ik heb van het weekend een film gekeken en die heet "quantum phisiques" (als ik het goed heb) dat gaat over de werking van het brein etc.
Maar vooral over realiteit, wát is realiteit?
een voorbeeld: je bent iets kwijt, je zoekt het héle huis af en je ziet het niet.
even later loopt er een willekeurig iemand de kamer binnen en die zegt zocht je dit niet?, terwijl hij of zij vrolijk met het ding zwaait wat jij kwijt was en niet zag.
komt dit doordat: jij zoekt met je neus? of omdat jij geloofde dat het daar niet lag?
of waar geloof jij in? in god? en als jij met élke cel van je lichaam heilig overtuigd bent van het feit dat jij op water kan lopen... kan je dat dan?
in 1993 (geloof ik) deed iemand onderzoek naar "de kracht van het brein". 4 mensen uit 4 verschillende landen die elkaar nog nooit gezien hadden werden om ee glas water gezet. (water heeft ph 7, dus neutraal) hij wilde kijken of je het water kon beïnvloeden door je aandacht erop te vestigen. een dag lang hebben die mensen om dat water gezeten en gemediteerd (dus echt mediteren). dat water werd later weer ondezocht (iets van 500km verderop, niemand kon erbij ondertussen) en wat bleek: de ph van het water was van 7 naar 6 gegaan. nou 'big deal' denk je dan.. maar probeer dat een bij een mens. als de ph van een mens van 7 naar 6 gaat gaat diegene dood. dus: kun je iemand vermoorden door je aandacht (lees: mediteren) op een persoon?
nog een voorbeeld: bij grote gebeurtenissen (voorbeld 9/11 , weet niet zeker of dat hier ook zo bij was) is de de aandacht van een heleboel mensen gevestigd op een geburtenis. er zijn in de wereld een aantal wereldcomputers, die een binaire code afgeven (allemaal nullen en eentjes,, vraag maar aan je techno-leraar) en bij grote gebeurtenissen gave die página's vol met nullen af. alleen maar nullen! How's that possible?
nog een voorbeeld: Washington (volgens mij tenminste washington

toen 4000 mensen zih om het witte huis hadden verzameld om te mediteren ( ze wilden het moordpercentage met 25% laten dalen die ZOMER) zei de politie: om het moordaantal 25% te laten dalen is een 3 meter sneeuw nodig! en voilà het percentage daalde met 25%!
nou zo kan ik nog wel even doorgaan zoals geesten zien: waarom zien sommige mensen die wel, en andere niet? omdat sommige mensen geloven dat er een 'hogere macht' bestaat?
vergelijk het met kinderen en hun 'imaginary friends' zij kunnen ze zien, horen, ermee praten en spelen,en wij zien ze niet want wij geloven niet dat ze bestaan
nou ik kan hier úren over praten en ben benieuwd naar jullie reacties