Meisje sterft na "val van de trap"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Meisje sterft na "val van de trap"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 20:58

http://jn.sapo.pt/2006/12/28/primeiro_p ... enina.html

Meisje van twee jaar was zogenaamd thuis van de trap gevallen. De moeder heeft haar de volgende dag naar de eerste hulp gebracht. zij zegt dat ze nog leefde, de eerste hulp beweerd van niet. Ze vinden ook niet dat de verwondingen passen bij een val van de trap.

Van de trap vallen was ook steeds de smoes als de leidster van de creche om verklaringen vroeg van blauwe plekken en verwondingen. Leidster vertelt in een kranten artikel (dus dat staat niet in dit nieuwsbericht) dat ze altijd honger had.

Het gezin werd al begeleid omdat de vier kinderen erg verwaarloosd waren en niet schoongehouden werden en niet goed gekleed. Buren hadden alarm geslagen. Toch is het te laat geweest voor dit meisje.
De andere kinderen vertonen geen verwondingen. Moeder zegt dat kindje erg zwak was en makkelijk viel.

Zelfs als ze "alleen maar van de trap was gevallen", zou je kunnen zeggen dat herhaaldelijk van de trap laten vallen, het dus niet voorkomen, ook onder mishandeling of in elk geval "verwaarlozing" valt...

ShirleyA

Re: Meisje sterft na "val van de trap"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:06

Jonge jonge wat triest. Zelfs al valt je kind vd trap dan ga je toch meteen naar de 1ste hulp?! Mijn zoontje is ook ooit vd trap gevallen toen hij ong 3 was maar ben toch even gaan laten kijken of hij inwendig niets had. Helaas is dit kind helemaal niet vd trap gevallen daar geloof ik in dit geval niets van. Zeker als de arts zegt dat t al dood was. Dit is in en in triest! Ik hoop dat die andere kindjes van haar ergens anders worden geplaatst waar ze traphekjes hebben (lees: een veilige plek).
Gruwelijk dit zeg!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:08

Ow wat erg zeg! Zulke mensen verdienen geen kinderen!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:13

Dit is in Portugal of niet, of ben ik nou zo blond. Afgelopen zomer ben ik in Portugal op vakantie geweest, op een dag lagen we op het strand en daar lagen twee Portugese stelletjes, een van hen had een baby (geloof ik) en hoe die moeder d'r kind behandelde was ook niet normaal. Ze lag gewoon te trekken aan dat kind en zette hem (letterlijk) keihard op z'n plaats. Ik wil hier niet mee zeggen dat elke Portugese ouder zo is, maar ik vond het in het algemeen al te erg.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 22:18

Het is helaas meer regel dan uitzondering dat kinderen hier hardhandig worden behandeld.

Als we het va de trap af verhaal mogen geloven (sectie heeft uitgewezen dat ouders liegen, maar goed dat wisten we al):

Persoonlijk vind ik dat je voor een kind van twee moet zorgen dat je huis veilig is én dat je een oogje in het zeil houdt. Als je dat niet kunt (telefoon, koken) zet het in de box of neem het op de heup (nou ja, wellicht niet zo veilig bij het koken..).
En laat haar net iets oudere broertjes (4 en 5) er dan niet mee spelen zonder dat je erbij bent, etc. (Moeder zegt dat ze die achterna ging de trap af)
En als je kind dan al een keer van de trap gevallen is, zorg je helemaal dat ze daar niet bij kan komen. En inderdaad ga je dan toch direct naar de eerste hulp en niet de volgende dag...

Er is ook nog een baby van 3 maaden in het huishouden....

Ik wil de discussie vooral focussen op opvoeding en verantwoording , niet zozeer op het feit dat het in Portugal plaatsvond.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:54

Het doet er idd niet toe waar dit verdrietige voorval plaats vond. Het is echt heel triest.
Ik kan echt niet snappen wat een moeder bezielt om zo iets te doen! Ik kan nog een klote gevoel krijgen dat mijn zoontje ooit vd trap viel. Heb ook lang heel panisch gedaan bij trappen.
En ik denk dat iederen normale moeder er heel erg v schrikt.
Maar deze vrouw is ziek. En moet zeker geen kids hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 00:29

Om de dingen in proportie te zien, wat hield je zoontje er aan over?

Deze baby was heel zwaar gewond, inclusief een schedelbreuk meen ik, ik zal het morgen in de krant lezen, ik luisterde nu met een half oor naar het journaal)

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:41

Zulke dingen gebeuren niet alleen in Portugal ook in Nederland zijn er genoeg van zulke gebeurtenissen bekend.

Het rare is altijd dat ze in zulke gezinnen meestal meerdere kinderen hebben. Je zou toch denken dat zo'n moeder helemaal geen kinderen wil. Ga dan aan de pil of laat je sterrileseren. Heb ook wel eens een documentaire gezien uit Engeland. Moeder kreeg kind, kind werd ernstig verwaarloosd, kind werd uit huis geplaatst, moeder schreeuwde moord en brand dat de instanties haar geen kind gunden en werd vervolgens maar weer opnieuw zwanger om toch een kind thuis te hebben. Dit herhaalde zich tot 6x toe dan denk je toch ook waar zijn ze mee bezig.

Trouwens als je nauwelijks te eten krijgt kan ik me voorstellen dat je heel slap wordt en daardoor om de haverklap omvalt.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:17

Jemig wat erg zeg. Dit doet me denken aan het boek "blauwe plekken".

Een baby nog wel.. Echt triest als je zoiets doet..

