoeken ipv het vol te stoppen met rotzooi.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:22

jeetje wat een zelf interpitatie ( hoe zegt je t? Tong uitsteken )
die kat had gewoon honger.

mensen maken de kat gewoon bekend om dit te zeggen Verward

beetje sneu voor die kat...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:00

Ik heb vroeger als vrijwilliger in het asiel gewerkt. Op een dag vroeg een leidinggevende of ik naar kattenkamer 2 wilde gaan om daar schoon te maken en te voeren.Ze vertelde dat daar maar 1 kat zat omdat hij te dik was voor een hok en dus vrij rondliep.
Dus ik werd al erg nieuwsgierig en liep de kamer in. Nergens geen kat te bekennen, snapte er niks van..zag alleen wat dekens op de grond. Toen ik de kat begon te roepen hoorde ik iets mauwen onder de deken.Echt wat ik zag zal ik nooit vergeten. Die kat was echt zo breed als een kussen, beest kon amper lopen. Een beetje gemeen maar ik schoot in de lach.De kat begon te blazen en te grommen, als ik stopte met lachen, stopte hij met blazen en grommen. Heel apart, dat beest had gewoon dondersgoed in de gaten dat ik hem zat uit te lachen.
Ik vond het zielig en zodra ik mijn medelijden uitte begon hij te spinnen en gaf kopjes.

Dus ja..ergens geloof ik het verhaal wel ja.
Deze kat was overgens vetgemest met chinees.Hij was van een chineesrestaurant eigenaar.En ja wat ik nou makkelijker voeren dan restjes Bloos

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:31

@Jenna, wat een rotverhaal.
Die chinees moest een levenslang houdverbod krijgen Boos!

Is het arme dier bij jullie afgevallen en herplaatst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:31

Geef hem Bach...Veel beter.
Ik vind dit bericht echt nergens op slaan,
je kan toch niet een dier met een mens vergelijken..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:20

Chiqa schreef:
Geef hem Bach...Veel beter.
Ik vind dit bericht echt nergens op slaan,
je kan toch niet een dier met een mens vergelijken..

Dat zou je denken. Wist je dat de varkens in de bioindustrie ook antidepressiva krijgen omdat ze helemaal gek worden zoals ze worden gehouden Verdrietig

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:46

Jemig, huisdieren worden steeds vaker als menselijke wezens beschouwd...
Weet niet goed wat ik er van moet denken, als het beest er gelukkiger van wordt, waarom niet... Al vraag ik me af of dat wel te meten is.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:35

Kieffer schreef:
Jemig, huisdieren worden steeds vaker als menselijke wezens beschouwd...
Weet niet goed wat ik er van moet denken, als het beest er gelukkiger van wordt, waarom niet... Al vraag ik me af of dat wel te meten is.

Omdat het chemische rotzooi is waar het dier niet gelukkiger van wordt maar wel duffer en niet helemaal bij de tijd. Pure symptoombestrijding die nergens op slaat. Als je gek bent met je dier zorg je dat hij in een omgeving kan leven waar hij zich wel op zijn gemak voelt en niet hoeft te verdoven