Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:29

Hallo,,

Ik vind Nederland echt helemaal niks meer aan, zoveel recheltjes alles is zo duur Nederland is klein, Nederland is koud! En achterlijk veel belasting wat je moet betalen... De meeste mensen wonen in een best klein huisje in Nederland ( niet dat daar wat mis mee is ) En toch moet je veel belasting enzo betalen..
Als je eens lekker wilt uit eten schrik je je dood van de geldprijs!
Lekker wandelen in de natuur is er ook bijna niet meer bij Verdrietig
Als je Frankrijk hebt is alles veel groter, daar kun je in een kasteel wonen met een paar 100 hectare grond daar kan je zelf je eigenbos enzo hebben, daar hoef je geen eens je bos op tezoeken voor een lekker wandelingetje ofzo.
De belasting schijnt er minder te zijn, huizen zijn goedkoper, eten schijnt ook allemaal goedkoper te zijn enzo!
Soms denk ik wel eens ik wou dat we met zijn allen gingen emigreren naar Frankrijk!
Wat vinden jullie nou van Nederland?

Afbeelding Whaa zo wil ik ook wonen Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 18-01-07 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Re: Pff, wat vinden jullie van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:37

Ik vind dat er beter gelet moet worden op de spelling van de Nederlanders.

Ben je wel eens in een arm land geweest? Zelfs de armere Nederlanders zijn belachelijk rijk. En waarom betaal je belasting? Verdiep je eerst daar maar eens in voordat je deze onzin op bokt zet. Indirect profiteer jij ook weer van de belasting en zorgt het ervoor dat zieke mensen in een ziekenhuis geholpen kunnen worden, dat wij naar school kunnen, dat er politie op de straat is en ga zo maar door.

Wat ik van Nederland vind? Stelletje klagers. We hebben het zo goed, maar we klagen overal over.

Petrichor

Re: Pff, wat vinden jullie van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:43

LuvdaTossa schreef:
Ik vind dat er beter gelet moet worden op de spelling van de Nederlanders.

Ben je wel eens in een arm land geweest? Zelfs de armere Nederlanders zijn belachelijk rijk. En waarom betaal je belasting? Verdiep je eerst daar maar eens in voordat je deze onzin op bokt zet. Indirect profiteer jij ook weer van de belasting en zorgt het ervoor dat zieke mensen in een ziekenhuis geholpen kunnen worden, dat wij naar school kunnen, dat er politie op de straat is en ga zo maar door.

Wat ik van Nederland vind? Stelletje klagers. We hebben het zo goed, maar we klagen overal over.

Klopt zeker we hebben het ook goed in Nederland,
Maar vergleken met Frankrijk woon ik toch liever in Frankrijk, maar dat is dus persoonlijk Lachen

Petrichor

Re: Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland won

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:44

* Titel veranderd

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:45

Doei! Succes met emigeren.. En in Frankrijk is alles zo goedkoop wil je zeggen? Nagelbijten / Gniffelen Valt me elke keer vies tegen als ik er op vakantie ga, en dan leuke dingen ga doen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:46

Dat kun je heel makkelijk zeggen, maar voordat je daar op je plaats bent duurt het wel even. Je moet integreren in de omgeving, een andere taal spreken, een plekje vinden, dan de hele mikmak om te verhuizen e.d. Gras bij de buren lijkt altijd groener.....

Zelf zou ik ook wel willen emigreren, maar niet naar Frankrijk maar naar Egypte Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:47

Dioxide schreef:
Doei! Succes met emigeren.. En in Frankrijk is alles zo goedkoop wil je zeggen? Nagelbijten / Gniffelen Valt me elke keer vies tegen als ik er op vakantie ga, en dan leuke dingen ga doen.

Jaa klopt de vakantie maar dan doe je echt allerlij leuke dingetjes, maar om te wonen is het goedkoper..

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:47

Dat klopt ja. Wij hebben ooit via via een aanbod gehad van een luxe huis in Frankrijk, met 8 stallen en goede rijgelegenheid (lees mooie buitenbak+mooie omgeving). Dat huis kostte ong. net zoveel als onze 2-onder-1-kapper... Mijn pa wil nog altijd naar de VS verhuizen, vlakbij St. Louis, mooie wijk, met superdeluxe manege!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:48

LuvdaTossa schreef:
Dat kun je heel makkelijk zeggen, maar voordat je daar op je plaats bent duurt het wel even. Je moet integreren in de omgeving, een andere taal spreken, een plekje vinden, dan de hele mikmak om te verhuizen e.d. Gras bij de buren lijkt altijd groener.....

Zelf zou ik ook wel willen emigreren, maar niet naar Frankrijk maar naar Egypte Haha!

Oehh jij zoekt het erg ver hahaha Tong uitsteken

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:48

ga lekker in frankrijk wonen dan. hier is alles goed geregeld. daar kom je vrouwtjes tegen die op hun 80e hun geiten van de ene naar de andere berg brengen omdat ze toch ergens van moeten leven. maar als jij het daar beter vindt hou ik je niet tegen hoor.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:48

Uhm.. ik snap dit niet helemaal.. waarom doe je precies zo moeilijk?
Als je het daar toch zo super vindt, ik hou je niet tegen hoor! Maar je zult zien dat t nog wel ns vies tegen zal vallen. Het gras bij de buren lijkt groener, maar geloof me, dat is het niet.
Ik vind Nederland prima zo, hoewel België me ook erg trekt.
Ik vind iig dat we absoluut NIKS te klagen hebben.
En geloof me, zonder al die belastingen zou ons land er héél anders uitzien.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:49

