Demissionair kabinet stapt op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Demissionair kabinet stapt op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:30

Het is wel spannend nu zeg in de 2e kamer. De makkelijkste optie zou zijn als Verdonk opstapt, maar zij blijft zitten dat is wel duidelijk.

Het kabinet kan niet meer vallen Clown, want het was al demissionair....

Dit is wel een uitzonderlijke situatie zeg!

Het lijkt wel een boktrel Haha!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 13-12-06 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Re: Demissionair kabinet stapt op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:33

En terecht dat ze niet opstapt! Eeerst zit heel Nederland te zaniken over dat iedereen buitenlander hier kan en mag feest mag komen vieren en nu zitten ze te mauwen dat ze wel erug streng is...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:34

er loopt al een topic over Verdonk. Het gaat mij meer om de vreemde situatie die er nu is. Een motie van wantrouwen, wat meestal leidt tot de val van een kabinet, maar het kan niet meer vallen hahaha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:35

Nee maar dan 'stappen' ze weer op en dan vraagt Bea of ze toch nog willen verder regeren ter wille van het land Clown

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:35

Dan zouden we een gevallen-gevallen kabinet hebben! Scheve mond
Dan zijn we uniek, en komen we wereldwijd op het nieuws Cool
Maar inderdaad, er loopt al een topic hierover Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:38

Het is inderdaad een lekker zooitje daar in Den Haag.
Ik ben echt ontzettend benieuwd hoe nu verder, een demissionair kabinet wat gaat vallen? En hoe dan verder?
Nog een demissionair kabinet wat regeert tot het nieuwe kabinet vormt, ik weet niet of dat wel zo zinvol is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:38

Sammie schreef:
Nee maar dan 'stappen' ze weer op en dan vraagt Bea of ze toch nog willen verder regeren ter wille van het land Clown

volgens mij wordt Bea onderhand kierewiet van NL. Nog even en ze gaat in de tweede kamer zitten 'en nu is het over met dat ge***, aan het werk iedereen!'

NL wordt een politiek instabiel land onderhand, geen kabinet dat de eindstreep nog haalt de afgelopen jaren en nu dit weer Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:42

sronnie schreef:
Nog een demissionair kabinet wat regeert tot het nieuwe kabinet vormt, ik weet niet of dat wel zo zinvol is.

Het is dan nog maar de vraag of dat nieuwe kabinet (als NL heeft gestemd) er wel komt. Daar doet dít ook geen goed aan.

Arabesk schreef:
volgens mij wordt Bea onderhand kierewiet van NL. Nog even en ze gaat in de tweede kamer zitten 'en nu is het over met dat ge***, aan het werk iedereen!'
Of ze emigreert naar een warm land en laat Wimpie het oplossen. Cool

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:46

Zou het technisch mogelijk zijn dat er door deze situatie nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven?

Wie studeert er hier staatsrecht?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:48

Ik verwacht het niet Arabesk, ik studeer geen staatsrecht maar denk dat er van de recente verkiezingen het kabinet gevormd wordt.
Of dit lang blijft zitten is weer een ander verhaal..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:50

Nieuwe verkiezingen zouden wel handig zijn. Volgens mij vormen ze nu nooit een coalitie..

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:51

Van mij mag verdonk opstappen, dat mens zorgt echt alleen maar voor problemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:52

Van mij mag ze blijven en moet de rest zich eens niet zo aanstellen en eens aan het werk gaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:52

Tja, het is of nou nieuwe verkiezingen, of over een korte poos. Denk dat er nooit een stabiele coalitie wordt gevormd.

