Jagers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karamell

Jagers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 14:34

Dit filmpje is al een paar maal op tv geweest hier in Vlaanderen, en heeft vrij veel succes bij de mensen die niet zo voor de jacht zijn. Knipoog
De jagers zelf zullen er waarschijnlijk minder over te spreken zijn, maar in het filmpje worden gewoon de typisch argumenten voor de jacht, tegen de jager gebruikt... Clown
Voor zij die nieuwsgierig zijn naar deferentie naar het 'fluo-bandje', hier kan je meer lezen, het ging om een actie om de vele jachtongevallen te vermijden. Een quote uit dit artikel;
Citaat:
Sinds de officiële opening van het jachtseizoen op 1 juli 2005 zijn al verschillende mensen – waaronder kinderen en een fietser – gewond geraakt door rondvliegend lood. Vogelbescherming Vlaanderen is helemaal niet onder de indruk van deze maatregelen omdat ze eigenlijk alleen maar de jager beter beschermen. De vereniging vraagt minister Peeters vooral inspanningen te doen om ook de burger tegen de jacht te beschermen...

Het plan van de minister verplicht jagers in de toekomst een fluorescerend bandje rond hoed of arm te dragen. Drijvers die het wild opjagen zullen een fluorescerend jasje moeten dragen en in jachtgebieden wil de minister borden plaatsen die de burger er attent op moeten maken dat er gejaagd wordt… De maatregelen zijn dus helemaal niet genomen om de gewone recreant (wandelaar, fietser, jogger, scout) te beschermen. Zelfs als een wandelaar een jager met een fluorescerend bandje ziet, weet hij nog niet in welke richting die gaat schieten. Of moeten wandelaars plots wegduiken als ze zo’n jager in het landschap zien?

Naar aanleiding van de nieuwe wapenwet en de tijd van het jaar komt de jacht redelijk veel aan bod op de televisie. De amnestieperiode voor wapens is trouwens verlengd (bron: http://www.jachtinfo.be/newsdetail.asp?Id=1165 ), nadat enkele jagers hun vrees hadden geuit dat ze het jachtseizoen zouden mislopen omdat de politie niet in staat is zoveel aanvragen op korte tijd te verwerken en niet correct geregistreerde wapens zijn immers een fikse boete waard.

Ik ben eigenlijk enorm benieuwd naar de reacties van anderen mensen op dit filmpje; zelf vind ik het enorm goed gevonden en hopelijk kan het bepaalde jagers tweemaal doen nadenken voor zij op de standaard argumenten terugvallen om hun 'hobby' te rechtvaardigen.

Mist

Re: Jagers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:02

GEWELDIG !! Haha!

gisteren overigens een kogel uit een van mijn katten verwijderd (die niet van mijn erf afkomen - tuin is cat-proof) ra ra hoe kan dat Boos!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 15:12

Vreselijk Mist.. Veel beterschap voor je kat Ach gut
Wel enorm eng dat je dieren zelfs op je eigen domein niet veilig zijn Scheve mond

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:16

whahahahaha geweldig! wat een spot!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:54

Yuna schreef:
Vreselijk Mist.. Veel beterschap voor je kat Ach gut
Wel enorm eng dat je dieren zelfs op je eigen domein niet veilig zijn Scheve mond

Achter mijn huis is landbouwgrond en bos, en je raadt het al; een jagersparadijs schijnbaar! Brutaal zijn ze ook genoeg. Deze zomer ging ik mijn paarden eten geven smorgens (en dan terug naar bed Cool ) dus stond met alleen een T shirt in de stallen (moet kunnen zou je denken aangezien er voor kilometers niemand achter mij woont) stond ik ineens oog in oog met zo'n idioot Boos! Heb hem nogmaals even op de regels gewezen dat hij minimaal 200m van huizen vandaan MOET blijven.

Gisteren kwam mijn DA om de tanden van alle katten te doen (heb er 7 waarvan de helft wild- dus kan die nooit naar een kliniek nemen) ik voelde al een hele tijd een "iets" onder de huid bij Macho, zelfs nog de chiplezer van het asiel geleend om te kijken of die was gaan zweven, maar die zat keurig in de nek ! dus toen hij gisteren toch onder narcose moest gelijk dit vreemde voorwerp laten verwijderen, en het was dus een kogeltje Stoom uit je oren

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 19:23

Brrr echt schandalig Scheve mond en nogmaals veel beterschap voor je kat Ach gut
Moet trouwens ook echt schrikken zijn als je daar zo staat in Tshirt en ineens zie je zo'n jager lopen...

Bij ons vonden ze het leuk om over onze weg naar het bosje achter ons te gaan, ondanks dat we het meermaals vriendelijk gevraagd hebben dat niet te doen. De laatste keer hebben we ze vrij boos doch beleefd te kennen gegeven dat ze niet zomaar over andermans terrein mogen lopen; er staat trouwens ook een bordje dus ze kunnen niet zeggen 'dat ze het niet wisten'. Boos!

Dat ze minimaal 200 meter van huizen vandaan moeten blijven, wist ik niet: zal ik zeker onthouden.