Dochter van verkrachter gunt vader de doodstraf (Drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXGRIETJEXx

Dochter van verkrachter gunt vader de doodstraf (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 10:01

Citaat:
Dochter: ik gun mijn vader de doodstraf

GRONINGEN - De dochter van Henk van D., de man die wordt verdacht van de moord op de 12-jarige Suzanne Wisman, vindt dat haar vader de doodstraf moet krijgen. Dat zegt zij in een exclusief interview met RTV Noord.

Nicole zegt slapeloze nachten te hebben van wat er gebeurd is en omschrijft haar vader als iemand die niet te handhaven is en niet in staat is te veranderen. De daden van haar vader omschrijft ze als 'verschrikkelijk' voor de nabestaanden van Suzanne. Zij en haar moeder waren zelf stelselmatig slachtoffer van mishandeling en zouden zeker tien keer aangifte tegen Van D. hebben gedaan wegens mishandeling. Daar zou echter weinig mee gedaan zijn, zegt Nicole. Het OM bestrijdt dat. Zo werd Henk van D. in 2003 veroordeeld tot een werkstraf van 20 uur wegens mishandeling van zijn toenmalige vrouw. Begin deze maand moest hij zich voor de rechtbank in Assen verantwoorden, wegens mishandeling van zijn dochter, maar die zitting is voorlopig uitgesteld. Overigens zou een vriendin van Nicole door hem zijn aangerand. Zij heeft hier echter geen aangifte van gedaan, volgens het OM.

22/1/2007 17:43 - Terug naar de hoofdlijnen

Bron: RTV Noord Nieuwsoverzicht - 22 januari 2007: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=63158

Ik vind dat ze voor zoiets een uitzondering mogen maken wat betreft de doodstraf, ik zou zeggen doe het bij hem precies zo na dat hij ook bij vrouw, kind en meisje heeft gedaan.
Ik heb hier absoluut geen woorden voor, ik had hem waarschijnlijk persoonlijk iets aangedaan.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 24-01-07 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht aangepast

Goof

Re: Dochter van verkrachter gunt vader de doodstraf (Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:27

Heftig zeg als je dat over je eigen vader zegt.
Maar die man komt er zo te lezen wel makkelijk mee weg als hij na 10 (naar zeggen van dochter dus) aanklachten alleen maar tweeenhalve dag taakstraf heeft hoeven doen!!! Belachelijk!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:33

Ik geloof dat ik hier van de week ook een stuk van heb gezien op Ned 2,...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:35

nou...eerlijk waar als de dochter dat al wil, moet die kerel ook wel goed ziek zijn hoor Scheve mond

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 10:42

Dat bedoel ik, en wat mij betreft ga ik met haar mee, hoe ziek kun je zijnm eerst een meisje verkrachten en daarna 2x overrijden :S

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:44

Ik ben niet echt voor de doodstraf maar als zelfs zijn eigen dochter zegt dat hij niet normaal is

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:44

ik heb haar gezien op nova, ze was echt geweldig, ik heb er echt heel veel aan gehad!
zo nuchter, zo eerlijk, wat een pracht mens!

het kwam erop neer dat de politie wel van 10 keer weet dat er mishandeling was, maar als je het zegt, of als ze het zien, dan is dat dus blijkbaar nog geen aangifte.
en met de gegevens van horen en zien doen ze dus blijkbaar niets..
het is echt te erg voor woorden.
en idd, die taakstraf, het komt me bekend voor.. en dat is gewoonweg niet te geloven dat een man er zó simpel mee weg komt!
maar het is idd wel de praktijk Boos!

maar goed, het gezin heeft 'maar' twee keer een daadwerkelijke aangifte gedaan, maar als je zoiets meemaakt, en DE POLITIE ziet het, dan ga je er gewoon van uit dat ZE het nu weten en actie gaan ondernemen!
maar dat is dus echt niet zo.
ik vind dat de politie op dit punt héél erg faalt!!
ze mogen het van mij hoog op hun prioriteitenlijstje zetten, om dit echt te veranderen, en hun oren en ogen OPEN te zetten voor het leed en de hulpvraag van de burger!
(en alles in 1 overzichtelijk dosier op te slaan, wat nu ook niet het geval was..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:46

Doodstraf vind ik ook weer wat ver gaan, vind het ook best heftig dat dat meisje dat over haar vader zegt. Ookal is het natuurlijk ook niet normaal wat die man heeft gedaan..
Ik zou zeggen levenslang de bak in.

Stephanie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:53

Levenslang!! En dan zonder vervroegde vrijlating wegens goed gedrag!!
Rot op! Dan doet ie t weer!!

Klootzak!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:56

Doodstraf zal ie trouwens toch niet krijgen, (gelukkig) verboden in Nederland..

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:20

Hoezo gelukkig Juul??
Stel het zou jou dochter overkomen, had jij gewild dat ie over 4a5 jaar weer vrij komt?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:49

Ik had het gister (geloof ik) gezien op tv. Heftig!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:39

Ze hebben 2x aangifte gedaan en beide zaken zijn doorgezonden naar justitie. Voor de eerste zaak een veroordeling en de tweede stond al in de planning maar door deze nieuwe zaak is dat opgeschort (kan wel worden meegenomen bij de nieuwe zaak). Ze heeft dus niet 10x aangifte gedaan maar een melding gemaakt. Dat is heel wat anders dan een aangifte. De voorgaande zaken zijn ook serieus opgepakt door politie en justitie. De meldingen kunnen worden opgenomen in het dossier en daar kan rekening mee worden gehouden tijdens de zitting. Het verhaal van het meisje klopt dus niet als totaal. Het is een eigen keuze om niet meermaals aangifte te doen (dat heeft in beide gevallen geholpen).

