Opgelicht! ---> AMIVITA hondenvoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Opgelicht! ---> AMIVITA hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:17

Ja hoor, dat heb ik weer Scheve mond Ik koop nooooit iets via de telefoon, luister zelfs de praatjes nooit aan, maar drie weken terug werd ik gebeld. Wij schijnen ooit iets bij *bekend merk* besteld te hebben via internet en dat klopte helemaal (pak stond nog op de plank namelijk) Wij waren nu uitverkoren om voor onze hond (meneer noemt ras en gewicht van onze hond, dus ik dacht, dat klopt helemaal) voor maar 5 euro brokken te krijgen, waarmee hij 2 maanden zoet zou zijn. Dit als een soort proefpakket. Ik hoor de meneer nog zeggen dat er maar heel weinig mensen zijn die deze mogelijkheid krijgen, want normaal kost zo'n pakket €50,-
Eenmalig zou die 5 euro afgeschreven worden, zodra het pakket binnen zou zijn. Dit zou ongeveer 3 á 4 weken duren. Prima, Anne dacht zit wel goed, kom maar op met die goedkope brokken en ik ging dus akkoord.

Vandaag echter, komt er een pakje van Amivita heel erg klein. Ik maak het open en wat zit erin? Voedingssuplementen om een hond actiever te maken. Absoluut NIET wat ons beloofd was.
Daarbij komt dat, mits we niet binnen een week via de post melden dat we dit niet willen, elke maand nu zo'n pakketje krijgen en er automatisch 50 euro van mijn rekening gehaald gaat worden. Boos!
Uhm... niet echt afgesproken dus!

Tik ik net Amivita - Pet's Energy in op google en wat blijkt?! Honderden mensen opgelicht!
Mocht je dus gebeld worden voor zo'n actie --> NIET AKKOORD GAAN!!

Coconut

Re: Opgelicht! ---> AMIVITA hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:19

He jeetje wat vervelend...Verdrietig Dat had mn vriend ook...werd hij gebeld, u heeft een minicooper gewonnen! Mooi niet dus....Boos!

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:20

dus nu gaat er nog steeds elke maand 50 euro van je rekening? of heb je iets geblokkeerd ofzo? Hoe konden hun eigenlijk al die informatie van jou hond weten?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:26

Ja hoe ze achter die informatie over onze hond komen, weet ik ook niet. Misschien dat dit via internet op te vragen is op de een of andere manier Verward omdat mijn vader wel eens iets voor de hond aangevraagd heeft via internet?
En ik ga heeel erg goed in de gaten houden dat er geen 50 euro van mijn rekening af gaat, maar ik ben er bang voor....

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:36

misschien kun je dat rekeningnummer blokkeren ofzo bij de bank, dat die er geen geld meer vanaf kan halen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:52

Hier is mijn moeder ook in getrapt. je moet bij de bank de afschrijving blokkeren zodat ze er niets vanaf kunnen halen. het bedrijf dat dit eraf haalt heet global Collect B.V.
verder kan je via email het opzeggen. info@petsenergy.nl
Erop letten dat je wel bevestiging terug krijgt dat je opgezegd hebt.
ik heb ook op internet gezocht en vooral op www.trosradar.nl vindt je een paar topics over hun. ze schijnen bij nog wel eens moeilijk te doen met opzeggen. ik heb ze ook fijn een mailtje gestuurd dat ze illegaal bezig waren en dat ik het aan ging geven bij de politie als ze voor problemen zouden zorgen.
Het is verboden wat ze doen. het schijnt een soort verborgen pyramidespel te zijn. ze proberen zoveel mogelijk mensen een abonnement aan te smeren om vervolgens elke maand geld te kunnen innen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:55

Annetje schreef:
Ja hoe ze achter die informatie over onze hond komen, weet ik ook niet.

Mijn moeder heeft een keer mee gedaan met 1 of andere enquete. geloof iets met hoe oud je huisdier kon worden. je moest dan allerlei vragen beantwoorden en aan de hand van die antwoorden vertelde het programma je de verwachte leeftijd van je hond. via deze site zijn ze aan onze gegevens gekomen.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:44

Tieme schreef:
Annetje schreef:
Ja hoe ze achter die informatie over onze hond komen, weet ik ook niet.

Mijn moeder heeft een keer mee gedaan met 1 of andere enquete. geloof iets met hoe oud je huisdier kon worden. je moest dan allerlei vragen beantwoorden en aan de hand van die antwoorden vertelde het programma je de verwachte leeftijd van je hond. via deze site zijn ze aan onze gegevens gekomen.

