Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Micha_ schreef:Ik vind het zelf niet zo vreselijk als mensen met kanker schelden want ik zie zélf niet het verband met het scheldwoord en de ziekte. En já ik heb ook diebare die kanker hebben gehad. En met tyfus schelden we toch ook ? alleen dat is geen ziekte meer van nu.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook wel eens gebruik. Maar ik zeg nóóit krijg kanker ofzo dat is echt not donemaar wel eens als er iets verkeerd gaat.
Maar oke ik vind niet dat het op tv gezegt mag worden eigenlijk als ik er zo over nadenk, want tv geeft toch wel het voorbeeld en als het op tv gebeurt wordt het alleen maar meer. Maar dat vind ik gelden voor al het schelden. Ik vind dit niet echt erger dan dat je zeg wat een kútboek, dat kan ook niet.
kimmie1 schreef:Dit gaat over het boek komt een vrouw bij de dokter van kluun, wiens
vrouw overleden is aan borstkanker. Dus letterlijk een "kankerboek".
Vind het zelf ook een vreselijk woord om mee te schelden, mn moeder is
er aan overleden. Snap de contex wel maar vind het niet echt goed
overkomen zo.
shillelagh schreef:Het woord kanker was er eerder als scheldwoord dan de ziekte de ziekte hebben ze later kanker genoemd...
Miss X schreef:Het is eigenlijk oneerlijk als Kanker verboden word en paasei of Tyfus toegestaan. Het zijn allemaal erge ziektes.
Zelf vind ikhet woord Kanker gewoon veel harder klinken. Ik word er in iedergeval wel stil van als dat woord weleens in de media word gebruikt..
naomi_jamir schreef:Ik heb echt een hekel aan mensen die continu het woord kanker gebruiken voor het woord.. kei of heel. kanker vet kanker dit..
en dat ze het nou ook al op tv~MOGEN zeggen vink echt belachelijk!