Ondersteun Awni via hyves en voorkom zijn uitzetting!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bolxy

Ondersteun Awni via hyves en voorkom zijn uitzetting!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 17:06

Beste bokkers,
een goede vriend van mij vroeg onderstaand bericht op deze site te zetten. De 'ik' in het verhaal is dus een goede vriend van mij. Hier komt het:

Hoi Allemaal,

Al sinds het begin van m'n studie ben ik bevriend met een Koerdische studiegenoot. Awni. Echt een relaxte gast die al negen jaar in Nederland woont en buiten z'n mooie studentenleven al jarenlang in een klotesituatie zit: geen verblijfsvergunning.
Afgelopen jaren is er heel wat geprocedeerd om hem aan een Nederlands paspoort te helpen, maar het mocht niet baten: De Nederlandse overheid heeft hem een 'ongewenstverklaring' aangenaaid en dat betekent dat hij nu hij op het randje van z'n bachelor-Technische bedrijfskunde het land uitgegooid dreigt te worden.
Mocht dit gebeuren, dan wordt hij naar Turkije gestuurd. Awni is hier niet opgegroeid, hij spreekt geen Turks en zal bij de douane gelijk opgepakt worden om in het leger te gaan. Het beleid wat de Nederlandse overheid hier hanteert is belachelijk...je kunt als westers land geen bovengemiddelde student naar een 2e-wereldland sturen waar zijn toekomst helemaal vergooid wordt.

Afgelopen dinsdag is hij, tegen afspraken met de IND in, opgepakt en zit nu in afwachting van een laatste rechtzaak vast in een cel op het politiebureau van Leeuwarden.
Op dit moment ben ik samen met een aantal andere vrienden van Awni bezig met acties...aandacht van de media, ondersteuning van de universiteit, mensen ronselen om aanwezig te zijn bij de rechtzaak (5 dec in Leeuwarden) en de meest eenvoudige: Hyves.
De advocaat van Awni (diezelfde als die van Hirsi Ali) wil Hyves gebruiken als een soort handtekeningactie en wij proberen er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen Awni's 'vriend' worden op Hyves.

Mijn vraag: Meld je aan als vriend van Awni op http://awni.hyves.nl en laat een krabbel voor hem achter. Inhoud is niet belangrijk, maar dat je het ff doet is wel belangrijk!

Bedankt...

PS. Reacties willen we dus graag op hyves zien, zodat ze allemaal verzameld staan! En het zou fijn zijn wanneer de reacties op hyves een beetje netjes blijven, gezien we niet het averechtse effect willen bereiken!
PS voor de moderators. Ik weet niet helemaal zeker of de oproep hier op de goede plek staat. Willen jullie het anders verplaatsen? Liefst natuurlijk naar een plaats waar heel veel mensen kijken!

Tieneke

Re: Ondersteun Awni via hyves en voorkom zijn uitzetting!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:59

Moderatoropmerking:
Dit soort topics zijn niet toegestaan. Ook zet je Bokkers aan om te liegen dat ze vrienden van iemand zijn. Hier een slotje dus.