Maar misschien zijn wij wel doemdenkers en hebben de heren en dames in Den Haag allang voor elkaar en genieten ze van alle commotie nou. Clown

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:55

Arabesk schreef:
er loopt al een topic over Verdonk. Het gaat mij meer om de vreemde situatie die er nu is. Een motie van wantrouwen, wat meestal leidt tot de val van een kabinet, maar het kan niet meer vallen hahaha

Het was een motie van afkeuring.
Is minder erg.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:55

De onwerkbare situatie komt voornamelijk doordat het 'oude' minderheidskabinet er nog zit en de kamer al in zijn nieuwe samenstelling aan het werk is. De situatie zal veranderen bij een nieuw kabinet (of dat kabinet het einde dan haalt is weer een andere vraag).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:57

Arabesk schreef:
Zou het technisch mogelijk zijn dat er door deze situatie nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven?

Door deze situatie lijkt het mij sterk dat deze aanleiding geven voor nieuwe verkiezingen. Immers dat is al geweest en die nieuwe regering wordt nu gevormd. Echter kan deze situatie er wél toe lijden dat de eventuele coalities (die mogelijk waren) niet doorgaan omdat ze op grond van dit punt níet met elkaar willen werken. Dan krijg je naar aanleiding van die situatie nieuwe verkieizingen.
Visconti schreef:
Van mij mag verdonk opstappen, dat mens zorgt echt alleen maar voor problemen...
Nee hoor Dat doet de rest. Verdonk is heel duidelijk in haar stelling/mening en ik geef haar groot gelijk. Die vent van de pvda moet niet zo dom doen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:01

Verdonk negeert gewoon de wil van de meerderheid, mevrouw hanteert waarschijnlijk een andere definitie van het begrip 'democratie'. Gewoon schijt hebben aan de kamer is ook een manier ja. Clown

Hoogleraar staatsrecht licht toe
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 13-12-06 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:02

Visconti schreef:

Dat mens is wel de enige die haar functie en beleid gewoon wilt uitvoeren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:12

runningkawa schreef:
Van mij mag ze blijven en moet de rest zich eens niet zo aanstellen en eens aan het werk gaan.

Ja , precies.
Wat een gemekker allemaal. Bos moet vooral zo doorgaan, dan wil JP niet eens meer samen met hem.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:06

Verdonk af laten treden was volgens mij ook geen optie. Dan had iemand anders benoemd moeten worden tot minister, wat weer een hoop kost in wachtgeld, enzovoorts. Redelijk onverantwoordelijk om een minister in deze fase nog te willen ontslaan. Verdock is gewoon een ambtenaar die uitvoert wat er in haar werkomschrijving staat. Als ze "gewoon" werknemer en lid van de vakbond was geweest, had ze in staking kunnen gaan omdat haar werkgever (het volk, vertegenwoordigd door de tweede kamer) onredelijke dingen van haar verlangt.

Er is een redelijk Solomonsoordeel geveld. De kamer was blijkbaar niet stil te houden. Vraag is nou of de asieladvokaten alsnog de boel gaan verzieken. De term "Generaal Pardon" slaat nergens op. Dat duidt op twee zaken:

- een erkenning dat ze de wet hebben overtreden, maar "ze" zien het door de vingers. Heeft niks te maken met respect voor de asielzoeker. Er zitten wel degelijk mensen tussen die echte asielzoekers zijn. Die dan maar "genade" te schenken geeft een hoge mate van arrogantie aan van iedereen die voor het "Generaal Pardon" is.
- het feit dat het generaal genoemd wordt, is ook storend. Daarmee blijkt de onwil om naar de individuele situaties te kijken. Erg jammer en vooral heel fout.

De naam Generaal Pardon slaat dus helemaal nergens op, je kan het net zo goed Kapitein Iglo noemen.

Maar goed, uitstel van uitzetting is mijns inziens geen slechte zaak. We moeten alleen uitkijken dat er geen afstel komt van het uitstel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:20

joostvangestel schreef:
Verdonk af laten treden was volgens mij ook geen optie.

Het was eigenlijk de enige optie en het is een totaal unicum dat ze is blijven zitten. Heb je "Dit was het nieuws gezien", (vrijdagavond herhaling) daarin visualiseerde Raoul Heertjes de absurde houding van Rita erg duidelijk.