Hoe kun je nou nog echt kwijt raken tegenwoordig??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Hoe kun je nou nog echt kwijt raken tegenwoordig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 12:55

Moeder en kinderen uit sneeuw gered

Uitgegeven: 5 december 2006 09:35
Laatst gewijzigd: 5 december 2006 10:55

SAN FRANCISCO - Negen dagen na hun vermissing zijn een vrouw en haar twee kinderen gered uit een besneeuwd berggebied in het zuidwesten van de Amerikaanse staat Oregon. Het gezin uit San Francisco was met de auto verdwaald na het missen van een afslag.

Dat hebben Amerikaanse media dinsdag gemeld op gezag van de politie. Een politiewoordvoerder zei dat de 30-jarige vrouw en haar dochters van 4 jaar en 7 maanden in goede gezondheid verkeerden. De reddingwerkers zoeken nog naar de vader. Hij verliet twee dagen geleden zijn gezin om te voet hulp te zoeken.

De moeder wist maandagavond de aandacht van de reddingwerkers in een helikopter te trekken door met een paraplu te zwaaien. De hulpverleners pikten de drie vervolgens op.

De vermiste vader, de 35-jarige James Kim, is bekend als medewerker van de internetnieuwssite CNET.com.

www.nu.nl

Je hebt toch mobiele telefoon? Met GPRS. Infrarood zendertjes. Alle mogelijke manieren om gevonden te worden. Kun je toch bijna niet meer een week zoek zijn.

Lusitana

Re: Hoe kun je nou nog echt kwijt raken tegenwoordig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:15

Niet iedereen heeft een mobieltje en vervolgens moet je daarvoor ook wel een antenne in de buurt hebben en je batterijen moeten het doen. Bij koude werken die trouwens toch al slecht.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:16

Lusitana schreef:
Niet iedereen heeft een mobieltje en vervolgens moet je daarvoor ook wel een antenne in de buurt hebben en je batterijen moeten het doen. Bij koude werken die trouwens toch al slecht.

Ik heb alleen in mijn ski jas al zo'n klein blokje zitten. DIe het ten alle tijden doet.. Ook met - zoveel graden.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:23

ja en iedereen heeft zo'n jas aan als ze aan het autorijden zijn. Knipoog
oke, dat je zoiets aan hebt tijdens het skien, dat is logisch.

al jij ingesneeuwd bent, dan heeft je telefoon ook geen ontvangst meer.

moeder en kinderen hebben echt een engel op hun schouder gehad, dat ze er heel huids uitgekomen zijn.

brr je zou het zelf maar meemaken. moet er niet aan denken.

gr

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:24

ja idd, je weet niet in hoe ze in die omstandigheden terrechtz ijn gekomen, hebben wel geluk gehad zeg

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:25

droefje schreef:
ja en iedereen heeft zo'n jas aan als ze aan het autorijden zijn. Knipoog
oke, dat je zoiets aan hebt tijdens het skien, dat is logisch.

al jij ingesneeuwd bent, dan heeft je telefoon ook geen ontvangst meer.

moeder en kinderen hebben echt een engel op hun schouder gehad, dat ze er heel huids uitgekomen zijn.

brr je zou het zelf maar meemaken. moet er niet aan denken.

gr

Jah alleen een beetje jammer dat vaders nog pleitte is!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:44

Whiz schreef:
Je hebt toch mobiele telefoon? Met GPRS. Infrarood zendertjes. Alle mogelijke manieren om gevonden te worden. Kun je toch bijna niet meer een week zoek zijn.

Kan heel goed hoor, je hebt niet overal in de USA even goed bereik, batterij kan op zijn, telefoon het hebben begeven...

Ik hoop voor de vrouw en haar kinderen dat de vader levend gevonden wordt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:48

Mijn gsm heeft zelfs in Frankrijk nog niet overal ontvangst.Sterker nog waar mijn paard stond deden de gsm's het ook niet.Gewoon het Belgische platteland. Bloos
Bovendien zijn je batterijen altijd op als je het ding het hardst nodig hebt.

