Late ster van Bethlehem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Late ster van Bethlehem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 16:38

GOES - Wie gisteravond rond half zeven naar de lucht keek, zag een mysterieuze oranje verticale streep in de lucht. Een soort verlate ster van Bethlehem. Alleen wees deze ster een dag na Driekoningen naar Terneuzen.

foto Janne Wolterbeek (Vlissingen)
1/6VOLGENDE
„Meneer, ik ben nu pas aan mijn eten toe.” T. Westerterp van de Middelburgse sterrenwacht Philippus Lansbergen is overspoeld met telefoontjes van mensen die een vreemde lichtstreep in de lucht zagen. „Ik heb ze allemaal gerust kunnen stellen, maar het was een heel heftig uurtje.”
Secretaris Westerterp veronderstelt dat de mysterieuze streep de reflectie was van het affakkelen van de naftakraker van Dow in Terneuzen. Dow maakte gisteravond bekend dat het vanwege een storing bij een van de naftakrakers meer moest affakkelen dan gebruikelijk.
Flikkering
Net als vele anderen maakte P. Sneltjes uit Buttinge foto’s van de lichtstreep. Hij vermoedt, net als Westerterp, dat het de reflectie van de grote vlam in Terneuzen was. „Ik ben geen sterrenkundige. Ik kijk wel veel naar boven. Eerst dacht ik dat het de maan was, maar dat kon niet. Toen zag ik dat de streep flikkerde. Niet zo fel als de vuurgloed, maar het was dezelfde flikkering. De lichtstreep had ook dezelfde kleur, dus leek het me een weerspiegeling.”
KNMI-voorlichter H. Geurts weet niet wat hij met het verschijnsel aan moet. Hij heeft de lichtstreep niet gezien, maar tracht zich er een voorstelling van te maken. „Het lijkt me in elk geval geen weersverschijnsel, eigenlijk weet ik dat wel zeker. Een vallende ster of komeet lijkt het me ook niet, maar wat het wel is? Ik moet je de verklaring schuldig blijven.”
Afbeelding

Zo dat was eens even schrikken gisteravond hier in Vlissingen Cool
het was wel mooi om te zien, ik heb er nog mooie foto's van Lachen
bron: www.pzc.nl

Marigold

Re: Late ster van Bethlehem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:43

vaag?!
gelukkig is er een verklaring voor, ik heb het niet gezien ofzo, was het door heel nl zichtbaar?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 16:44

alleen in de buurt ervan.
We dachten eerst (in het zeeuwen Huiskamertopic) dat er een meteoriet inslag was ofzo Clown toen dachten we een gaslek, daarna dachten we een brand.
Toen werd mijn moeder nieuwsgierig en zijn we met de auto uis naar de boulevard gaan rijden. Het was gewoon een affakkeling, alleen wat erger dan normaal. maar we hebben nog noot mee gemaakt dat de lucht er toen zo uitzag...

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:09

heb er van gehoord ja mijn moeder was aan wandelen en dacht eerst dat er brand was zo leek het van uit onze straat. bleek een affakeling te zijn.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:46

was het maar de ster van bethlehem.Dat zou betekenen dat er eindelijk weer een nieuwe jezus was opgestaan Clown Knipoog

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:44

Oew, apart .. ziet er wel mooi uit Tong uitsteken
Ik zou denk ik wel schrikken als ik dat zag, dan denk je meteen aan een kometen inslag of iets dergelijks Tong uitsteken
Misschien is het een alien Clown haha,

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:03

valerm schreef:
was het maar de ster van bethlehem.Dat zou betekenen dat er eindelijk weer een nieuwe jezus was opgestaan Clown Knipoog

Hm...
Misschien is het wel de (een slecht getekende) J van Jezus Ja

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:21

ik denk als Jezus terug komt op aarde, dat wel over de hele wereld te zien is, het teken aan de hemel.
en niet plaatselijk zoals dit.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:50

Was het maar.
Een Messias kunnen we op het moment meer dan ooit gebruiken lijkt me. En laten we hopen dat we dit keer dan niet zo stom zijn om hem weer weg te sturen.

Maargoed, er zal wel een logische verklaring achter zitten. Wel apart om te zien Lachen .

