dertig dode katten in schuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

dertig dode katten in schuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 00:30

Citaat:
Politie vindt dertig dode katten in schuur

Uitgegeven: 4 januari 2007 17:52
Laatst gewijzigd: 4 januari 2007 17:52

SCHIEDAM - De politie heeft donderdag samen met de Dierenbescherming in een schuur aan de Polderweg in Schiedam ruim dertig dode katten aangetroffen. De dode dieren lagen opgeslagen in koelkasten en vriezers. Ook liep er een dertigtal verwaarloosde katten rond. Tegen de eigenaresse is proces-verbaal opgemaakt.

Volgens een woordvoerder van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming is de vrouw al eerder betrapt op dierenmishandeling. Anderhalf jaar geleden runde ze, net als nu, een pension voor oude katten.

Ze adverteerde via internet en baasjes brachten de poezen naar het 'pension' als zij op vakantie gingen of als ze er niet meer voor konden zorgen.

De schuur waarin de katten verbleven is ernstig vervuild. "Er komt een vrachtwagen vol vuil uit het pand'', aldus de woordvoerder.

Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de eigenaresse een boete krijgt of moet voorkomen.

Je zal daar toch in goed vertrouwen je kat heen hebben gebracht.

Het valt me op dat dit vaker voorkomt. Zo zijn er ook mensen die adverteren om oude paarden en pony's op te vangen, vogels of konijnen overnemen etcetera.

Wat bezielt zulk volk toch....
Arme dieren..

Zijn mensen soms zo goedgelovig, of kunnen dergelijke oplichters zo goed liegen?

tinkert_tje

Re: dertig dode katten in schuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:32

gruwelijk zeg ik heb er verder geen woorden voor
je zal je kat daar maar in vertrouwen heen hebben gebracht
in de hoop dat ze het daar goed hebben

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:32

Ziek....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:33

Niet normaal zeg Scheve mond

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:36

staat er niet bij waaraan de katten zijn gestorven? Verwaarlozing? 30 is wel gigantisch veel zeg, arme poezebeesten.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 00:38

In eerste instantie kreeg ik het idee, bij die vriezers en koelkasten,...dat het iemand was die katten als konijnen verkocht rond de kerst...

De levende katten waren ernstig verwaarloosd en vervuild.
Of dat ook de doodsoorzaak is geweest van de dode katten weet ik niet, maar ik neem eigenlijk aan van wel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:40

had hetzelfde idee als jou, misschien een stroper dacht ik zelfs. Ongelooflijk hoe het zo ver kan komen zonder dat wie dan ook er iets van gemerkt heeft.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:42

[quote="jacimatho
Zijn mensen soms zo goedgelovig, of kunnen dergelijke oplichters zo goed liegen?
[/quote]

Soms willen mensen gewoon wat te graag van hun oude dier af. Die kosten te veel of ze vinden het te saai omdat ze minder speels zijn dan een jong dier. Verkopen lukt niet en bij een assiel stellen ze vaak kritische vragen. Dan is het toch fantastisch dat iemand zegt goed voor je dier te willen zorgen. Dus hup zet maar af bij de deur zonder te kijken. Je geweten is gesust want oh hij heeft toch zo''n leuk nieuw plekje.

Iemand die iets verder kijkt dan zijn neus lang is kan toch ook in één opslag zien dat het ernstig vervuild is. Een vrachtwagen vol vuil is niet niks.

Denk dat in veel geval mensen zoals die vrouw het heus wel goed bedoelen maar dat het aantal dieren hen boven het hoofd groeit en ze gewoon niet meer weten wat ze dan moeten. Anderen zijn inderdaad pure oplichters die denken dat ze er wat mee kunnen verdienen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 03:39

Jeetje arme katten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 09:22

Brings back memories Verdrietig

Als ze nu praten over 'ernstig vervuild' weet ik genoeg. Kan nog wel over m'n nek gaan als ik terugdenk aan de woning waar wij ruim 30 katten weghaalden (zie topic viewtopic.php?f=73&t=632712&hilit= ).