Neemt niet weg dat het een vreselijke zaak is.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:41

oh wat erg zeg je zal maar in zo'n situatie zitten

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:20

xXGRIETJEXx schreef:
Hoezo gelukkig Juul??
Stel het zou jou dochter overkomen, had jij gewild dat ie over 4a5 jaar weer vrij komt?

Volgens mij zegt ze niet dat hij over 4 a 5 jaar weer vrij moet....
Maargoed, dat is een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:04

Ik vind die hele doodstraf gewoon onnuttig. Je bent dan even slecht bezig..
Maar hier ging het topic verder niet over. Lachen

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 18:05

Tegenwoordig krijgen ze maar 4a5 jaar celstraf, en als ze zich netjes gedragen word het misschien 3..
Eerdere vrijlating wegens goed gedrag..
De Nederlandse wet... pff ik hou me er maar stil over, kan me er zo verdomd kwaad om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:07

xXGRIETJEXx schreef:
Tegenwoordig krijgen ze maar 4a5 jaar celstraf, en als ze zich netjes gedragen word het misschien 3..
De Nederlandse wet... pff ik hou me er maar stil over, kan me er zo verdomd kwaad om maken.

Dan moeten ze de straffen gewoon verhogen. Vind 4 á 5 jaar ook wel erg weinig idd. Lips are sealed

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:34

Heel erg allemaal. Maar dit is vooral een zaak waar zowel politie als gerecht hun flaters hebben begaan en tekort geschoten zijn. Maar dan nog vind ik zoiezo de doodstraf niet kunnen. En maar mooi ook dat ze daar geen uitzonderingen op maken. Iedereen heeft gewoon het recht om te leven. Als je dat recht gaat afnemen kan je ook zover komen dat je gaat discussieren om het verbod op foltering gaat afschaffen (zoals hier al gezegt werd:
Citaat:
ik zou zeggen doe het bij hem precies zo na dat hij ook bij vrouw, kind en meisje heeft gedaan.
), en waar ga je dan de lijn trekken? Mag men dan in gevangenissen zomaar mensen gaan slaan? Want ach, degenen die in de gevangenis zitten wegens geweldpleging hebben waarschijnlijk ook al wel eens iemand geslaan..
Ik zeg niet dat het goed te spreken is wat die man gedaan heeft. Terecht dat zijn dochter razend is, en hem verwenst. En inderdaad, deze man moet gestraft worden. Maar doodstraf? Nee, deze man heeft evenveel recht op leven als jij en ik..
xXGRIETJEXx schreef:

Dit geldt trouwens niet altijd hoor. Ik ben het met je eens dat voor sommige gevallen de straffen te licht zijn. Maar geloof me, er zijn mensen die wel degelijk levenslang vastzitten hoor. Effectief levenslang. Maar de daden die ze gedaan hebben zijn dan ook wel navenant (cf. Dutroux)

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:15

Dutroux is volgens mij helemaal niet veroordeelt in Nederland, maar goed.
Wanneer ze hier levenslang krijgen is het (als ik het goed is) 25 jaar.
Ik vind het gewoonweg veel te kort en te soft, maar ja dat zal mijn inzicht wel zijn.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:19

Als het mijn vader zou zijn, denk ik dat ik hem met eigen handen had afgemaakt Scheve mond
Dat arme kind..
Idioot dat deze vent zijn eigen familie heeft verkracht,en wat is zn straf?! 15 jaar cel mischien.. zijn familie zit levenslang..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:19

Taakstraf van 20 uur? Dit zijn toch geen straffen voor mishandeling. Dit zijn nog geen 3 dagen werken...

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:35

En DAT is nou Nederland TeeGee

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:41

xXGRIETJEXx schreef:
En DAT is nou Nederland TeeGee

Weet je wat ook Nederland is?

Die bosjes mensen (waaronder opmerkelijk veel ex-vrouwen met kinderen) die (ongestraft!) valse aangiftes doen van sexueel misbruik of incest.

Ik geef het de politie te doen om het kaf tussen het koren uit te pikken en nog te kunnen achterhalen in welk geval wel of niet sprake is. Dat is niet eenvoudig.
Daar worden ook fouten gemaakt, dat is menselijk.

Net zoals veel mannen en vaders die zeer onterecht veroordeeld zijn op basis van zo'n valse aangifte, lopen er ook mensen rond die helaas wel onwettig gehandeld hebben en niet gestraft worden.

Als al die mensen die valselijk aangifte doen DAAR nou eens rekening mee houden, dat DIT het resultaat is van hun kortzichtigheid.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:43

de dochter van een kennis [ze was 20jr] is 5 jr geleden omgebracht door haar ex vriend
en hij heeft haar toen begraven ,wilde haar eerst laten zinken in een water vlakbij maar er liepen mensen in de buurt,hij heeft bijna 1 week mee zitten huilen bij haar ouders thuis eer men erachter kwam dat HIJ de dader was.
hij heeft 6 jr gekregen en loopt nu alweer rond Boos!
hij mocht met aftrek voorarrest na ong 3 jr weer de bak uit!!!!!!

voor een buitenstaander mischien te begrijpen ,die vind dat mischien lang genoeg!
maar voor de family en omgeving stelt deze straf niks voor.
hun hebben levenslang Extreme duivel en hij kan zijn oude leventje weer oppakken!

ik ben niet voor de doodstraf,maar de straffen hier in Ned zijn een lachertje!

je krijgt voor fraude of dienstweigeren een hogere straf.

en wat deze man gedaan heeft.............echt geen woorden voor!