Adoptie door Homostellen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naresha

Adoptie door Homostellen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:04

Laatst was er een discussie (op school) die ging over het adopteren van kinderen door homostellen..
Er waren veel verschillende meningen over waarom wel en waarom niet, maar nu ben ik wel benieuwd wat 'bokt' daar over denkt..

dus barst los!:......
waarom vind je van wel en waarom vind je van niet?

Anoniem

Re: Adoptie door Homostellen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:12

Als twee mensen van elkaar houden maar geen kind kunnen krijgen op de biologische manier vind ik dat er weinig op tegen is ze een kind te laten adopteren. Natuurlijk moeten de beide ouders wel in staat zijn een kind goed op te voeden en een goed leven te kunnen geven.. maarja, dat heeft er weinig mee te maken of dit een homosexueel stelletje is of dat ze 'gewoon' hetero zijn.
In mijn ogen kan een kind prima worden opgevoed door twee mannen of twee vrouwen, ik zie absoluut niet in waarom er dat niet zou kunnen en waarom sommige mensen er zo'n probleem van maken.

Natuurlijk kan een kind later wel gepest worden, want ja, pappa en pappa of mamma en mamma zijn homo en 'normale' kinderen hebben gewoon één pappa en één mamma.. maar aan de andere kant; als homosexualiteit nou eens gewoon geaccepteerd zou worden zou dat helemaal geen probleem zijn, natuurlijk Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:19

Homosexualiteit wordt toch steeds meer geaccepteert volgens mij, dus wie weet, tegen de tijd dat het kindje naar school gaat, is het al een stuk 'normaler' (vind het vervelend om dat woord te gebruiken maarja, het wordt nu eenmaal op dit moment niet door iedereen als normaal gezien)

Ik ben er echt niet op tegen. Homostellen zijn ook gewoon mensen, als zij in staat zijn een kind een goed leven te bieden, dan is dat toch super, als zij een kindje kunnen adopteren. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:24

Wij hebben ook ooit zo'n discussie gehad in de klas. De jongens vonden dat twee vrouwen geen kindje mochten adopteren maar twee mannen wel. Vond het zo'n onzin.

Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom het niet zou mogen. Elk paar ouders kan een kind verkeerd opvoeding, die combinatie is dan niet van belang. Tuurlijk door de buiten wereld zal het niet altijd geaccepteer worden. Maar hier in nederland gaat het volgens mij al een stuk beter.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:40

Wat kinderen nodig hebben is een stabiele, veilige en warme thuissituatie. In mijn ogen heeft dat alles niets met het geslacht van de ouders/opvoeders te maken. Ik vind het dus de gewoonste zaak van de wereld dat homostellen kinderen adopteren.

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 21:02

Oke,

er stelde ook iemand voor (op school) dat 'mannen-stellen' alleen jongetjes mochten adopteren en 'vrouwen-stellen' alleen meisjes, en dit om het feit dat de meeste kinderen een voorbeeld nemen aan de ouder van hun eigen geslacht, het kan zijn dat een meisje meer naar haar vader toe neigt maar vaak onbewust dingen van haar moeder overneemt..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:39

Ik vind dat ze dat gewoon zelf moeten kiezen.
Je moet wel onthouden dat het kindje dat ze adopteren, niet beter weet dan dat hij 2 mannen als ouders heeft. Dus dat normaal meisjes meer naar moeder trekken en jongens meer naar vader, dat staat hier los van vind ik.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:45

Ik vind dat Homostellen best een kindje mogen adopteren , Die geadopteerde kinderen weten dan toch niet hoe het is als je 2 vaders hebt , voor mijn gevoel mis je daar ook helemaal niets aan ! Iedereen word toch " moderner " en er zullen vanzelf wel meer mannen uit de kast komen die ook kinderen willen. Dus waarom niet Lachen ?

Ik ken een twee vrouwen , waarvan eentje een donorman heeft gevonden . Ze willen twee kinderen , ze hebben nu een prachtig meisje gekregen . Bij het volgende kindje mag de andere vrouw zwanger worden. Lachen
Vind het toch wel mooi als je zo toch nog je kinderwens kan vervullen *LOL*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:59

...mogen van mij gewoon adopteren...