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:16

het was zeker vreemd om te zien!
Mijn moeder en ik zijn het halve eiland af gereden en hebben foto's gemaakt Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:07

Hé dat heb ik ook gezien. Vork
Ja, het was inderdaad erg apart om te zien, niet echt verklaarbaar.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:36

valerm schreef:

Deze x eentje waar we echt iets aan hebben?
Beetje rust in de tent zou wel fijn zijn Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 15:08

@shirley: we hebben er wel iets gehad, maar de mens was zo egoïstisch om hem weer weg te sturen Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:56

casperrr schreef:
@shirley: we hebben er wel iets gehad, maar de mens was zo egoïstisch om hem weer weg te sturen Knipoog

echt weg is Hij niet, en komt vanzelf een keer terug Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:39

tsja daar bemoei ik me verder niet mee. Ik ben niet van een geloof, ik weet niet of ik in God moet geloven, ik ben er gewoon nog niet uit. Tot die tijd heb ik geen geloof (naja loop wel met een pentagram rond maar ik heb niet het wicca geloof Knipoog )
misschien dat is terug komt, ik weet het niet...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:47

casperrr schreef:

Geloof er niets van Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 18:34

Zoals ik al eerder zei, ik weet niet of ik in God geloof.

ik ga nu wat vertellen vanuit het standpunt áls ik er wel in zou geloven.
In de bijbel staat heel duidelijk dat wij hem hebben weggestuurd! Overigens heb je niet iemand nodig die tussenbeide moet komen, als de druk op de ketel te hoog wordt kan men zelf ook tussenbeide komen en het een beetje sussen. helaas wordt dat nu gedaan met bommen en geweren...

Bedoel jij soms dat wij hem niet hebben weggestuurd maar dat hij zichzelf heeft weggestuurd?

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:35

Wat gaaf zeg, imo denk ik wel dat dit gewoon puur toeval is
Het kan trouwens ook zo gefotosoept zijn hoor.. Wie bewijst dat deze foto echt is ?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:36

Ik zag het op tv wel vaag zoiets.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:40

Edda schreef:
Wat gaaf zeg, imo denk ik wel dat dit gewoon puur toeval is
Het kan trouwens ook zo gefotosoept zijn hoor.. Wie bewijst dat deze foto echt is ?

omdat ik het in het echt heb gezien Knipoog en er vele Zeeuwse mensen zijn die ook zo'n foto hebben gemaakt

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:43

Aah oke Lachen Daar heb ik dan over heen gelezen.(Lees soms iets te snel Bloos)
Jammer dat ik het heb gemist en niet in Zeeland woon Vork Had er anders ook graag wat foto's van hebben willen maken Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:06

casperrr schreef:
Zoals ik al eerder zei, ik weet niet of ik in God geloof.

ik ga nu wat vertellen vanuit het standpunt áls ik er wel in zou geloven.
In de bijbel staat heel duidelijk dat wij hem hebben weggestuurd! Overigens heb je niet iemand nodig die tussenbeide moet komen, als de druk op de ketel te hoog wordt kan men zelf ook tussenbeide komen en het een beetje sussen. helaas wordt dat nu gedaan met bommen en geweren...

Bedoel jij soms dat wij hem niet hebben weggestuurd maar dat hij zichzelf heeft weggestuurd?

Vraag je dat aan mij?
Dan is t antwoord nee, ik geloof nl niet dat er ooit een redder is geweest in die vorm. Voor mij is dat pure onzin. Ik kan ook niet in god geloven (maar goed ook anders zou ik echt een hekel aan m hebben Knipoog ).
Wel hebben er door de eeuwen heen mensen prachtige dingen gedaan om de mensheid te helpen, zo'n figuur zal jezus wel zijn geweest maar al die poppenkast er om heen daar ga ik niet in mee.
Maar dat is een hele ander discussie.
deel je mening dat je niet iemand nodig hebt om de boel op te lossen want dan plaats je t buiten jezelf en dat is wel heel makkelijk. En ja problemen worden veel te vaak met haat 'opgelost'. Dan nog liever t geloof, dat predict liefde. Hoewel veel oorlogen uit naam v t geloof zijn.