Realiteit. of toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juulja

Realiteit. of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:43

Hallo allemaal Doei!
ik heb van het weekend een film gekeken en die heet "quantum phisiques" (als ik het goed heb) dat gaat over de werking van het brein etc.
Maar vooral over realiteit, wát is realiteit?
een voorbeeld: je bent iets kwijt, je zoekt het héle huis af en je ziet het niet.
even later loopt er een willekeurig iemand de kamer binnen en die zegt zocht je dit niet?, terwijl hij of zij vrolijk met het ding zwaait wat jij kwijt was en niet zag.
komt dit doordat: jij zoekt met je neus? of omdat jij geloofde dat het daar niet lag?
of waar geloof jij in? in god? en als jij met élke cel van je lichaam heilig overtuigd bent van het feit dat jij op water kan lopen... kan je dat dan?
in 1993 (geloof ik) deed iemand onderzoek naar "de kracht van het brein". 4 mensen uit 4 verschillende landen die elkaar nog nooit gezien hadden werden om ee glas water gezet. (water heeft ph 7, dus neutraal) hij wilde kijken of je het water kon beïnvloeden door je aandacht erop te vestigen. een dag lang hebben die mensen om dat water gezeten en gemediteerd (dus echt mediteren). dat water werd later weer ondezocht (iets van 500km verderop, niemand kon erbij ondertussen) en wat bleek: de ph van het water was van 7 naar 6 gegaan. nou 'big deal' denk je dan.. maar probeer dat een bij een mens. als de ph van een mens van 7 naar 6 gaat gaat diegene dood. dus: kun je iemand vermoorden door je aandacht (lees: mediteren) op een persoon?
nog een voorbeeld: bij grote gebeurtenissen (voorbeld 9/11 , weet niet zeker of dat hier ook zo bij was) is de de aandacht van een heleboel mensen gevestigd op een geburtenis. er zijn in de wereld een aantal wereldcomputers, die een binaire code afgeven (allemaal nullen en eentjes,, vraag maar aan je techno-leraar) en bij grote gebeurtenissen gave die página's vol met nullen af. alleen maar nullen! How's that possible?
nog een voorbeeld: Washington (volgens mij tenminste washington Bloos ) is de 'murdercapital' van de wereld.
toen 4000 mensen zih om het witte huis hadden verzameld om te mediteren ( ze wilden het moordpercentage met 25% laten dalen die ZOMER) zei de politie: om het moordaantal 25% te laten dalen is een 3 meter sneeuw nodig! en voilà het percentage daalde met 25%!
nou zo kan ik nog wel even doorgaan zoals geesten zien: waarom zien sommige mensen die wel, en andere niet? omdat sommige mensen geloven dat er een 'hogere macht' bestaat?
vergelijk het met kinderen en hun 'imaginary friends' zij kunnen ze zien, horen, ermee praten en spelen,en wij zien ze niet want wij geloven niet dat ze bestaan
nou ik kan hier úren over praten en ben benieuwd naar jullie reacties Lips are sealed

Ronnie25

Re: Realiteit. of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:56

Tja ik vind het allemaal wat vreemd.. en ook heel moeilijk
te begrijpen.. Waar ík persoonlijk heilig in geloof is dat als je
écht iets wil! Dat je het kán.. maar dan moet je er voor de
volle 100% voor gaan... en dat kan in ieder opzicht.
Verder vind ik dat met dat water maar raar.. als er niemand om-
heen had gezeten. En daar ook gewoon had gestaan en later
zou worden onderzocht.. zou het dan wel nog 7 zijn? Of ook
6?
Ik vind het moeilijk om zulk soort dingen te gelofen.. vooral omdat ik er zelf geen getuige van ben/

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:25

Klinkt als een interessante film.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:35

idd klinkt idd erg interesant

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:24

Ik voeg me bij de rest, klink bijzonder interessant zeg!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:38

het menselijk brein is zowiezo tot meer in staat dan wij waarschijnlijk denken ,, r was vroeger ook zo'n experiment dat mensen geblinddoekt waren en dachten dat ze dood gesneden werden want dat was gezegt in werkelijkheid was t een oppervlakkig sneetje en werd de rest met vloeistof over de wond laten lopen niet iets waar je dood aan gaat maar de mensen die dat heel sterk dachten gingen idd dood
ik hwb dit van een leraar op school meer dan 10 jaar geleden het is dus al lang geleden ...