Het is te hopen dat de vader nog levend terug gevonden word,maar als ik het zolees dan betwijfel ik het.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:15

Nederland mag dan misschien dichtbevolkt zijn en overal gps zendmasten hebben maar zo is het lang niet overal. Ik weet niet waar ze precies zitten in de US maar je hebt in sommige staten ook bergketens en die houden ook de signalen tegen. Ik hoop dat ze de vader vinden!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 14:17

Adriana schreef:
Nederland mag dan misschien dichtbevolkt zijn en overal gps zendmasten hebben maar zo is het lang niet overal. Ik weet niet waar ze precies zitten in de US maar je hebt in sommige staten ook bergketens en die houden ook de signalen tegen. Ik hoop dat ze de vader vinden!

San fransico

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:39

denk ook dat die man niet meer red, heeft 2 dagen zonder beschutting dcoor sneeuw gelopen als ik het goed lees, dan is ie nu toch bevroren denk ik

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:41

Citaat:
SAN FRANCISCO - Negen dagen na hun vermissing zijn een vrouw en haar twee kinderen gered uit een besneeuwd berggebied in het zuidwesten van de Amerikaanse staat Oregon. Het gezin uit San Francisco was met de auto verdwaald na het missen van een afslag.

Hieruit maak ik op dat ze niet in San Francisco zijn zoekgeraakt. Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:42

ow, en de moeder heeft kinderen in leven gehouden door allebij borstvoeding te geven hoor de ik op de radio. Slim bedacht wel

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:55

Adriana schreef:

En zelfs in Nederland kan ik je een paar plekken aanwijzen waarbij je geen bereik hebt Boos!
Wat een verschrikkelijk drama voor het gezin, uiteraard hoop ik ook dat de vader zo snel mogelijk gevonden wordt.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:16

Karin schreef:
Citaat:

Hieruit maak ik op dat ze niet in San Francisco zijn zoekgeraakt. Knipoog

ow ja.. oke. Maar missen van een afslag.. en nederland draai je dan gewoon de snelweg weer op Haha! Neeh is snap wel dat oregon iets uitgerekter is!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:52

Ik hoorde het gister ja. Echt verschrikkelijk

Je moest eens weten hoe je gewoon nog kwijt kan raken deze dagen. Wij leven dan in een van de dichstbevolkte landen ter wereld dus hier zal het niet gebeuren. Maar je moest eens weten hoe vaak dit gebeurt in de rest van de wereld.

In berggebieden is het signaal van je mobiel vrijwel helemaal niets, daar heb je dus niets aan, vooral de sneeuw zorgt voor een slechte tot geen verbinding. In de VS gebeurt het vrij vaak dat mensen verdwaald raken en niet meer terug worden gevonden. Heb er laatst iets over gezien op TV, vanwege de grote natuurgebieden waar je honderden kilometers verwijderd bent van het dichstbijzijnde huis raak je makkelijk de weg kwijt. In Australie verdwijnen er ook regelmatig mensen in de Outback, dat overleef je vrijwel zeker niet. Zelfs hier in Europa dichtbij huis is het mogelijk, bij ons in de Ardennen is een paar jaar geleden een man gaan wandelen en nooit meer teruggekomen. Het kan je zomaar gebeuren als je behoorlijk pech hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:00

''jah alleen jammer dat vaders nog pleitte is!'' beetje overtrokken reactie, nu blijkt dat ie arme man is overleden, en idd niet overal is bereik, ik heb zelfs op sommige plekken hier geen bereik.. beetje te snel geoordeeld denk ik.
vreselijk wat er is gebeurd, dapper dat die man hulp is gaan halen, en heel slim van die vrouw om de kinderen borstvoeding te gaan geven Ja hoop dat het gezin er snel weer bovenop is, is niet niks, ingesneeuwd raken, en dan ook je man/ vader verliezen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:06

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:08

Jemig het zou je maar overkomen... Nagelbijten / Gniffelen

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:28

Moest wel ff slikken zeg ... Die man helemaal door de sneeuw hulp gaan halen, worden z'n vrouw en kids gevonden en redt hij het zelf niet. Echt verschrikkelijk.