Prins laurent fraude

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Prins laurent fraude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 20:13

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

do 11/01/07 - Prins Laurent zal het geld terugbetalen dat de marine heeft besteed aan de inrichting van de villa waar hij woont. Dat heeft Didier Seeuws (foto), de woordvoerder van premier Guy Verhofstadt (VLD), gezegd en is ook bevestigd door het paleis zelf.
De regering heeft zich burgerlijke partij gesteld in het dossier en wil dat alle begunstigden van onrechtmatig verkregen middelen van de marine, hun voordelen terugbetalen.

Na het proces in Hasselt zal worden vastgesteld om hoeveel het precies gaat. Laurent zou in totaal zo'n 175.000 euro moeten terugbetalen. Daarbij zou ook het geld zijn dat naar twee dierenklinieken van de Stichting Prins Laurent is gegaan.
(foto Belga) Laurent zou ook alleen maar de roerende goederen moeten terugbetalen die hij heeft gekregen. Het gaat dan om zaken zoals een koelkast, een televisietoestel of een strijkijzer.

De onroerende goederen, zoals de schilderwerken aan de villa Clémentine of andere herstellingen, zouden moeten worden terugbetaald door de Koninklijke Schenking, de eigenaar van het gebouw.

Het is ook nog niet duidelijk hoe Laurent het bedrag zal moeten terugbetalen. Mogelijk wordt het geld gewoon afgehouden van zijn volgende dotatie.

Eergisteren getuigde prins Laurent voor het gerecht in Hasselt dat de marine de inrichting van zijn huis heeft betaald, maar dat hij niet wist dat het geld via frauduleuze constructies werd verkregen.

In zijn kerstboodschap had koning Albert nog gezegd dat iedereen die voordeel haalt uit fraude en misbruik maakt van gemeenschapsgelden, dat moet rechtzetten. Premier Verhofstadt had zich eerder al in die zin uitgesproken.

Ik vraag me eigelijk af hoe de nederlanders hier op kijken, persoonlijk vind ik het maar een klein stuk. Als je weet hoeveel er verdoken word. Plus stel ik me altijd een vraagteken bij het belgisch koningshuis.

Lidewijke

Re: Prins laurent fraude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:20

Eerst is hij platzak en moet hij foto's van zijn kinderen verkopen voor veel geld, en dan gaat hij even 175 000€ terugbetalen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:27

Ja, en het is al zo een arme sukkelaar.
Tijd geleden klaagde hij nog dat hij met zijn dotatie niet rondkwam. Wat was het ook weer? slechts een kleine 300.000 euro per jaar.

En dan klagen wij als hardwerkende burgers over de kansarmen, er is er blijkbaar iemand die er veel slechter aan toe is Boos!

[/sarcastic mode]

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 00:53

Maar gewoon geef het dan toch toe!

Werken aan mijn huis, huh wist ik wat die mannen aan het doen waren Slapen
Ach gut

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:08

Mèn, ik dacht dat wij goed zaten met prins pils, maar dat vorstenhuis van jullie kan er ook wat van Nagelbijten / Gniffelen Knipoog