Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:In de VS en Canada mag je wel jonger autorijden. Maar vergeet niet: daar is drinken echt verboden voor jongeren en de politie controleert VEEL vaker (duidelijk hogere pakkans), de straffen zijn VEEL ingrijpender en de verkeersdrukte is daar VEEL lager.
Dees schreef:Verschilt per individu.
Een nette jongedame die nooit drinkt en gewoon netjes haar HAVO volgt, zal ook in staat zijn om zich te gedragen achter het stuur van een auto in het dagelijks verkeer.
Een snelle puber die stevig zuipt en zijn VMBO voortijdig heeft verlaten zal zich vast minder verantwoordelijk opstellen tegenover andere weggebruikers.
En in de handen van een onvolwassen persoon is een auto een moordwapen.
Ik ben per saldo dus tegen verlaging van de leeftijd.
In de VS en Canada mag je wel jonger autorijden. Maar vergeet niet: daar is drinken echt verboden voor jongeren en de politie controleert VEEL vaker (duidelijk hogere pakkans), de straffen zijn VEEL ingrijpender en de verkeersdrukte is daar VEEL lager.
Germatje schreef:Ik vind het eerlijk gezegt niet verandwoord. Vele zijn bij 18 nog een kind, en dat moet de weg dan opZeker als het gaat om van die manse jongetjes die het wel stoer vinden; die wil ik echt niet tegenkomen op de weg!
Dees schreef:Ik vrees de dag dat die opgeschoten puber van even verderop zijn autorijbewijs in ontvangst neemt....
Daar gaan ongelukken van komen. Hopelijk als eerste een eenzijdige met hemzelf en een sloot, waarbij hij ter nauwer nood vrijkomt met een schrik die hem de rest van zijn leven bijblijft.....
Dat zou voor zo'n jongen eigenlijk een vereiste zijn voor het rijbewijs.
Dees schreef:Ik vrees de dag dat die opgeschoten puber van even verderop zijn autorijbewijs in ontvangst neemt....
Daar gaan ongelukken van komen. Hopelijk als eerste een eenzijdige met hemzelf en een sloot, waarbij hij ter nauwer nood vrijkomt met een schrik die hem de rest van zijn leven bijblijft.....
Germatje schreef:Dees schreef:Ik vrees de dag dat die opgeschoten puber van even verderop zijn autorijbewijs in ontvangst neemt....
Wat dat ie een ongeluk krijgt![]()
Aangezien meiden eerder volwassen zijn, die leeftijd op 18 houden en voor de jongens naar 20Of zouden we hier protest door krijgen??
MissToseland schreef:Dees schreef:Ik vrees de dag dat die opgeschoten puber van even verderop zijn autorijbewijs in ontvangst neemt....
hoef je niet eens een opgeschoten puber voor te zijn
ken een jongen heeft 4 auto's gehad in een jaar
3x een ongeluk
2x in de sloot
leert er geen hol van....
(22 jaar is ie, nog niet oud, ik weet het)
Dees schreef:Verschilt per individu.
Een nette jongedame die nooit drinkt en gewoon netjes haar HAVO volgt, zal ook in staat zijn om zich te gedragen achter het stuur van een auto in het dagelijks verkeer.
Een snelle puber die stevig zuipt en zijn VMBO voortijdig heeft verlaten zal zich vast minder verantwoordelijk opstellen tegenover andere weggebruikers.
En in de handen van een onvolwassen persoon is een auto een moordwapen.
Ik ben per saldo dus tegen verlaging van de leeftijd.
In de VS en Canada mag je wel jonger autorijden. Maar vergeet niet: daar is drinken echt verboden voor jongeren en de politie controleert VEEL vaker (duidelijk hogere pakkans), de straffen zijn VEEL ingrijpender en de verkeersdrukte is daar VEEL lager.