Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 01:02

Van Planet.nl : http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=1359cd

Citaat:
Verdonk en oppositie botsen frontaal
Gepubliceerd op dinsdag 12 december 2006

De linkse oppositie is dinsdagavond frontaal gebotst met minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) over de mogelijke hervatting van de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Rond middernacht moet het kabinet duidelijk maken of zij een aangenomen PvdA-motie hierover gaat uitvoeren. Aanleiding voor de botsing was de aankondiging van de bewindsvrouw tijdens het spoeddebat over de kwestie dat zij de uitgeprocedeerden uit de oude groep asielzoekers per direct weer gaat uitzetten. Een linkse Kamermeerderheid had vlak daarvoor juist aangedrongen op een verlenging van de uitzettingsstop.

Verdonk gaf aan dat zij de uitzetting hervat, ook al zou een nieuwe motie van de PvdA over de verlenging bij stemming worden aangenomen. Ze vindt dat ze de Vreemdelingenwet moet handhaven.

Mandaat
Daarin wordt ze in de Tweede Kamer gesteund door het CDA, VVD, PVV en de SGP. Bovendien heeft ze daarin het mandaat van de ministerraad, zo gaf de bewindsvrouw in tweede instantie aan.

Vlak daarvoor had Verdonk met haar aankondiging de zaak op scherp gezet. Toch stuurden de PvdA, SP, GroenLinks, D66 en de ChristenUnie niet meteen aan op een motie van wantrouwen. De linkse oppositiepartijen verwezen eensgezind naar het oordeel van het kabinet over de motie en over het besluit van de bewindsvrouw om die te gaan negeren.

Steun
Toen Verdonk zei dat ze de uitzetting direct na het debat zou hervatten, ook als een dinsdagavond ingediende motie van de PvdA over een verlenging werd aangenomen, besloot de Kamer direct te stemmen en het kabinet om duidelijkheid te vragen. CDA, VVD en de PVV steunen Verdonk.

Als de Tweede Kamer dinsdagavond een motie van wantrouwen tegen VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) zou aannemen, zal dat leiden tot het vertrek van alle VVD-bewindslieden. Dat kondigde VVD-leider Mark Rutte aan tijdens de schorsing van het spoeddebat.

Streep trekken
Hij zei het zeer aanvaardbaar te vinden dat Verdonk de nieuwe motie van de Kamer niet uitvoert waarin de regering wordt opgeroepen de tijdelijke uitzettingsstop voor een oude groep asielzoekers te verlengen. "Ze moet een streep trekken vanavond'', zei Rutte.

Hij noemde het 'staatsrechtelijk belachelijk wat er gebeurt'. PvdA-leider Wouter Bos neemt volgens Rutte bewust een risico dat Nederland in een onbestuurlijke situatie terecht komt. De VVD-leider deed expliciet een beroep op de ChristenUnie om deze staatsrechtelijke gevolgen te betrekken in het politieke eindoordeel over de aanstaande reactie van het kabinet.

Het zijn spannende tijden in het Haagse Nagelbijten / Gniffelen

Persoonlijk - ik denk dat er poppenkast wordt gespeeld.
VVD mag straks bij CDA en PVDA aanschuiven. Bos stelt dan "okee, maar niet met Verdonk". VVD zegt dan "okee".
Rita hebben ze vorige week al een heel leuk baantje aangeboden op een goed betaalde burgermeesterspost ofzo, en mag nu nog eerst even alle veren opschudden. Het is een spel.
Als die namelijk geen spel is, dan kan het toch niet waar zijn?!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:27

Ik zit deze soap nu te volgen en ik vind eigenlijk dat die madam van de PvdD best wel de mening van de gemiddelde nederlander weergeeft.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:33

Anne_GTI schreef:
Ik zit deze soap nu te volgen en ik vind eigenlijk dat die madam van de PvdD best wel de mening van de gemiddelde nederlander weergeeft.

hmm daar ben ik het helemaal niet mee eens Sigaar
als je kijkt naar wat nederland gestemd heeft..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:38

zit het nu te volgen op nl2. Wat een poppenkast inderdaad

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:42

zó verdonk is het haasje Ja

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:45

tessie1985 schreef:
Anne_GTI schreef:

hmm daar ben ik het helemaal niet mee eens Sigaar
als je kijkt naar wat nederland gestemd heeft..

Zij benadrukte als enige zo'n beetje dat het hier nog altijd om mensen gaat. Dat lijkt de rest te zijn vergeten en heeft het alleen over staatsrechtelijk gezemel.