menselijk brein blijft interesant Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:44

De kracht van suggestie is idd heel erg groot.
Denk maar aan dingen als voodoo enzo, mensen kunnen zich echt beter of zieker (of zelfs dood) maken met hun gedachten.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:53

Heel interessant dit! Het is eigenlijk gewoon onvoorstelbaar wat er eigenlijk allemaal kan, en soms is het ook maar beter dat je niet alles te weten kunt komen over welke mogelijkheden er zijn. Blijf dit topic nog even volgen, misschien komen er nog wel nieuwe interessante dingen in te staan Lachen

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:58

Klinkt erg interessant!

Ik geloof wel dat het menselijk brein tot meer in staat is, maar ik vind toch een beetje moeilijk te geloven dat (bijvoorbeeld)het moordpercentage door meditatie kan dalen... Misschien ben ik daar te nuchter voor Bloos
Of moet ik gewoon even de film zien Lachen

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:54

Dit lijkt mij ook erg interessant!
Ga de film zeker bekijken als hij vindbaar is Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:14

Lijkt mee een interessante film Ja

Ik denk zeker dat de kracht van verbeelding enorm is.
Heb wel eens het verhaal gehoord van een man die zichzelf per ongeluk opgesloten had in de koelcel op z'n werk.
De volgende dag vonden ze hem, dood, overleden aan onderkoeling. Bij nader onderzoek bleek dat de koelcel al vanaf het moment dat hij erin zat niet aanstond...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:47

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:07

Urielle schreef:
Denk maar aan dingen als voodoo enzo, mensen kunnen zich echt beter of zieker (of zelfs dood) maken met hun gedachten.

Ja
Zo bestaan er medicijnen die (wetenschappelijk) niet werken, maar ze werken eigenlijk wel omdat de mens gelooft dat het medicijn werkt...

Inderdaad erg interessant..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:09

Charlotjuuh schreef:
Urielle schreef:

Ja
Zo bestaan er medicijnen die (wetenschappelijk) niet werken, maar ze werken eigenlijk wel omdat de mens gelooft dat het medicijn werkt...

Inderdaad erg interessant..

Placebo effect Is meestal maar suikerpilletjes Ja
Ze zeggen ook dat je met je geest jezelf kunt genezen. Maar dat lukt nog niet bij mij Haha!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:35

Heb de film 'What the bleep...' en het vervolg 'Down the rabbitshole' gezien.
Vind het geweldige films en het mooiste eraan is nog wel dat het wetenschappers zijn die het ontdekt hebben. Geen zweverige types met een vaag verhaal dus maar gewoon hele serieuse en nieuwsgierige wetenschappers die alles willen uitzoeken en hebben aangetoond dat er zoveel meer is dan wij weten.

Je gaat heel anders tegen dingen aankijken na het zien van deze film(s). Kan het iedereen aanraden Ja

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 14:48

Ja what the bleep do we know is hem! het is alleen wel een moeilijke film en ik heb er wel uitlegvan iemand die dit al jaren "bestudeerd" bij gehad hoor!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 14:50

waar kan je het vervolg vinden? wil ik erg graag zien! soms denk ik ook wel "wat een bullsh*t hoor,maar toch als je logisch nadenkt, geesten etc moeten toch érgens vandaan komen? enne, die man die dood in de koelcel lag, met mijn boeren verstand zeg ik dan: heef hij niet gewoon een hartaanva gehad? Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:59

Is het niet dat we maar iets van 25 % van onze hersencappaciteit gebruiken?!
Dat betekend dat er 75 % is waar we niets mee doen.
Ik kan me dan goed voorstellen, dat je al de bovenstaande gebeurtenissen (van het zoeken en niet vinden naar iets tot aan het verminderen van een moordpercentage) toe kan schrijven aan die "onbenutte" 75 % hersencappaciteit.
Er gebeurt "iets buitengewoons" en je hersens worden op dat moment geprikkeld. Er komt dan energie vrij die er "normaal gesproken" dus niet is.
Maar goed, ik ben geen wetenschapper Clown ; nogmaals: dit is gewoon iets wat ik me zou kunnen voorstellen dat het zo werkt Knipoog .

