Second Life

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

Second Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 09:49

Ik was er niet van op de hoogte maar hoorde het van een collega; het spel Second Life... Zag dat hier ook een paar verslaafden zitten.
Ik snap best dat het een leuk spel kan zijn, maar denk dat sommige te ver doorgedraaid zijn en hier constant achter zitten. Zolang je het een uurtje doet lijkt me er niets ergs aan... maarrrr nu hoorde ik dus dat er op ebay spullen worden verkocht voor second life. Amerikanen spenderen er duizenden dollars aan om spullen te kopen.

Nu blijken er dus ook (en nu noem ik een voorbeeld) arme kinderen in thailand uren te gamen om spullen te verzamelen om deze vervolgens te kunnen verkopen op ebay aan amerikanen?

Dit mag toch geen werk worden voor die kinderen? En hebben we hier geen oplossing om meer geld in dat soort landen te pompen? Er zijn dus mensen die er blij van worden om hier geld aan te spenderen, waarom zou het dan niet (ook) naar een goed doel kunnen gaan?

Of is dit alleen mijn mening? Haha! Clown

de website van secondlife:
http://secondlife.com/
Op ebay worden goederen verkocht:
http://video-games.search.ebay.com/second-life_Internet-Games_W0QQcatrefZC12QQfromZR40QQsacatZ1654

Whiz

Re: Second Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:46

Ik heb echt geen idee wat voor spel het is...
En hoe kunnen arme kinderen in Thailand uren gamen? (kost toch wat)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:57

wat is dat second life voor spel eigenlijk

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:05

ik vroeg me dus ook af hoe kunnen die arme kinderen in thailand uren gamen als ze waarschijnlijk niet eens een computer hebben laat staan internet verbininding ?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:10

misschien een internet cafe, maar daar moet je ook voor betalen

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:16

In Aziatische landen (vooral China) zijn zogeheten "sweatshops" waar grote groepen jongeren wonen en de hele dag in populaire online games zitten te gamen om virtueel geld te verzamelen om online te verkopen voor echt geld. Voor wie een kijkje wil in zo'n sweatshop staat er een filmpje op Youtube. Of een artikel erover.
Laatst bijgewerkt door Rawr op 02-12-06 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:18

maar daar betaal je 50 bath voor 1 uur dat is ongeveer als ik het goed heb 2 euro maar volgens mij was het minder dus dat is niet zo heel veel. je ziet daar in een internet café echt supper veel thaise mensen die daar online games aan het spelen zijn kwam keer een internetcafé binnen en ik zat echt bijna als enige gewoon een mailtje te tikken overal naast mij waren ze een soort ege of empaiers (of hoe je dat ook schrijft) aan hetspelen. die thaise mensen zijn naar mijn idee echt helemaal verzot op games

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:21

mmh... ik heb dat spel een keer geinstalleerd, ik had alleen heel veel lag en ja ik vond het niet zo heel leuk.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:16

Rawr schreef:
In Aziatische landen (vooral China) zijn zogeheten "sweatshops" waar grote groepen jongeren wonen en de hele dag in populaire online games zitten te gamen om virtueel geld te verzamelen om online te verkopen voor echt geld. Voor wie een kijkje wil in zo'n sweatshop staat er een filmpje op Youtube. Of een artikel erover.

Klopt, echt bizar. Mijn vriendje is nogal van het gamen, dus ik hoor wel eens wat... Je kunt complete characters kopen (bepaald level ofzo), waar zo'n vijf volle dagen speeltijd inzit, waar je dus een bepaald bedrag voor betaald. Als je gave items hebt, waar dus echt een levendige handel in bestaat (jup, zelfs door de buurjongen!), gaat de prijs weer iets omhoog... Wat is in godsnaam de lol (het woord nut gebruik ik expres niet Knipoog) van gamen, als je het traject naar je einddoel niet doorloopt?

Sommige mensen zijn nou eenmaal liever lui dan moe Clown

Het is ook een kwestie van vraag en aanbod, en blijkbaar is er gewoon vraag naar. Persoonlijk zit ik liever de ganse dag te gamen dan batterijen uit te bikken, maar goed, het blijft natuurlijk te achterlijk voor woorden...

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 08:38

Hmm, veel mensen denken dus echt anders over Haha!

Wat vinden jullie er van dat jonge kinderen dit doen dan? (en zou het misschien niet in opdracht zijn van iemand anders, die dat betaald, dat dit hun werk is?)

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:10

Ik zag het gisteren bij zo'n programma.. Kassa? Of kan dat niet? Ik vind het echt een raar iets Scheve mond