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:11

naresha schreef:
er stelde ook iemand voor (op school) dat 'mannen-stellen' alleen jongetjes mochten adopteren en 'vrouwen-stellen' alleen meisjes, en dit om het feit dat de meeste kinderen een voorbeeld nemen aan de ouder van hun eigen geslacht, het kan zijn dat een meisje meer naar haar vader toe neigt maar vaak onbewust dingen van haar moeder overneemt..

Dat lijkt me eerlijk gezegd onzin; als je dit idee doortrekt dan zouden bij een scheiding ook de dochters met de moeder mee moeten en de zonen met de vader Clown (natuurlijk zien kinderen meestal bij een scheiding de ouder waar ze niet bij wonen ook nog wel eens, weet ik wel, is ook maar om aan te geven dat ik het een raar idee vindt Knipoog)

Wat mij betreft hebben homo-stellen net zoveel recht om een kindje te adopteren als hetero stellen Ja
Laatst bijgewerkt door Nienke op 14-12-06 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:12

Super, ben ik helemaal voor! Er zijn zoveel kindjes die geen liefdevol thuis hebben. Zo'n adoptie komt vanuit het hart OK dan!
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 14-12-06 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:12

sluit me bij de rest aan, vind ook dat het een mogelijkheid moet zijn.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:17

zeker wel!
ik vind dat er niks mis mee is!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:36

Schimmelig schreef:
Super, ben ik helemaal voor! Er zijn zoveel kindjes die geen liefdevol thuis hebben. Zo'n adoptie komt vanuit het hart OK dan!

Idd.

We leven in een maatschappij waarin homo's getolereerd [zouden moeten] worden, en daar moet adoptie ook bij horen.
Er zijn zóveel kinderen met een slecht thuis, dan zijn ze bij een homosexueel stel toch helemaal welkom?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:39

Ik zou niet weten waarom niet? Waarom hebben zei geen recht om een gelukkig gezin te vormen, omdat ze homo zijn?
Er wonen hier in de buurt genoeg kinderen waarvan moeder of vader op iemand van hetzelfde geslacht valt, in het begin vinden ze dat moeilijk. Omdat ze altijd papa en mama hadde en nu papa en papa of mama en mama zegmaar, maar erna valt het mee..
Waarom niet zou ik zeggen! Laat ze!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:41

Ik vind dit niet meer dan normaal dat dat gewoon kan.

Wat betreft dat wat naresha zei, over dat mannen-stellen alleen jongens mogen adopteren en andersom, daar ben ik het niet mee eens. Een jongen trekt helemaal niet alleen naar de vader, het is zelfs zo dat de vader in een bepaalde periode de 'vijand' kan worden, waarna een tijd later hij zich wel met de vader gaat indentificeren.. maar ik vind dus gewoon dat ze gewoon mogen kiezen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:46

Ik ben voor om twee redenen, ik heb zelf een vriendin, dus ja dat lijkt me dan best logisch dat ik voor stem. Ten tweede, als ik hetero was geweest wilde ik ook adopteren, en dat willen we nu ook, ik ben zelf geadopteerd, niet omdat mijn ouders geen kinderen konden krijgen, maar omdat mijn moeder het achterlijk vond om een kind van jezelf te baren terwijl er miljoenen zijn die geen liefdevol thuis kunnen krijgen. En ik wil dat graag meenemen. En ik ben met een meisje, en ik wil toch echt wel een kind, dus adopteren kan zeker wel. En ergens las ik '' Natuurlijk moeten de beide ouders wel in staat zijn een kind goed op te voeden en een goed leven te kunnen geven'' je moet een hele zware test ondergaan voor je een kind mag adopteren en moet aan erg veel eisen voldoen. Dus niet zomaar iedereen kan een kind adopteren, en vroeger (toen mijn oudste zus *25* werd geadopteerd) waren de eisen en regels daarvoor al streng en die zijn er niet makkelijker op geworden Lachen Sorry voor het onzin verhaal er om heen
Laatst bijgewerkt door MelOdYs_Star op 14-12-06 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:13

Ik heb er absoluut niets op tegen.