Dat roep ik al jáááren!! Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:49

Je spelling is echt behoorlijk onder de maat. De grammatica is ook niet altijd even correct en de komma's worden zo nu en dan vergeten. Ik zou nu maar beginnen aan de franse taalles, misschien vind je dat makkelijker.
Het eten is in Frankrijk zeker niet goedkoper, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. In Nederland valt het best mee. Ben je uberhaupt wel eens in Frankrijk geweest? Voor een ijsje betaal je enorm veel, vaak het dubbele als in Nederland. Tevens kan het weer daar ook echt Hollands zijn. De natuur in Frankrijk valt ook tegen: veelal bestaat het uit heel veel landbouwgrond en weilanden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:50

Als ik zou emigreren naar frankrijk moet ik eerst 18 zijn, en natuurlijk mijn studie afmaken Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:51

Welshcobfan schreef:
Je spelling is echt behoorlijk onder de maat. De grammatica is ook niet altijd even correct en de komma's worden zo nu en dan vergeten. Ik zou nu maar beginnen aan de franse taalles, misschien vind je dat makkelijker.
Het eten is in Frankrijk zeker niet goedkoper, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. In Nederland valt het best mee. Ben je uberhaupt wel eens in Frankrijk geweest? Voor een ijsje betaal je enorm veel, vaak het dubbele als in Nederland. Tevens kan het weer daar ook echt Hollands zijn. De natuur in Frankrijk valt ook tegen: veelal bestaat het uit heel veel landbouwgrond en weilanden.

Jaa ik ben wel eens en Frankrijk geweest en ik vond het echt helemaal geweldig Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:51

kir_igor schreef:
LuvdaTossa schreef:

Oehh jij zoekt het erg ver hahaha Tong uitsteken

Maar dan zorg ik wel dat ik met mijn oude dag hier weer in Nederland ben Haha!

Het is maar net waar jij tevreden bent, het lijkt allemaal prachtig maar het kan flink tegenvallen. Er zijn genoeg mensen met mooie plannen, maar toch weer terug komen. Ik ben tevreden in de chaos van Egypte, daar kan ik leven en heel gelukkig zijn. Ook voor andere plekken op de wereld. In de zomer hoop ik weer die kant op te gaan en nu i.p.v. een aantal weken een aantal maanden te verblijven.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:53

k had al zon idee dat je nog niet echt heel oud kon zijn.. anders zou je niet van die uitspraken doen als ''achterlijk veel belasting betalen''.
Ik ben ook pas 18, daar niet van, maar ik vraag me toch serieus af of je wel goed beseft wat de overheid met al die belastingen doet.
En inderdaad, zeker wat de ouderen mensen betreft is het bijna nergens zo goed als in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 18-01-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:53

ik lees net dat je nog maar 14 bent, dan heb je zelf nog niets in Frankrijk hoeven te betalen. Geloof me: gewoon boodschappen doen daar is net zo duur/goedkoop als in Nederland.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:55

Jaa, van belasting word van alles gedaan het gaat zowel naar arme landen, wegen die angelecht moeten worden enz

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:56

Zozo.. 14.. en dan zon uitspraak doen ''Wij zijn eigenlijk best gestoord dat we in Nederland wonen.''
Ik wil je echt niet aanvallen, maar vind dit gewoon best irritant en storend.
Je beseft helemaal niet hoe goed we het hier hebben! We hebben het hier echt héél erg goed! En t maakt me gewoon best boos als iemand dan gaat klagen. Kijk ns wat meer om je heen. Kijk ns wat meer naar de dingen die je WEL hebt, en niet zozeer naar de dingen die je niet hebt.
Maakt het leven een stuk fijner.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:57

kir_igor schreef:
Jaa, van belasting word van alles gedaan het gaat zowel naar arme landen, wegen die angelecht moeten worden enz

Right.. Als jij dat denkt.. meid, je hebt nog veel te leren. Succes.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:58

Jumpfreak schreef:
Zozo.. 14.. en dan zon uitspraak doen ''Wij zijn eigenlijk best gestoord dat we in Nederland wonen.''
Je beseft helemaal niet hoe goed we het hier hebben! We hebben het hier echt héél erg goed! En t maakt me gewoon best boos als iemand dan gaat klagen. Kijk ns wat meer om je heen. Kijk ns wat meer naar de dingen die je WEL hebt, en niet zozeer naar de dingen die je niet hebt.

Mijn onderschrift op een ander forum:

Wie zich rijk wil voelen, moet niet zijn bezit vergroten, maar zijn hebzucht verkleinen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:00

Kijk, ik heb er niet voor gekozen om hier te wonen, maar ik zal mijn lot dapper dragen Clown Nederland vind ik best leuk, afgezien van het weer. Qua weer zou ik het liefst in Spanje ofzo gaan wonen Haha! Het leukste aan Nederland vind ik mijn eigen bed (heerlijk om thuis te komen na een lange vakantie Tong uitsteken) en natuurlijk de drop. Mijn favoriete voedsel _o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:01

Ik wou dat er meer belastinggeld naar het onderwijs ging. Gezien jouw spelling geen slechte investering Knipoog
En ik sluit me bij de rest aan: je bent pas 14, je doet uitspraken over dingen waar je eigenlijk niets vanaf weet. Jammer eigenlijk. Je hoeft nog niets zelf te betalen, dus hoe kun je nu al uitspraken doen over belastingen, en de prijzen voor eten etc?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 22:01

Jumpfreak schreef:

Nee je moet dit toppic niet té persoonlijk opvatten, maar ik wil alleen maar mee zeggen dat je in Frankrijk veel fijner kunt wonen het is groter enz! en het grote nadeel van Nederland vind ik dus dat we zoveel regels hebben.
Ik weet dus ook wel dat die Mensen uit Afrika niks hebben, en dat vind ik ook super erg dat hun nog geen eens schoon water hebben..