beter ietsje dik dan dun

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

beter ietsje dik dan dun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:46

Dunne mensen kunnen ongezonder zijn dan dikke mensen, omdat ze zogeheten binnenvet opslaan. Dat concentreert zich rond vitale organen als het hart en de lever en is daardoor gevaarlijker dan het zichtbare buitenvet, zo meldt de TELEGRAAF op basis van een onderzoek van het Britse Imperial College.

bron; http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp ... el=kranten

je kunt dus maar beter ietsje steviger zijn als te dun, blijkt maar weer, jammer genoeg kon ik er niet meer info over ontdekken, maar vond dit toch wel erg interessant! ikzelf ben van normaal postuur, niet te dun, niet te dik. ik haal dit aan omdat er momenteel erg veel bezig gaat om het te dik of te dun.

Veirl

Re: beter ietsje dik dan dun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:10

Ach. Iedereen is zoals ie is. Dood ga je toch. Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:12

Ghehehe, achjah kon ik maar wat steviger worden Tong uitsteken Vaag nieuws en als je een beetje gezond leeft is er niks aan de hand.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:16

Bij mij in de klas zit een meisje dat echt superdun is, en echt de hele dag zit te eten, frikandellenbroodjes, zakken chips, snoep, chocola. Niet normaal wat ze naar binnen werkt op een schooldag. Maar, zoals ze zelf zegt ze "wordt er toch niet dik van"
Ik geloof echt niet dat dat gezond kan zijn hoor, ook al kom je er niet van aan...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:18

Zo ken ik er ook. Ze eet voor drie man denk ik.
En ze is heel mager, denk gewoon dat ze goed metabolisme heeft. Net zoals mijn broer.

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:22

Ik eet ook echt heel veel snoep!
Maar aankomen,ho maar!
Vind dat ik bést wat meer vet mag hebben Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:27

Dat had ik dus tot 10 jaar geleden ook
Ik at niet, maar ik vrat.
En ik zat onder een gezond BMI

Ik heb toen pfieffer gekregen en knalde in gewicht omhoog.
Nu hang ik op de grens van wel/geen gezond gewicht, maar dan met het te dik zijn.
Krijg er geen gram af.
Eet heel veel minder als toen.

Dus ik ken het beide.

maar fijn om te horen dat een maatje meer niet zo slecht hoeft te zijn dan zoals er de afgelopen tijd beweert werd.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:49

Mazzel-meid schreef:
Bij mij in de klas zit een meisje dat echt superdun is, en echt de hele dag zit te eten, frikandellenbroodjes, zakken chips, snoep, chocola. Niet normaal wat ze naar binnen werkt op een schooldag. Maar, zoals ze zelf zegt ze "wordt er toch niet dik van"
Ik geloof echt niet dat dat gezond kan zijn hoor, ook al kom je er niet van aan...

Wacht maar tot over een paar jaar! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:52

Dat hoeft niet
Mijn nichtje is 32, vreet nog steeds, maar is nog steeds mooi slank. Net als haar moeder overigens.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:35

Mensen die niet dik worden denken vaak dat ze alles kunnen eten. Maar beseffen niet dat hun aderen ook verstopt kunnen raken. Dus iemand die te zwaar is en gezond eet kan best veel gezonder zijn dan iemand die super mager is en ongezond eet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:53

Gezond eten blijft in alle gevallen het best! Ook als je van al die ongezonde troep niet dik wordt.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:56

ik kan ook zoveel eten als ik wil, maar word er ook niet dik van.. vind ik wel prima Clown

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 16:58

runningkawa schreef:
Dat had ik dus tot 10 jaar geleden ook
Ik at niet, maar ik vrat.
En ik zat onder een gezond BMI

Ik heb toen pfieffer gekregen en knalde in gewicht omhoog.
Nu hang ik op de grens van wel/geen gezond gewicht, maar dan met het te dik zijn.
Krijg er geen gram af.
Eet heel veel minder als toen.

Dus ik ken het beide.

maar fijn om te horen dat een maatje meer niet zo slecht hoeft te zijn dan zoals er de afgelopen tijd beweert werd.

en dat is precies de reden waarom ik dit topic opende! Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:28

En toch ben ik blij niet dik te zijn. En ik voel me echt gezond hoor. Ik denk dat alles wat niet te TE is wel gezond is. TE dun of TE dik is ongezond. Dat gezemel over dun/dik.... pffffff Het is de bedoeling dat je je lekker in je vel voelt, met een ons te veel of te weing dat maakt niet uit.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:52

Kellyy schreef:
Ik eet ook echt heel veel snoep!
Maar aankomen,ho maar!
Vind dat ik bést wat meer vet mag hebben Vingers aflikken

sluit me hier helemaal bij aan Lachen
ik eet wat ik wil, abnormaal veel op een dag, maar aankomen? no way.. Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:54

Ik denk ook dat het een beetje komt door als je, je iets dikker voelt ga je rap minder eten.
Of maaltijden overslaan en dan kom je in een visceuze cirkel.Met gevolg dat je nog meer aankomt omdat je metabolisme aangetast is.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:59

klomp schreef:
Dunne mensen kunnen ongezonder zijn dan dikke mensen, omdat ze zogeheten binnenvet opslaan. Dat concentreert zich rond vitale organen als het hart en de lever en is daardoor gevaarlijker dan het zichtbare buitenvet, zo meldt de TELEGRAAF op basis van een onderzoek van het Britse Imperial College.

je kunt dus maar beter ietsje steviger zijn als te dun, blijkt maar weer, jammer genoeg kon ik er niet meer info over ontdekken, maar vond dit toch wel erg interessant! ikzelf ben van normaal postuur, niet te dun, niet te dik. ik haal dit aan omdat er momenteel erg veel bezig gaat om het te dik of te dun.