Wat ik me dan weer niet kan voorstellen, als je al plannen hebt om je kat in pension te doen ga je toch eerst kijken hoe het er daar uitziet Verward

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:08

Ik zag t voorstukje giste en wilde verder niet kijken (heb net eergister mijn kat terug gevonden bij de dierenambulence, kwam ook uit de koeling dus die beelden kon ik niet aan zien nu) maar ik vind t wel raar dat je je oude kat weg doet, en zeker dat je dan niet in de gate hebt dat t daar te smerig is voor woorden, dat ,oet je toch zelf ook zien en weten dat dit adres echt niet de plek is waar je wil dat je kat verblijft. Rare mensen heb je toch... EN waarom deed die vrouw die dode dieren in koelkasten? Naar de da brenge kan toch ook, lijkt me veel makkelijker.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:10

Oh bah! Die vrouw zal de katten wel in de koelkast of vriezer hebben gedaan voor de stankoverlast (tenminste dat is het eerste wat in mij opkomt). Maar alsnog, dit is wel heel erg ziek. Misselijk

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:41

He gatsie. Bah. Ik snap zulke mensen ook niet hoor.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:21

Wat een gestoorde tr*t!

arme dieren! Hoe kan je nou zoiets doen? Ik kan daar echt niet bij!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:07

ik hoorde het gister ook... het schijnt vlakbij stal te zijn... Verdrietig

Hoorde idd ook dat het vrouwtje ziek is in haar hoofd....

Het is iig vreselijk dat zoiets kan gebeuren... Verdrietig

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:02

Ehhhh, hier wil ik ook even op reageren....

3 weken geleden heb ik mijn kat uit deze opvang gehaald. Het was een 'gezelllig' zooitje daar, maar ik had niet de indruk dat ze slecht was voor haar katten
Verder kreeg ik ook niet de indruk dat het vrouwtje van daar ziek in haar hoofd is Banjer

Ze heeft haar uiterste best gedaan voor mij om een geschikte poes te vinden die bij mij en mijn oude kat past en het is gelukt, ik ben haar dankbaar Ja

Verder heeft ze deze oude stal opgeknapt voor haar katten en ze leefde voor deze beesten. Ze krijgt geen subsidies en betaalt alles uit eigen zak.. de huur voor het gedeelte van de boerderij, voer, kattegrit, water, schoonmaakmiddelen e.d.

Ik heb niets gemerkt van een vriezer met katten en snap deze hele situatie niet

Naar mijn idee is het verhaal flink overtrokken en echt zwaar verloosde katten heb ik daar niet gezien
Okey.. er liepen 2 scharminkeltjes rond, die een rare vacht hadden.. de mochten haar hun oude dag slijten, die mochten niet meer met een baasje mee

Corrie, ik snap niet wat er gebeurd is... maar ik wil je bedanken voor Bella, ik ben blij met deze poes Ja

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:04

@TheSam fijn dat jij in elk geval een leuke kat hebt kunnen halen daar. Maar ik zag gister de katten die t wel hadden overleefd en de meesten waren er niet best aan toe en sommige moesten worden in geslapen enkele anderen stierven al voor dat men kon ingrijpen. Het mag overduidelijk zijn dat deze vrouw wel degelijk ziek is. Hoe verzin je t anders al die dode katten in een vriezer te doen? Laat ze ophalen, kost nl ook niets. Deze vrouw heeft hoe je t ook bekijkt heel slecht voor die katten gezorgd.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:59

Ik kan me echt indenken dat mensen er zo over denken Shirley, en dat vriezer verhaal snap ik ook echt niet

Helaas heb ik de beelden niet gezien, maar wat ik wel weet is dat ik op 16 december 2006 mijn poes daar heb opgehaald en ik heb het zo niet ervaren.. die slechte katten waar je het over hebt heb ik niet gezien, maar die kunnen ergens anders gestopt zijn toen ik er was.