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:03

Ik ken wel het verhaal van een man die in een vriescontainer vast kwam te zitten, de deur viel in het slot en hij is doodgevroren.
Alleen was de vriezer op dat moment stuk. Clown

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:59

Dan voel je je l*ullig Haha!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:05

Roane schreef:
Ik ken wel het verhaal van een man die in een vriescontainer vast kwam te zitten, de deur viel in het slot en hij is doodgevroren.
Alleen was de vriezer op dat moment stuk. Clown

Das best banketstaaf foutje Koe

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 02:11

ik weet niet wat ik hier van moet geloven. Ik denk niet dat je de pH zomaar kan verlagen. Dat zou dus betekenen dat als je heel lang naar iets gaat mediteren dat iets dan zuurder wordt. Ik geloof het niet. MAar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik maar 25%van me hersenen gebruik Clown

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 02:29

raar dat je dan toch dood vriest, ik vraag me dan af of dat fysiologisch gezien wel echt mogelijk is..? Verder wel interessant topic, blijf dit even volgen, misschien gebruik ik dan ook wat meer van mijn hersens Clown

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 19:02

Citaat:
ik vraag me dan af of dat fysiologisch gezien wel echt mogelijk is..?

Je bedoeld theoretisch gezien? Tong uitsteken
Maar ik heb dat ook met auto's. ik wordt (werd) heel snel misselijk in de auto/bus maar ik had daar zo veel slechte ervaringen mee dat ik echt al misselijk werd bij het bericht "we gaan met de auto".
de ochtend dat we op vakantie gingen was ik echt zó misselijk,maar dat komt alleen maar omdat ik mezelf aanpraat "oh ik ga kotsen" Clown
Nouja nu woon in in Frankrijk dus je moet hier heel veel met de auto, (moet ook elke dag met de bus naar school) en nu heb ik er eigenlijk helemaal geen last meer van. toen ik naar nl ging, moet je van schiphol naar mijn huis anderhalf uur in de auto, ik was superdruk aan eht doen in de auto, zelfs nog bij de mac gegeten en totaal niet misselijk.
dat komt gewoon omdat ik mezelf liet geloven dat ik ging kotsen.. Vork

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:14

Citaat:
in 1993 (geloof ik) deed iemand onderzoek naar "de kracht van het brein". 4 mensen uit 4 verschillende landen die elkaar nog nooit gezien hadden werden om ee glas water gezet. (water heeft ph 7, dus neutraal) hij wilde kijken of je het water kon beïnvloeden door je aandacht erop te vestigen. een dag lang hebben die mensen om dat water gezeten en gemediteerd (dus echt mediteren). dat water werd later weer ondezocht (iets van 500km verderop, niemand kon erbij ondertussen) en wat bleek: de ph van het water was van 7 naar 6 gegaan. nou 'big deal' denk je dan.. maar probeer dat een bij een mens. als de ph van een mens van 7 naar 6 gaat gaat diegene dood. dus: kun je iemand vermoorden door je aandacht (lees: mediteren) op een persoon?

@ TS: Wij bestaan voor een groot gedeelte uit water, dus het is mogelijk om een persoon te 'verwensen', maar deze negatieve aandacht komt altijd terug > karma Nagelbijten / Gniffelen

Gedachten beinvloeden alles, want wat zouden wij zijn zonder gedachten > doelen > acties > etc?

Het volgende onderzoekje is gedaan door Masaru Emoto:
http://www.life-enthusiast.com/twilight ... _emoto.htm

Het gaat over ''gedachten en hoe deze gedachten de kristallisering water beinvloeden''

'Fujiwara Dam water voor een gebed'
Afbeelding

'Fujiwara Dam water, na een gebed'
Afbeelding