Volgens mij klopt jouw redenatie niet helemaal. Niet alleen dunne mensen kunnen binnenvet opslaan, iedereen kan dat. Dus ook dikke mensen. Het enige verschil is dat je het van dunne mensen niet zo snel zou verwachten, maar dikke mensen kunnen even goed vet aan de buitenkant én aan de binnenkant hebben. Het is voor dunne mensen dus net zo goed belangrijk om gezond te eten zonder al te veel vet als voor dikkere mensen, want het risico is voor beide groepen even hoog... Lijkt mij Nagelbijten / Gniffelen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:04

tjitseee schreef:
ik kan ook zoveel eten als ik wil, maar word er ook niet dik van.. vind ik wel prima Clown

Haha, dat had ik eerder ook. Eerst was ik té dun.
Ben nu zeker een paar kilo aangekomen. Ben nu precies goed.

Iedereen slaat vet op. Of je nou dun bent of dik. Té dun zijn is ongezond, té dik zijn is ook ongezond.
Gezond eten, dagelijks vitames slikken en veel bewegen kan nooit kwaad. Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 17:11

rommie schreef:
klomp schreef:

Volgens mij klopt jouw redenatie niet helemaal. Niet alleen dunne mensen kunnen binnenvet opslaan, iedereen kan dat. Dus ook dikke mensen. Het enige verschil is dat je het van dunne mensen niet zo snel zou verwachten, maar dikke mensen kunnen even goed vet aan de buitenkant én aan de binnenkant hebben. Het is voor dunne mensen dus net zo goed belangrijk om gezond te eten zonder al te veel vet als voor dikkere mensen, want het risico is voor beide groepen even hoog... Lijkt mij Nagelbijten / Gniffelen

uiteraard, moet je altijd gezond eten, dik of dun. Maar er staat wel degelijk vermeld dat dunnere mensen "makkelijker" binnenvet opslaan dan dikkere mensen. of bedoel je dat ik redeneer dat dunnere mensen maar raak kunnen gaan eten en niet meer op hun gezondheid moeten letten?

dat heb ik zeker niet bedoeld namelijk, ik bedoel juist dat dunne mensen op moeten letten met hun voeding, omdat ze zich makkelijker kunnen volstoppen juist, zonder echt dikker te worden, want ze slaan hun vet aan de binnenkant op.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:46

De bron klopt niet. En ik denk de conclusies die de Telegraaf trekt, ook niet Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:48

Telegraaf vind ik sowieso nooit echt betrouwbaar. Clown

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:30

klomp schreef:
rommie schreef:

uiteraard, moet je altijd gezond eten, dik of dun. Maar er staat wel degelijk vermeld dat dunnere mensen "makkelijker" binnenvet opslaan dan dikkere mensen. of bedoel je dat ik redeneer dat dunnere mensen maar raak kunnen gaan eten en niet meer op hun gezondheid moeten letten?

dat heb ik zeker niet bedoeld namelijk, ik bedoel juist dat dunne mensen op moeten letten met hun voeding, omdat ze zich makkelijker kunnen volstoppen juist, zonder echt dikker te worden, want ze slaan hun vet aan de binnenkant op.

Zoals al gezegd is, je bron klopt niet dus ik kan niet nalezen uit welke informatie jij je conclusie getrokken hebt. Ik denk niet dat het zo is dat alléén dunne mensen binnenvet opslaan (misschien heeft de Telegraaf dat er van gemaakt, hebben ze een handje van) maar dat dunne mensen misschien alleen binnenvet opslaan, en dikkere mensen binnenvet én 'buiten' vet. Als jij zegt dat iets dikker zijn dús beter is dan dun, dan klopt dat naar mijn mening niet... Misschien een bioloog of dokter in de zaal die even kan toelichten?

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:34

Veirl schreef:
Ach. Iedereen is zoals ie is. Dood ga je toch. Lachen

en dan liever 2 jaar eerder terwijl je je figuur wel mooi vind, dan dat je het lelijk vind, maar wel 2 jaar langer leeft Pling

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 16:26

hmm...vreemd inderdaad dat de link niet meer werkt. hij deed het eerst wel, ik had het in elk geval gecontroleerd.

@rommie; tja misschien is het handig als iemand dit weet en kan toelichten, zover ik had begrepen is het niet slecht om dun of ietsje dikker te zijn, maar dat het niet per definitie zo is dat als je dun bent en flink kan eten, omdat je er niet dikker van wordt, maar dus wel ongezond bezig bent (als je veel snoep ed naar binnen werkt)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:55

Ik denk dat dit niet betekend dat dunne mensen dan maar beter wat steviger kunnen worden!
Waarschijnlijk willen ze ermee zeggen dat ongezond eten voor dunne mensen net zo slecht is als voor dikke mensen, maar dat was al lang bekend lijkt mij Haha!