Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mazzel-meid schreef:Bij mij in de klas zit een meisje dat echt superdun is, en echt de hele dag zit te eten, frikandellenbroodjes, zakken chips, snoep, chocola. Niet normaal wat ze naar binnen werkt op een schooldag. Maar, zoals ze zelf zegt ze "wordt er toch niet dik van"
Ik geloof echt niet dat dat gezond kan zijn hoor, ook al kom je er niet van aan...
runningkawa schreef:Dat had ik dus tot 10 jaar geleden ook
Ik at niet, maar ik vrat.
En ik zat onder een gezond BMI
Ik heb toen pfieffer gekregen en knalde in gewicht omhoog.
Nu hang ik op de grens van wel/geen gezond gewicht, maar dan met het te dik zijn.
Krijg er geen gram af.
Eet heel veel minder als toen.
Dus ik ken het beide.
maar fijn om te horen dat een maatje meer niet zo slecht hoeft te zijn dan zoals er de afgelopen tijd beweert werd.
Kellyy schreef:Ik eet ook echt heel veel snoep!
Maar aankomen,ho maar!
Vind dat ik bést wat meer vet mag hebben
klomp schreef:Dunne mensen kunnen ongezonder zijn dan dikke mensen, omdat ze zogeheten binnenvet opslaan. Dat concentreert zich rond vitale organen als het hart en de lever en is daardoor gevaarlijker dan het zichtbare buitenvet, zo meldt de TELEGRAAF op basis van een onderzoek van het Britse Imperial College.
bron; http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp ... el=kranten
je kunt dus maar beter ietsje steviger zijn als te dun, blijkt maar weer, jammer genoeg kon ik er niet meer info over ontdekken, maar vond dit toch wel erg interessant! ikzelf ben van normaal postuur, niet te dun, niet te dik. ik haal dit aan omdat er momenteel erg veel bezig gaat om het te dik of te dun.
tjitseee schreef:ik kan ook zoveel eten als ik wil, maar word er ook niet dik van.. vind ik wel prima
rommie schreef:klomp schreef:Dunne mensen kunnen ongezonder zijn dan dikke mensen, omdat ze zogeheten binnenvet opslaan. Dat concentreert zich rond vitale organen als het hart en de lever en is daardoor gevaarlijker dan het zichtbare buitenvet, zo meldt de TELEGRAAF op basis van een onderzoek van het Britse Imperial College.
bron; http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp ... el=kranten
je kunt dus maar beter ietsje steviger zijn als te dun, blijkt maar weer, jammer genoeg kon ik er niet meer info over ontdekken, maar vond dit toch wel erg interessant! ikzelf ben van normaal postuur, niet te dun, niet te dik. ik haal dit aan omdat er momenteel erg veel bezig gaat om het te dik of te dun.
Volgens mij klopt jouw redenatie niet helemaal. Niet alleen dunne mensen kunnen binnenvet opslaan, iedereen kan dat. Dus ook dikke mensen. Het enige verschil is dat je het van dunne mensen niet zo snel zou verwachten, maar dikke mensen kunnen even goed vet aan de buitenkant én aan de binnenkant hebben. Het is voor dunne mensen dus net zo goed belangrijk om gezond te eten zonder al te veel vet als voor dikkere mensen, want het risico is voor beide groepen even hoog... Lijkt mij
klomp schreef:rommie schreef:Volgens mij klopt jouw redenatie niet helemaal. Niet alleen dunne mensen kunnen binnenvet opslaan, iedereen kan dat. Dus ook dikke mensen. Het enige verschil is dat je het van dunne mensen niet zo snel zou verwachten, maar dikke mensen kunnen even goed vet aan de buitenkant én aan de binnenkant hebben. Het is voor dunne mensen dus net zo goed belangrijk om gezond te eten zonder al te veel vet als voor dikkere mensen, want het risico is voor beide groepen even hoog... Lijkt mij
uiteraard, moet je altijd gezond eten, dik of dun. Maar er staat wel degelijk vermeld dat dunnere mensen "makkelijker" binnenvet opslaan dan dikkere mensen. of bedoel je dat ik redeneer dat dunnere mensen maar raak kunnen gaan eten en niet meer op hun gezondheid moeten letten?
dat heb ik zeker niet bedoeld namelijk, ik bedoel juist dat dunne mensen op moeten letten met hun voeding, omdat ze zich makkelijker kunnen volstoppen juist, zonder echt dikker te worden, want ze slaan hun vet aan de binnenkant op.
Veirl schreef:Ach. Iedereen is zoals ie is. Dood ga je toch.