Leeren Lampe ontruimd na grote brand..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloesje

Leeren Lampe ontruimd na grote brand..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 19:07

RAALTE (ANP) - In de nieuwjaarsnacht is omstreeks kwart voor drie brand uitgebroken in de Leeren Lampe in Raalte.

Vermoedelijk als gevolg van vuurwerk ontstond een grote brand in een van de zalen van het horecacomplex aan de Almelosestraat. Persoonlijke ongevallen deden zich niet voor. In korte tijd werden de honderden bezoekers naar buiten geleid door medewerkers van de bekende uitgaansgelegenheid. Dat gebeurde volgens de gasten op goed georganiseerde wijze, paniek is bij de ontruiming niet ontstaan.
Zonder jas moesten de - meest schaars geklede jongelui – op straat wachten totdat ze weer naar binnen konden om hun jas bij de garderobe op te halen. Vele jongeren wilden niet zo lang wachten en gingen zonder jas en in veel gevallen ook lopend (hun fietssleutel zat nog in de jas) naar huis. Het nieuwjaarsfeest in de Leeren Lampe werd uiteraard niet voortgezet. Over de precieze oorzaak van de brand en omvang van de schade was vannacht nog niets bekend.
Bij De Leeren Lampe was het vanmiddag een komen en gaan van feestgangers die hun jas of fiets komen ophalen. Velen zijn vannacht - na het uitbreken van de brand - door ouders of vrienden opgehaald en hebben hun jas achtergelaten in de garderobe. Buiten staan nog tientallen fietsen.
Eigenaar Harold Oosterlaar is daags na de brand vooral opgelucht dat alles naar omstandigheden goed is verlopen. Er was 's nachts geen paniek onder de bezoekers en er zijn geen gewonden gevallen. Medewerkers gooiden 's nachts direct alle 34 nooduitgangen open. 'Het blijkt dat het gebouw goed in elkaar zit. Dat geeft een goed gevoel', aldus Oosterlaar.
De Leeren Lampe gaat vanavond 'gewoon' open. Anders dan andere jaren wordt er nu op nieuwjaarsavond geen entree geheven. Eigenaar Harold Oosterlaar heeft hiervoor gekozen om bezoekers de kans te geven 'even' naar binnen te wippen. 'Om na te praten voor wie wil. Als je geen zin meer hebt, kun je dan zo naar huis', aldus Oosterlaar. Bij de discotheek druppelen ook nu nog steeds mensen binnen die hun jas en fiets komen ophalen.
Over de oorzaak van de brand is nog niks bekend. Een onderzoek hiernaar volgt morgen.

Afbeelding

Dat kan toch niet zomaar gebeuren. Ik hoorde van iemand dat de brand was ontstaan in een zaaltje dat helemaal leeg was. Hoe kan zoiets dan ontstaan?

BounceBabe

Re: Leeren Lampe ontruimd na grote brand..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:09

Jeetje wat een geluk zeg dat er geen gewonden zijn geweest zeg! Gelukkig kon iedereen optijd een uitweg vinden naar buiten! Vind het wel netjes dat ze vanavond geen entree vragen, geven ze die mensen toch nog de kans om even goed te feesten, wat gisteren niet kon.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:38

Pff blij te lezen dat er geeen gewonden zijn. Een schoolvriendin van mij waar ik in een half jaar een hele goeie band mee heb opgebouwd, zou in lampe oud & nieuw vieren. Toen ik dit berichtje hoorde (ik wist nog niks over evt slachtoffers) haar meteen bellen ze nam niet op en ook op smsje reageerde ze niet. Dus ik was al bang dat er wat gebeurt was. Ben dus erg blij dat er geen gewonden zijn. En dat de discotheek nog redelijk te betreden is.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:18

Beetje raar bericht, eerst staat er deat het door vuurwerk komt, dan is de precieze oorzaak nog niet bekend (oké, dat kan nog)
maar dan staat er dat er over de oorzaak nog niks bekend is...
In de krant stond trouwens dat het een klein brandje was en geen grote brand...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:21

Mijn instructrice was daar op het moment van de brand! Ik weet er verder niets van, maar ze vertelde dat ze daar tot iets van 6 uur buiten moest wachten voordat ze dr jas met huissleutels te pakken kreeg Nagelbijten / Gniffelen

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:13

binnenbrandje he hoorde het ook oudjaarsnacht gelukkig ben ik tog niet naar de leerenlampe gegaan maar gewoon naar de tent Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:12

Mijn vriend zat in de disco. Maar goed dat het goed is afgelopen.