Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_m schreef:En dat ontdekt je nu pas....
russel schreef:Politie valt onder justitie, defensie zijn de strijdkrachten. Snap de stelling niet, wat deugt er niet??
Zandor schreef:Wat ik met name bijzonder vind, zijn de buitenlandse missies. Vaak is niet geheel duidelijk wat de taken en bevoegdheden zijn. Neem nou Bosnië. Ze waren er wel, maar mochten hun wapens niet gebruiken. Hoeveel militairen zijn daar niet verknipt van teruggekomen....zonder enige vorm van fatsoenlijke begeleiding.......
Zandor schreef:@missJ: helaas heb ik een zeer direct ervaring met een oud-Bosnië-ganger en de gevolgen en heeft een bekende van me zich in die materie verdiept. En daar wordt je niet blij van...
*edit* er is een paar weken geleden iemand gepromoveerd op PTSS bij oud VN-Militairen. Ook erg interessant. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan kan ik wel opzoeken wat de exacte titel van het boekje is.
Zandor schreef:http://www.uu.nl/uupublish/homeuu/nieuw ... 3main.html
*edit* hm, werkt niet goed. Moet je even bij die agenda kijken en dan zoeken op PTSS, dan krijg je drie proefschriften.
Onyx88 schreef:Raket, waarom vind je het belangrijk dat de politie en het leger gescheiden blijven? Hebben zij niet beide hetzelfde doel voor ogen? Vrede en veiligheid onder de bevolking?
Is het niet tijd om de politiemensen weer respect af te laten dwingen? Zo'n sullig, blauw uniformpje straalt toch geen macht uit? En een bolhoedje op een vrouwelijke politieagent is toch kneuzig en niet stoer. Verstoft het imago van de politie niet langzamerhand?
In polen lopen de politieagenten er bijvoorbeeld zo bij:
Onyx88 schreef:Ik doe dit niet voor mijn opleiding maar wil gewoon eens weten wat andere mensen ervan vinden. Ergens kloppen er dingen niet in mijn ogen. Ik weet niet precies hoe het zou moeten veranderen maar wel dat het beter kan.
Als ik vanmiddag tijd heb lees ik wat in de proefschriften. En misschien dat ik in een vakantie het boek erbij pak. Momenteel is het ietwat druk met de studie.
Onyx88 schreef:Ik doe dit niet voor mijn opleiding maar wil gewoon eens weten wat andere mensen ervan vinden. Ergens kloppen er dingen niet in mijn ogen. Ik weet niet precies hoe het zou moeten veranderen maar wel dat het beter kan.
Als ik vanmiddag tijd heb lees ik wat in de proefschriften. En misschien dat ik in een vakantie het boek erbij pak. Momenteel is het ietwat druk met de studie.