Nogmaals, ik heb alleen de krant gezien en niet de beelden die jullie hebben gezien... maar hoe het beschreven wordt, zo erg heb ik het 3 weken geleden niet ervaren

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:35

gruwelijk
stel dat je je kat darheen hebt gebracht
ik vind het echt vreselijk dat sommigen tot zoiets in staat zijn!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:13

brrrr wat erg zeg. maar ook apart dat het dus schijnbaar zo goed verborgen is gehouden, dat desam er niets van heeft gemerkt. dan zullen poezeneigenaren die toch wel komen kijken, hun kat dus ook wel met een gerust hart achterlaten,omdat die denken dat er goed voor wordt gezorgd en omdat het er gewoon netjes uitzag.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:43

Het was ook niet echt een pension, eerder een kattenopvang. Ik blijf het maar vreemd vinden.

Ze had ook een site, die is nu dus ook uit de lucht...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:44

Ik neem aan dat ze de slecht uitziende katten toch wel verborgen hield voor eventuele kopers zoals TheSam. Het is immers geen reclame voor haar. Dit soort mensen is daar vaak een ster in, en weten het met mooie praatjes altijd wel rond te brengen. Ik las dat ze in Januari 2005 ook al eens is bekeurd voor het zwaar verwaarlozen van dieren.

Ik hoop dat de overige katten een goed huisje krijgen.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:01

Ik weet niet goed wat ik erover moet zeggen of denken.

Bijna 2 jaar geleden heeft mijn moeder haar kat daarheen gebracht, het beestje was zwaar gestresst en plaste daarom overal, toen ze ging samen wilde hij de kat niet in huis en omdat het haar alleen maar meer stress zou opleveren heeft ze onze kat dus naar deze vrouw gebracht (iets wat ik haar overgens nooit zal vergeven, maar van de 4 katten was dit de enige die niet van mij was Verdrietig )

Toen ze terug kwam van het wegbrengen vertelde ze eigenlijk hetzelfde verhaal als TheSam, wel een zooitje maar ze leefde voor de katten en idd een aantal die er niet helemaal lekker uitzagen omdat ze al bejaard waren en hun oude dag daar sleten.

We hebben in de loop van de tijd contact met haar gehouden omdat we deze kat toch 6 jaar hebben gehad (haar broertje hebben we nog steeds).
Er brak een besmettelijke ziekte uit, enkele katten hebben het niet overleeft maar het merendeel is erbovengekomen dankzij de hulp van dierenartsen (zonder da hadden ze allemaal doodgegaan).
Enkele weken na dit voorval had onze kat iets te wild gespeeld met een van de jongere katten waarbij ze in haar oog is geraakt. Die mevrouw belde ons dus om het te vertellen en dat ze geopeerd moest worden en ze haar oogje kwijt zou raken. Diezelfde avond belde ze dat onze kat helaas ingeslapen was omdat ze vanwege die ziekte nog te zwak was voor de operatie en deze niet zou overleven. Het was beter en eerlijker tegenover de kat om ingeslapen te worden. Ze heeft er nog geen 3 maanden gezeten.

Aan de ene kant denk je, ja ze heeft echt het beste voor gehad met de katten, maar aan de andere kant, wie zegt dat wat ze ons vertelde waar was? Verdrietig .

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:06

Precies, dat is juist zo tegenstrijdig.. daarom snap ik het nog niet.

Ze heeft mij ook goed geadviseerd en ik denk maar zo dat mijn kat en ik geluk hebben gehad..

Ik had voor de aanschaf en na de aanschaf ook nog contact met haar.. echt een kattenvrouwtje, tenminste.. dat dacht ik Bloos

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:11

lekkerr sneuu,
dit is ook op het nieuws geweest tog?
ik weet niet hoor maar dat kan je niet zomaaar doen tog?
vaschijnlijk zonder reden etc.
echt niet normaal...
punt,
kus lotte