Ben je wel is opgelicht?
Hoe werd je toen opgelicht?
Of misschien heb je wel is iemand opgelicht?

Durf je dat te vertellen?
KN Zadel
Ik zag op marktplaats een KN zadel, het zadel was 4 jaar oud, zag er goed uit en moest €800,- kosten.
Na gemailt te hebben met de verkopers van het zadel besloot ik het zadel te kopen, de verkopers waren
heel aardig en wilde het zadel zelfs brengen.
We paste het zadel en het lag goed op de rug van mij paardje.
Helaas was de eigenaar van mijn stal er niet want die had veel verstand van zadels maar ik besloot het zadel toch te kopen.
Een dag nadat ik het zadel had gekocht keek de eigenaar van de stal in het KN zadel en wist mij te laten zien dat er een nummer staat in een KN zadel, aan de laatste 2 cijfers van dat nummer kan je zien hoe oud het zadel is.
En het zadel was..... 18 jaar oud!! en nog geen €200,- waard...
"Vriendin"
Ik ontmoete een meisje bij mij op stal, een heel aardig meisje (zo leek het) na een tijdje met haar omgegaan te zijn kwam ze in tranen naar me toe, ze had een vakantie besproken voor haar en haar vriend maar ze kwamen niet uit met hun geld, ze vroeg aan mij €200,- te leen.
En dat bedrag leende ik haar.
Na 2 maanden wou ik graag mijn geld terug en dat vroeg ik dan ook aan haar.
Ja morgen krijg je het.
Maar ik kreeg het niet.
Toen kwam ze met het verhaal dat ze het niet had.
Ik stelde voor dat ze het in delen terug kon betalen, dat vond ze goed maar ik heb nooit iets gehad.
Onze vriendschap verwaterde en na nog is 2 maanden belde ik haar op om mijn geld te vragen, haar antwoord: Geld? ik heb nooit geld van jouw geleend!
En ik heb het nooit terug gehad. (ik word weer boos als ik er aan denk

Rico
Toen mijn vriend (inmiddels ex-vriend) een half jaar samen woonde besloten we een puppy te kopen, een Bull-terrier.
We zagen op internet een fokkerij die deze aanbood, K&K dogs, we gingen kijken en waren meteen helemaal verliefd op een bruin met witte reu.
We kochten hem, met stamboom en voor een behoorlijk prijs maar we wouden een goede hond en dachten die te kopen.
We hebben ontzettend veel ellende met deze hond gehad, los van dat hij een knik in zijn staart heeft, overbouwde rug, geen spierontwikkeling, geen ingedaalde testikeld, geen bolle maar een platte neus en zijn oren staan te wijd.
De hond had ook ernstig probleem met zijn weerstand, die heeft hij namelijk bijna niet zodat hij zomaar ontzettend ziek kan worden.
En dat wed hij, hij kreeg Asperchilles Lynes, wat betekend dat er een schimmel in zijn neusholte gaat zitten en daar gaat vermenigvuldigen waardoor zijn neus aan de binnekant letterlijk word opgevreten.
Hij moest geopereerd worden, hij kreeg 2 buisjes in zijn hoofd zie wij elke dag moesten doorspoelen, ontzettend zielig, hij jankte het uit als we weer met de spuit aankwamen.
Later kwamen we erachter dat K&K dogs zijn pups haalde uit oostbloklanden, de pups werden met 4a 5 weken op het vliegtuig of in een vrachtwagen gezet en vervoerd naar Nederland.
Daar werd er een valse stamboom bij de hond gemaakt en voor veel geld verkocht, wij hadden zelfs nog geluk dat Rico leefde want de meeste hondjes van K&K dogs hebben hun eerste levensjaar niet eens gered...
Ben jij ook wel is opgelicht?