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:51

Verdonk moest eens weten waar ze mee bezig is, hoe onzettend hard ze mensen kan maken en breken. Mensen hebben leven in wanhoop en halve hoop. Check de volgende site eens voor een voorbeeld die gewoon hartverscheurend is. http://www.diplomavoorawni.hyves.nl/#
Door zoveel mogelijk leden te krijgen proberen ze desbetreffende jongen, Awni, een hart onder de riem te steken. De advocaat van Awni neemt dit mee als bewijs dat Awni door heel veel Nederlanders wel als gewenst burger wordt gezien en dat hij de stempel van verdonk als 'ongewenst' niet verdient. Als iemand het verdient te blijven dan is Awni wel (valt het op dat ik hem ken? Knipoog
En zoals Awni zullen er nog wel veel meer zijn.
op www.awni.hyves.nl wordt een weblog bijgehouden over hoe het met hem gaat (hij is inmiddels overgeplaatst naar de gevangenis. Straks draait het er nog op uit dat hij in de tijd dat hij vast zit nog net even zijn bachelordiploma had kunnen halen. Ook dat neemt Verdonk hem dan af en geeft hem ipv dat een toekomst in het Turkse leger, omdat zijn familie destijds de dienstplicht is ontvlucht. Daarvoor zal Awni op de grens van Turkije worden opgepakt en na zijn gevangenisstraf daarvoor alsnog die jaren moeten vervullen). Alleen deze awni.hyves site gaat binnenkort uit de lucht, omdat het geen publieke hyves is.
Als ik had geweten dat er vlak na de verkiezingen en vlak voor de formatie van het nieuwe kabinet nog even heel snel veel uitgeprocedureerde asielzoekers zouden worden opgepakt door de IND, dan had ik links gestemt! Helaas ben ik te laat met een dergelijke situatie geconfronteerd en wist ik nog even niet beter Boos!
Ik hoop dus idd dat Verdonk flink het haasje is!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 02:03

Proost Go jij! Go jij! ze is weg eindelijk. Ze leek op een vampier die al een week geen bloed meer gedronken had en direkt na deze vergadering dorstte naar meer.
Ze heeft nooit willen begrijpen wat het inhoudt om politica te zijn
Niet na haar verlies van Rutte
Niet na de uitslag van de verkiezingen
Niet na 2 uitspraken van een kamermeerderheid.
Ze wil uitzetten kostte wat kost.

Nu komt ze in de kamer als woordvoerder defensie van de VVD, ik ben benieuwd wat deze voormalige gevangenisdirekteur daar van gaat maken.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 02:06

tja inderdaad sarabande, dit beloofd nog heel wat heftige debatjes. Vond het ook echt hondsbrutaal om ze in zon positie te dwingen dat al die mensen vannacht nog aan het vergaderen waren

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 04:50

Geweldig spel dit! Dit is vele malen interessanter dan die neppe campagnes.
Verdonk (en dus dit kabinet) voeren gewoon een keihard beleid uit. Deze visie, van een generaal pardon, past gewoon niet binnen dit kabinet. Dit is hun visie!
Het niet opschorten vind ik een goede zaak, aangezien je hier een hoop ongewenste verwarring mee creeert.

Ik heb het tot net gevolgd, en motie van afkeuring is dus aangenomen.

Ik zal hier even (ben geen staatrecht-expert ofzo) mijn voorspelling plaatsen.

Verdonk weigert op te stappen aangezien een motie van afkeuring geen gerechtelijke gevolgen heeft. Alleen een motie van wantrouwen heeft die.
Vervolgend dient de kamer een motie van wantrouwen, met gerechtelijke gevolgen, in tegen het hele kabinet.
Deze wordt niet gesteund door een kamermeerderheid en het loopt wederom met een sisser af.

Wat mij betreft is dit het beleid, en is het de bedoeling dat een volgend kabinet een ander beleid gaat voeren. Volgens mij gooit links hier zijn eigen ruiten in, ik neem de pvda nu echt niet serieus meer, en verliezen ze kiezers. Formatie loopt vast en er komen herverkiezingen.

VVD stijgt in zetels, evenals het CDA.
Marrijnisen daalt weer, en bos daalt nog verder.

Na herverkiezingen krijgen we een rechts kabinet bestaande uit: CDA, VVD, CU.

Opgelost en doorgaan met die hap!

editje/
Wat een tieftus-subjectieve titel weer!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 05:09

Edding3000 schreef:
Whoosh!

Go jij! Go jij! Ik hoop dat je gelijk hebt!

Mocht er een herstemming komen, hoe groot is dan de kans dat Verdonk de nieuwe premier wordt? Als de VVD verstandig is dan gooien ze dan hun lijst om en zetten ze alsnog Rita op 1

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 08:44

Tja of de PvdD wel helemaal zo fris is...... Hoor net op RTL nieuws dat een vriend van Volkert v.d. G. een van de medewerkers is van de partijvoorzitster. Heb trouwens uit betrouwbare bron dat die Petra (vriendin van Volkert) ook bij de medewerkers hoort. Wilders voelt zich er niet prettig bij. Pff kan me voorstellen.

