Mede door de topics die als paddestoelen uit de grond schieten, wil ik even een kanttekening plaatsen en jullie mening horen.
Meer dan ooit lijken mensen te vallen over 'buitenlanders' en 'allochtonen', termen die alleen maar meer en meer verdeeldheid zaaien in ons kikkerlandje. De overheid werkt hier net zo hard aan mee en lijkt het prima te vinden dat, ondanks dat we aan het eind van de dag allemaal mensen zijn, deze verdeeldheid in de hand te werken.
Een voorbeeld dat me nogal voor de borst stootte: de verkiezingen. Ik zat in de avonduren het nieuws te kijken. De opkomst was iets van 81%, waarna mijn mond openviel van verbazing; de nieuwsmevrouw vertelde me doodleuk dat de opkomst van allochtonen zo en zoveel procent was. Gaan ze nu serieus iedereen die 'buitenlands' oogt zitten tellen bij binnenkomst, baseren ze zoiets op achternaam of wat? Hoe dan ook, ik vind het tot daar aan toe, manipulerend en onnodig! Is het niet vreemd dat in een land dat zich tolerant noemt en om de haverklap smijt met termen als 'aanpassen' en 'integratie' van een situatie als bovenstaande statistieken maakt!?
Mensen juichen onderhand bijna als iemand met een ander (haar)kleurtje onder veel tamtam het land wordt uitgebonjourd, terwijl via de achterdeur even 'buitenlandse' mensen, maar dan uit bijvoorbeeld het Oostblok, net zo hard binnenkomen.
Ondertussen wijst een ieder met zijn vinger naar de ander en lijken totaal geen respect meer te hebben voor een menselijk leven (voorbeeld: oorlog in Irak, maar ook gewoon bij jou om de hoek!) Wat is nu eigenlijk het hele probleem?
Kan iemand me uitleggen waar we mee bezig zijn...?