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:18

och wat triest
wat jammer dat er niet eerder ingegrepen wordt dan........

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 12:18

@ lindsey Ik heb een dergelijke reportage gezien van een Nederlands gezin dat door ging "tot ze er een mochten houden". Triest.

Dat laatste statement over honger en zwak zijn is natuurlijk harstikke waar!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 12:42

"Geen kinderen nemen" is trouwens wel een groot verschil met Nederland. Hier is meer dan 90% nog Katholiek, dus kindertjes moeten er komen. Condooms zijn onbetaalbaar (in vergelijking met het minimumloon tussen ned. en portugal zijn ze zo´n 5 euro per stuk), aan de pil gaat haast niemand en als ze het al zijn, wordt er slordig mee omgesprongen, waardoor ze juist meer kans op zwangerschap hebben. Zodra er verkering is, is er onvermijdelijk zwangerschap en daarom is Portugal het tweede land met hoogst aantal tienerzwangerschappen (Engeland is nummer 1).
De morning-afterpil wordt hier nog het vaakst (herhaaldelijk door dezelfde persoon) gebruikt als anti conceptie. Diep triest, maar dat is een ander verhaal.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:59

Pff vreselijk

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:04

man, wat erg zeg.. Verdrietig

dat die moeder ook steeds bij de creche als reden had dat het kind van de trap was gevallen.. alsof het normaal is dat je kindje van 2 regelmatig van de trap af valt ofzo?
zo'n jong kind laat je sowiezo niet alleen boven zonder traphekje!

ik hoop dat er snel strengere wetten komen, en meer voorlichting ect, dit is toch verschrikkelijk..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:05

Wow, wat erg zeg. Scheve mond

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:22

Lusitana schreef:
Om de dingen in proportie te zien, wat hield je zoontje er aan over?

Deze baby was heel zwaar gewond, inclusief een schedelbreuk meen ik, ik zal het morgen in de krant lezen, ik luisterde nu met een half oor naar het journaal)

Gelukkig niets! Ik denk dat ik er meer last v had dan hij. Hij had niet eens een blauwe plek. We hebben gweoon erg veel geluk gahad en n goede les gehad.

Ja zwaar gewond en een schedelbreuk.... nou ja we weten eigenlijk al dat dit erme kind niet vd trap is gevallen. Dit kindje had een hele enge moeder die ernstig ziek is.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:26

die mensen die dit doen moeten veel eerder aangepakt woorden! Afschuwlijk. Het kan idd niet klopen dat het meisje van de trap is gevallen. Daar let je toch op als ouder? Pffff stomme mensen!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:04

Arm meisje, nog maar 2 jaar en onschuldig, Ik vind ook dat die mensen die hun kinderen verwaarlosen eerder moesten worden aangepakt. Ach gut

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:42

Tsjong, echt aanpakken dit soort gevallen. Ik kan gewoon niet geloven dat je zoiets doet met je eigen kinderen, ik bedoel, het is toch iets speciaals van jezelf, of zie ik dat nu weer verkeerd?

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:47

wat erg...maar geloof ook niet nee dat het komt door een val van de trap..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:07

vreselijk.... wat een zieke mensen leven er toch..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 17:25

*Update* De moeder is verhoord en zit in preventieve gevangenis en de andere drie kinderen zijn haar afgenomen en zitten in een pleeggezin.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 05:36

Lusitana schreef:
*Update* De moeder is verhoord en zit in preventieve gevangenis en de andere drie kinderen zijn haar afgenomen en zitten in een pleeggezin.

Goed!

Maar wat een afschúwelijk verhaal zeg, krijg er rillingen van!

Helaas gebeurt het ook dichterbij dan je denkt. Bij de man van mijn zus in de familie zit ver weg ook zo iemand (is weer de vriendin van een schele achterneef en daar de oom van, ver weg iig).
Dat vrouwtje heeft 2 kinderen, is zelf aan de drugs -evenals haar vriend-, kinderen komen amper op school en als ze er al komen, dan worden ze gepest omdat ze stinken of er raar uitzien. Kinderen kregen ook amper te eten en gingen steeds vaker bij stief-oma logeren.

Einde van het liedje was dat de kinderen inmiddels in pleeggezinnen zitten, maar mama is opnieuw zwanger, want die zei: 'als ik mijn kinderen niet terugkrijg, dan neem ik wel een andere'.

Helaas gebeurde het bij ons thuis ook en kan ik me nog in detail herinneren hoe de neus van mijn zus werd gebroken en hoe mijn andere zus het hele huis werd doorgeschopt. En dan liegen tegen de omgeving dat je gevallen bent. Gevallen, mijn ASS!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:56

@quellian, lijkt mij vreselijk wat jou en je zussen is overkomen.
Dat wens je echt niemand toe.

Eigenlijk zouden mensen wiens kinderen uit huis worden geplaatst vanwege verwaarlozing/mishandeling verplicht gesterrilisserd moeten worden.

Mijn zoontje had toen hij jonger was ook altijd blauwe plekken door het vallen (van zijn fiets, tegen een kast). De plekken zaten vooral in zijn gezicht. Ik schaamde mij hiervoor. En dat terwijl ik er niks aan kon doen. Hij heeft nystagmus (oogziekte) en kon daarom zijn beeld niet scherp/rustig stellen, waardoor hij schuin op zijn fiets zat en dus viel.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:23

Heb hier geen woorden voor.. Neem dan geen kinderen als je er niet voor zorgen kan..