Zoveel heeft de PvdD nl. niet met de mens op.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 08:51

Dit kabinet maakt er staatsrechtelijk gezien nogal een potje van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:04

Verdonk heeft gelijk. Eerst was het generaal pardon voor ik dacht 65.000 mensen, nu waren het er ineens 300.000. Ze heeft gelijk dat ze daar niet aan mee werkt, goddank zet PvdA zich weer te kijk Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:24

brr ik vind het zo'n eng mens, volgens mij zijn ze vergeten daar een hart in te plaatsen! Ik snap niet dat je dit soort dingen nu gaat bespreken. het is verdomme bijna kerstmis.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:30

Ze was al gek.
Maar goed, het feit dat de kamer een motie van afkeuring heeft uitgsproken is er. En dat betekent dat ze moet vertrekken.
Doet ze dit niet, dit is ongeacht of je voor of tegen haar beleid bent, is ze dus ondemocratisch bezig.
De meerderheid van de kamer (en daarmee van het volk niet te vergeten) heeft uitgeproken, dus moet ze haar biezen pakken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:38

faye schreef:
Verdonk heeft gelijk. Eerst was het generaal pardon voor ik dacht 65.000 mensen, nu waren het er ineens 300.000. Ze heeft gelijk dat ze daar niet aan mee werkt, goddank zet PvdA zich weer te kijk Haha!

Ik heb het hier ook best wel moeilijk mee. Ik kan me voorstellen dat de honderdduizenden mensen hier in Nederland die aan de armoedegrens leven het hier heel moeilijk mee kunnen hebben. Nl. vele varkens maken de spoeling dun. Mijn moeder heeft het niet breed en moet als 81 jarige verschillende keren in de week het stukje vlees laten voor wat het is. Zij redeneert zo van al zou ik willen vluchten uit Nederland: ik heb er niet eens geld voor. En zodoende kijkt ze heel gek tegn die honderdduizenden vluchtelingen aan. Is het wel nodig dat zij gevlucht zijn ? is bij haar de vraag: in haar beleving zouden alleen grote massamoorden in de landen van herkomst zo'n vlucht rechtvaardigen en vooralsnog ziet zij daar de bewijzen niet van en komen die mensen alleen maar hier om het nog beter te hebben als ze het al hebben.

Ik kan me haar reactie in haar situatie wel voorstellen. Ik vind zelf het een heel moeilijke materie.....

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:44

ik heb het op tv niet gevolgd. het is niet netjes dat hij zolang hier is en dan weer weg moet, dan had dat eerder moeten gebeuren.
maar ik vind ook ook als mensen hier niet voor de veiligheid komen moeten ze er weer uit gezet worden.
verdonk zegt waar het op staat en de anderen veranderen steeds weer. verdonk is gewoon eerlijk tegen over iedereen. waarom de een wel en de ander niet? het is allemaal of allemaal niet. en niet die mag blijven en jij niet.

@slimmerik: dat vind ik ook. sommigen komen echt voor het geld, wat ze krijgen maar ondertussen hebben andere NLers het een stuk slechter. waarom niet eerst ons eigen land helpen?

(oeij ik voel al commentaar aan komen)

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:44

Rita, doet het gewoon zoals het hoort en zoals het in de Nederlandse wetgeving is vast gelegd!
Dat PvdA misbruik wil maken van een demissionair Kabinet vind ik niet netjes!!!!!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:46

Zo vreemd is het niet dat Verdonk tegenstand bied...
Dit beleid was al ver van te voren aangekondigd en ze blijft gewoon bij dat beleid totdat ze geen minister meer is.
Persoonlijk vind ik het wel goed dat Verdonk af en toe (mmm altijd Vingers aflikken )eens even op de rem gaat staat van links. Haar beleid is wel behoorlijk streng maar persoonlijk vind ik het beleid van links weer super soft...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:53

Edding3000 schreef:
Geweldig spel dit! Dit is vele malen interessanter dan die neppe campagnes.
Verdonk (en dus dit kabinet) voeren gewoon een keihard beleid uit. Deze visie, van een generaal pardon, past gewoon niet binnen dit kabinet. Dit is hun visie!
Het niet opschorten vind ik een goede zaak, aangezien je hier een hoop ongewenste verwarring mee creeert.

Ik heb het tot net gevolgd, en motie van afkeuring is dus aangenomen.

Ik zal hier even (ben geen staatrecht-expert ofzo) mijn voorspelling plaatsen.

Verdonk weigert op te stappen aangezien een motie van afkeuring geen gerechtelijke gevolgen heeft. Alleen een motie van wantrouwen heeft die.
Vervolgend dient de kamer een motie van wantrouwen, met gerechtelijke gevolgen, in tegen het hele kabinet.
Deze wordt niet gesteund door een kamermeerderheid en het loopt wederom met een sisser af.

