Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iemand schreef:Ja hehe natuurlijk! Het is nederlands dus moet je maar nederlands praten en doen! Ik ben geen ractist ofzo, dat moeten jullie niet denken, maar ik erger me helemaal kapot aan buitenlanders die ECHT buitenlands zijn. Dus eigen taal praten en zulk soort dingen. Ook vind ik dat ze TE streng zijn voor hun kinderen. Er zit bijvoorbeeld een meisje in mijn klas(buitenlands) die mag haar haar niet afknippen en geen make-up op! belachelijk gewoon!Hoofddoeken en moskee's vind ik ook achterlijk maarja, doe je niks aan
iemand schreef:Als ik een nederlandse vrouw zie lopen met een hoofddoek op, word ik van binnen zo boos. Dan denk ik..mens je woont in een land waar je het zo goed hebt en dan laat je je strikken door zo'n kerel en het geloof om een hoofddoek te gaan dragen en je te verstoppen ? Hier in het noorden van Nederland kom je die vrouwen bijna niet tegen maar toen ik nog in midden nederland woonde geregeld. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt zwakke zieltjes vind , echte lozers.
iemand schreef:Allochtonen moeten zich aanpassen, vrijwillig en anders verplicht. Op het moment gaat het echt de verkeerde kant op het (te) tolerante Nederland............
itisi73 schreef:Ik ben 4 1/2 jaar samen met mijn Tunesische man, waarvan 2 1/2 jaar getrouwd. Hij woont nu ruim 2 jaar bij mij in Nederland en het gaat super goed. Hij spreekt perfect nederlands, heeft een goede baan en heeft respect voor mijn geloof en cultuur.
Hij is dus moslim en bid 5 keer per dag, drinkt niet, eet geen varkensvlees en ook gaat hij regelmatig naar de moskee.
Als hij met zijn vrienden is spreekt hij arabisch.
Mijn man past zich aan maar houd ook zijn eiegen cultuur.
Als hij zich zou moeten aanpassen, op de manier zoals veel mensen hier op Bokt willen, zou hij geen arabisch meer mogen spreken, niet naar de moskee mogen gaan enz.enz.enz.
Ik zou dus van mijn man moeten verwachten dat hij zijn manier van leven, denken en doen in Tunesie moet vergeten en een ander persoon te worden omdat hij zich anders niet aanpast hier!! Ik zeg het wel heel extreem maar je vraagt dit wel indirect als je jezelf op de manier moet aanpassen zoals veel mensen willen.
Het zal er ooit van komen dat ik mee in Tunesie ga wonen. Over een jaar of 20. Denk je dan dat ik daar geen nederlands meer spreek, een hoofddoek ga dragen, moslim ga worden, 5 keer per dag ga bidden en naar de moskee ga. Nee!!! Dat doe ik dus niet. En dat heeft niks te maken met dat ik me niet aanpas aan het land. Dit heet elkaar respecteren en in je waarde laten!!!