Het DNA van Steve Wright is gevonden op drie plaatsen waar lichamen zijn gevonden. Rechercheurs onderzoeken of hij ook betrokken is bij andere moorden (in 1992, 2000 en 2003 werden prostituees in het nabijgelegen Norwich vermoord).
'Justitie maakt bezwaar tegen de enorme hoeveelheid informatie over de verdachten in de media. De jury die die moet beslissen of Wright schuldig is of niet, kan daardoor mogelijk geen objectief oordeel vellen. In het verleden heeft de rechter in zulke gevallen de verdachte zonder veroordeling laten gaan.'
Het zal toch niet waar zijn dat hierdoor een eventuele moordenaar gewoon weer verder kan gaan met waarmee hij bezig was: moorden plegen? Ik ben absoluut voor een eerlijke rechtsgang, maar dit gaat me toch echt te ver......
Ik vond het ook belachelijk hoe die eerste verdachte in de media kwam! Gewoon met zijn hoofd en het huis waar hij woont op tv. Nu blijkt hij (waarschijnlijk) toch onschuldig te zijn, maar weet iedereen wel wie hij is en waar hij woont. Ik kan me wel voorstellen dat de media de jury kan beïnvloeden zo, maar om die man dan maar vrij te laten lijkt me ook niet zo'n goed idee.
Wat heeft dat te maken met het feit dat men dadelijk misschien iemand laat lopen (die schuldig ís - aangenomen dat hij schuldig is) wegens teveel media-aandacht?
Omdat alleen je topic-titel al suggestief is... Verder is het natuurlijk gewoon absurd, maar viel me gewoon op. Dit is namelijk precies wat ze bedoelen, er wordt zoveel aandacht aan gegeven, zoveel gesuggereerd in de media, dat vervolgens zeer veel mensen hem al op voorhand bestempelen als "de seriemoordenaar"...