Wat mij betreft is dit het beleid, en is het de bedoeling dat een volgend kabinet een ander beleid gaat voeren. Volgens mij gooit links hier zijn eigen ruiten in, ik neem de pvda nu echt niet serieus meer, en verliezen ze kiezers. Formatie loopt vast en er komen herverkiezingen.

VVD stijgt in zetels, evenals het CDA.
Marrijnisen daalt weer, en bos daalt nog verder.

Na herverkiezingen krijgen we een rechts kabinet bestaande uit: CDA, VVD, CU.

Opgelost en doorgaan met die hap!

editje/
Wat een tieftus-subjectieve titel weer!

Hier sluit ik me helemaal bij aan.......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:29

slimmerik schreef:
faye schreef:

Ik heb het hier ook best wel moeilijk mee. Ik kan me voorstellen dat de honderdduizenden mensen hier in Nederland die aan de armoedegrens leven het hier heel moeilijk mee kunnen hebben. Nl. vele varkens maken de spoeling dun. Mijn moeder heeft het niet breed en moet als 81 jarige verschillende keren in de week het stukje vlees laten voor wat het is. Zij redeneert zo van al zou ik willen vluchten uit Nederland: ik heb er niet eens geld voor. En zodoende kijkt ze heel gek tegn die honderdduizenden vluchtelingen aan. Is het wel nodig dat zij gevlucht zijn ? is bij haar de vraag: in haar beleving zouden alleen grote massamoorden in de landen van herkomst zo'n vlucht rechtvaardigen en vooralsnog ziet zij daar de bewijzen niet van en komen die mensen alleen maar hier om het nog beter te hebben als ze het al hebben.

Ik kan me haar reactie in haar situatie wel voorstellen. Ik vind zelf het een heel moeilijke materie.....

Mee eens.
Het is voor alle mensen bijna kerst, niet alleen voor mensen zonder verblijfsvergunning...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:38

Verdonk heeft maar deels gelijk. Je kunt geen mensen uitzetten die al 11 jaar hier in nederland wachten op een verblijfsvergunning.

Verdonk heeft gelijk dat ze niet iedereen kan laten blijven. Mensen die hier korter dan 4 jaar zijn en in hun thuisland geen gevaar lopen moeten gewoon terug. Je kunt niet al het menselijk leed binnen de nederlandse grenzen houden. Er zijn echter ook veel mensen die al veel langer wachten en die er nu uit moeten. Dat is gewoon niet reeel.

Nederland kan niet iedereen opnemen, kijk naar Duitsland bijv. dat is zoveel groter, maar er wordt minder toegelaten. Waarom kunnen zij dan niet meer mensen opnemen en wij wel? Vreemd toch?

Verdonk heeft absoluut geen tact en dat nekt haar vaak. Zou ze zo'n type als Bot zijn, dan was er niet zo'n ophef gemaakt. Die gaat heel rustig zijn gang, een beetje op de achtergrond.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:49

Die mensen die 11 jaar hebben gewacht zijn meerdere malen in beroep gegaan...Zij wisten dus dat dit kon gebeuren en hebben daarvoor gekozen....
Ik vind dat zeker dat de behandeling van een verblijfsvergunning vele malen sneller moet kunnen, daar zijn ze ook mee bezig.

Ik vind dat verdonk het goed doet. Er moet duidelijkheid zijn. Met een generaal pardon zég je eigenlijk dat je
heb gevaald. Dat is een lekker voorbeeld en daardoor zullen er meer vluchtenlingen komen....

Ik ben het er ook mee eens dat Verdonk geen tact heeft, ze is nogal bot, maar wel duidelijk.

Vergeet niet dat verdonk veel werk heeft gehad met de rotzooi van een ander opruimen...
Nu zie je dat er minder vluchtelingen komen, eerst steeg dat alleen maar. Terwijl in nederland de economie het hardst aantrekt
Laatst bijgewerkt door superwoman op 13-12-06 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:51

Ik sta he-le-maal achter Rita,
heb ook op haar gestemd bij de verkiezingen.
Heerlijk iemand die eindelijk eens lekker consequent is in het uitzetten
en die zich ook aan het vooraf aangekondigde beleid houdt en niet gaat lopen draaikonten.
Ze heeft gelijk als ze zegt dat je óf iedereen óf niemand uit moet zetten.
We hebben zelf al genoeg problemen in Nederland op te lossen zonder het leed van mensen uit een ander land
er ook nog eens bovenop te nemen.
Politieke vluchtelingen die gevaar lopen? Oké
Maar gelukszoekers/criminelen/mensen die weigeren zich aan te passen? Doei!