Is dat via die site Verward Dan hoop ik dat mijn ouders er NIET intrappen. Ik zal het ze meteen laten weten als ik thuis kom. Maar daar moest je toch niet je telefoonnummer invoeren..?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:54

Chris_Fire schreef:
misschien kun je dat rekeningnummer blokkeren ofzo bij de bank, dat die er geen geld meer vanaf kan halen?

ik zou idd ook contact op nemen met je bank, het verhaal uitleggen en kijken of je die rekening kan blokkeren.

wij hebben via de bank ook een rekeningnr laten blokeren. omdat kpn elke maand geld voor internet afschreef terwijl dit al 10 x opgezegd was.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:59

Citaat:

Stond er laatst geen link naar die site op Bokt??
*Gaat op zoek*...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:33

Ik ben hier ook voor gebeld maar ik heb dit geweigerd, omdat ik gewoon nooit iets over de telefoon koop Bloos

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:26

wij zijn toen ook door ze gebeld
Maar hebben er voor bedankt
Onze honden hebben al engergy genoeg.

wat een slinkse manier om mensen op te lichten zeg !

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:35

Zo dat is echt pure oplichting! Volgens mij zijn die gasten echt strafbaar!

En als ze de gegevens van die honden van een enquete halen, is diegene die die enquetes verstuurd/afneemt ook strafbaar. Ja toch? Meestal staat er bij zo'n enquete dat de gegevens privacy blijven.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:39

Misschien een goede leer voor een volgende keer: Dit soort dingen kun je wel accepteren, maar nooit via automatische afschrijving. Als het betrouwbaar is, zullen ze ook bereid zijn om je vooruit te laten betalen of het op een andere manier op te lossen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:32

Mijn zusje kreeg ook van die energy pillen. Ze heeft via de telefoon opgezegd.
Is dit voldoende?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:49

ik zou er voor de zekerheid nog even een mailtje achteraan sturen. dan krijg je een bevestigingsmail terug die je kunt bewaren als bewijs. verder ook je bankrekening goed in de gaten houden dat ze het toch niet alsnog eraf halen.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 03:27

Gewoon elke keer terugboeken en als je het 2 keer terug geboekt hebt, is de lol er voor hun ook af!
Ik ben ook een keer opgelicht door zoiets! Die haalde elke maand 29,95 van mijn rekening af :S Toen alles weer teruggeboekt en toen zijn ze ermee opgehouden!

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 03:29

Wij zijn denk ik al 4 x gebeld en elke keer zeg ik nee, bedankt meneer/mevrouw.
Onze hond heeft een eiwit alergie en mag maar een soort voer speciaal voor hem!

En dan is het meteen tuut tuut, want dan hebben ze niks aan je!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 06:27

lekker banketstaaf, gelukkig heb ik geen hond en word dus ook niet gebeld voor dit soort dingen Haha!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:43

daantjuhhh schreef:
Wij zijn denk ik al 4 x gebeld en elke keer zeg ik nee, bedankt meneer/mevrouw.
Onze hond heeft een eiwit alergie en mag maar een soort voer speciaal voor hem!

En dan is het meteen tuut tuut, want dan hebben ze niks aan je!

Als ze bellen dan hebben ze het over hondenvoer maar het gaat dus om een supplement. m'n moeder is er in getrapt omdat ze dacht even goedkoop hondenvoer uit te kunnen proberen. er kwam geen hondenvoer maar een doosje met voedingssupplementen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:18

LiNdA1986 schreef:
Zo dat is echt pure oplichting! Volgens mij zijn die gasten echt strafbaar!

En als ze de gegevens van die honden van een enquete halen, is diegene die die enquetes verstuurd/afneemt ook strafbaar. Ja toch? Meestal staat er bij zo'n enquete dat de gegevens privacy blijven.

De organisatie van die enquête en dat bedrijf spelen onder 1 hoedje Knipoog Dat komt regelmatig voor; jij koopt een nieuwe computer, je geeft je gegevens aan het verkoopadres. Die spelen het op den duur weer door naar bijvoorbeeld KPN. 2 weken later wordt jij door een of ander grietje gebeld die je een internet abonnement probeert aan te smeren. Toeval? No way... Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:13

Vanochtend werd ik wakker gebeld door Amivita. Het moest even tot me doordingen, hij verder praten en ik maar denken: Amivita, ik ken het ergens van; Amivita, Amivita, Amivita.. "Oh zei ik Amivita". 'De oplichters, internet staat vol over Amivita' Nou ja ik heb maar opgehangen.
Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:58

Tja ik was er al bang voor. Totaal vergeten mijn ma hierover in te lichten ( heeft een trimsalon ) en ik moest ff wat posten want ze wilde dat voer opzeggen.
Ik zeg wat dan?
Oh van één of andere organisatie....
En toen ging het belletje rinkelen!
Ik stuur haar al deze info toe en dan hoop ik dat het opgelost is!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:24

Dat is echt naaierij! Ik ben ook gebeld, maar de mevrouw aan de telefoon was verontwaardigd dat onze hond alleen vers voer kreeg en nog in leven was. Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:54

Ze hadden het gesprek ook opgenomen zeiden ze tegen mijn moeder Verward