300 graven in Gentbrugge vernield

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 09:57

Citaat:
do 07/12/06 - Op de begraafplaats van Gentbrugge zijn driehonderd graven vernield. Het gaat onder meer om de rozentuin waar de urnen staan en om kinder- en oorlogsgraven. Er is inmiddels een verdachte aangehouden.
Een omwonende hoorde gisterenavond rond 22 uur lawaai op de begraafplaats en waarschuwde de politie.

De politie kwam ter plaatse en stelde vast dat vandalen zerken, urnen en vazen beschadigd hadden.

De betrokken familieleden zijn op de hoogte gebracht en hebben het kerkhof al kunnen bezoeken.

De politie heeft een verdachte opgepakt, een 29-jarige vrouw uit Gent. Ze is inmiddels aangehouden.

Het gaat om een psychisch labiel iemand. Ze wordt beschuldigd van grafschennis, waarvoor ze tot een jaar gevangenisstraf riskeert, en van verboden wapendracht.

bron: http://www.vrtnieuws.net/

Of mag belgisch nieuws niet Bloos Zo niet gooi er dan maar een slotje op Knipoog
Ze had messen in haar zakken en een kruis. Voor mij mogen ze haar voor langer opnemen.....
Weer eens een mooi geval van mensen die ze vrij laten, waarvan ze weten dat het niet goed komt. Vraag me af waarom dat telkens gebeurd
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 09-12-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Belgisch nieuws mag ook :) heb even de link laten werken

LiNdA1986

Re: 300 graven in Gentbrugge vernield

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:38

1 jaar straf?? Dat is toch echt veel en veel te weinig!

Wat erg om zoiets te doen!! Zeker voor de familieleden van de mensen die daar begraven liggen! BAH Boos!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:11

Het is natuurlijk vreselijk onrespectvol, en ontzettend erg voor nabestaanden. Je moet het graf van je kind maar eens vernietigd vinden.
Maar ik vraag me evengoed af wat die vrouw dacht op het moment dat ze schreef. Er staat duidelijk dat ze psychisch labiel was, wie weet wat er in haar gedachten rondspookte (ja, pscychische ziektes zijn ook echte ziektes). Duidelijk is wel dat ze hulp nodig heeft. En dat wil absoluut niet zeggen dat het niet goed kan komen. Genoeg mensen die van psychische ziektes kunnen genezen, je moet er alleen maar de juiste therapie voor hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 20:29

Maar die worden vaak niet gegeven of onvoldoende denk ik zo.
Kost ook geld voor de staat.... Denk dat daar het schoentje wringt

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:34

Daar zit m niet in hoor er wordt heel veel geld uitgegeven aan tbsers bv. Maar niet alles en iedereen is te helpen. Ong 70% niet, weet ik uit bertrouwbare bron.
Maar deze dame mag dan nog zo rot in haar vel zitten de straf is veel te laag. Maar dat vind ik vd meeste straffen. In NL krijg je meer straf voor t gooien v n tomaat naar Bea dan voor de moord op een dier. De verhoudingen zijn zoek en de straffen bizar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 12:37

wat is een tbser?

Meer is op het nieuws geweest. Ze zei dat ze zich in een droom bevond. En niet eens wist wat ze op de begraafplaats aan het doen was.

Ze heeft kinderurnes leeg gemaakt door de resten op de grond te strooien Boos! snap echt niet dat je zo iets doet. Al ben je nog zo ziek

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:50

Vreselijk dat dit gebeurt.
het is gewoon te zielig voor woorden als je zoiets doet !

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:57

Idd verschrikkelijk... Dat hele tbs systeem werkt niet... Ik vind dat wel een nieuw australie moeten maken, waar we ze allemaal dumpen midden op de oceaan, zonder weg terug... veel plezier daar!