En adoptie regels zijn opzich best streng en moeten kunnen vaststellen of het een veilige thuishaven is voor de kids.

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 09:07

Liesje_Lover schreef:
Ik vind dit niet meer dan normaal dat dat gewoon kan.

Wat betreft dat wat naresha zei, over dat mannen-stellen alleen jongens mogen adopteren en andersom, daar ben ik het niet mee eens. Een jongen trekt helemaal niet alleen naar de vader, het is zelfs zo dat de vader in een bepaalde periode de 'vijand' kan worden, waarna een tijd later hij zich wel met de vader gaat indentificeren.. maar ik vind dus gewoon dat ze gewoon mogen kiezen.

Het is niet mijn eigen idee hoor, dat werd op school voorgesteld..

maar ik ben zelf ook voor..
In 'onze' samenleving dacht ik zo dat men niet meer heel erg raar op keek als men twee mannen hand in hand zien lopen, dus als zij twee kinderen zouden adopteren dan zou het zo normaal zijn voor die kinderen, en tuurlijk krijgt het stel later de vraag waarom ze twee papa's en twee mama's hebben maar ik denk dat je daar dan voor kiest.. je weet dat die vraag komt..
En homo of niet je bent een mensen en voor mij niet anders dan een hetro persoon..

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:20

waarom niet? Lachen Het belangerijkste voor een kind is dat hij ouders heeft die om hem geven, die hem een stabiele thuisbasis kunnen geven. Ik zou niet weten waarom hetero's daar eerder aan zouden voldoen dan homo's.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:58

Aan de ene kant denk ik dat een kind een vader en een moeder nodig heeft, zodat je van beide geslachten invloed hebt. Maar dit is in een ideale situatie, er zijn ook genoeg gescheiden ouders of uberhaupt maar 1 ouder.
Dus ik vind dat het wel moet kunnen, liever 2 liefdevolle vaders dan een vader en moeder die continue met elkaar in de clinch liggen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:24

Iedereen die een kind een veilig, warm, liefdevol, stabiel leven kan geven moet een kindje kunnen adopteren. Een man of vrouw alleen een hetro of homostel, dat maakt niet uit. Als het maar een goede opvoeding krijgt met liefde en veiligheid.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:25

Judith_ schreef:
Wij hebben ook ooit zo'n discussie gehad in de klas. De jongens vonden dat twee vrouwen geen kindje mochten adopteren maar twee mannen wel. Vond het zo'n onzin.

Dat vind ik inderdaad ook wel heel erg dom. Waaarom wel 2 mannen en nie 2 vrouwen vraag ik me af. Wat waren hun redenen?

Als 2 mensen van elkaar houden, maar samen geen kinderen kunnen krijgen dan vind ik dat ze recht hebben om een kindje te adopteren. Of het nou een man en een vrouw, 2 mannen of 2 vrouwen zijn. Ik vind wel dat de voorwaarde moet worden gesteld dat het kind een goed tehuis krijgt, waar goed voor het kind gezorgd kan worden en alles krijgt wat het nodig heeft.

Er werd al het één en ander over acceptatie gezegd en mijn idee is ook dat het steeds meer geaccepteerd wordt. Al heb ik wel het idee dat het nooit helemaal geaccepteerd zal gaan worden.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:27

Ik vind dat het wel kan want die kunnen zelf geen kinderen krijgen, en als door een kind hun leven compleet is..
Waarom niet?
Er zijn ook genoeg kinderen die alleen door de vader worden opgevoed, door scheiding of iets..
Alleen heeft het kind nu 2 vaders in plaats van 1 vader en 1 moeder..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:16

Kinderen hebben veiligheid en liefde nodig, als 2 mannen dat kunnen geven dan heb ik er geen probleem mee. Vrouwen zijn wat gevoeliger en gaan anders met dingen om, maar ik denk dat je je daar gewoon op aan kan passen.