Petitie tegen de RAD zojuist bij Hart van NL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Petitie tegen de RAD zojuist bij Hart van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:45

yeahh!!!
we hebben het nieuws gehaald!!! Haha!
zojuist zijn we met de petitie bij Hart van NL geweest.. Haha!
nu hopen dat veel mensen dit gezien hebben.. en dat we veel hulp zullen krijgen!!! Go jij! Go jij!

je kan de uitzending nazien op www.sbs6.nl en dan via hart van nl

ShirleyA

Re: Petitie tegen de RAD zojuist bij Hart van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:07

Geen idee waar t over gaat..... kan t ook niet terug vinden op de site v sbs6.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:38

misschien kan je wat meer uitleg geven, van je link word ik elk geval niet wijzer

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:54

Huh Verward

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:56

LimaGentle schreef:
yeahh!!!
we hebben het nieuws gehaald!!! Haha!
zojuist zijn we met de petitie bij Hart van NL geweest.. Haha!
nu hopen dat veel mensen dit gezien hebben.. en dat we veel hulp zullen krijgen!!! Go jij! Go jij!

je kan de uitzending nazien op www.sbs6.nl en dan via hart van nl

Haha! Afgod OK dan!
Limagentle: echt te gek, hopelijk doen er nog veel meer mensen mee aan de petitie!! Ach gut

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:41

Nou mensen ik denk dat de link in haar onderschrift misschien het een en ander uitlegd??!!!!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:45

Ik snap een aantal dingen die op de site staan, niet zo goed Bloos

Een aantal honden zijn sinds 1993 verboden (zonder papieren bijv.) Maar deze honden zijn er nog wel. Worden die dan nog gefokt en verkocht?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 16:49

Whiz schreef:
Nou mensen ik denk dat de link in haar onderschrift misschien het een en ander uitlegd??!!!!!!

dat lijkt me wel duidelijk ja Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 16:50

Cer schreef:
Ik snap een aantal dingen die op de site staan, niet zo goed Bloos

Een aantal honden zijn sinds 1993 verboden (zonder papieren bijv.) Maar deze honden zijn er nog wel. Worden die dan nog gefokt en verkocht?

yep.. helaas. wel.. alleen is het dus nu zo dat de hond er voor gestraft word... en niet de echte dader.. de fokker... en wij zijn ervoor om de honden te laten leven en de echte daders aan te pakken

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:18

Maar de honden zijn verboden.
Wat moet er volgens jullie dan met de "daders" gebeuren?
En met de honden?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:29

dus als ik het goed begrijpt, zijn deze 4 honden van de familie door de aid mishandelt ect. En daarom moesten ze worden afgemaakt?
Heb even verder zitten lezen op de site ect.
Dus als ik het goed begrijp (ja alweer) lopen deze mensen over straat met hun hond, komt iemand van aid en neemt dat dier in beslag. Gaan ze zo ongeveer te werk. of komen ze omdat andere mensen geklaagt hebben. Ja een beetje veel vragen misschien, maar ben gewoon nieuwsgierig hoe het in elkaar steekt
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 30-11-06 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:31

sorry ze maar die petitie is gewoon lachwekkend Frusty

Maar goed veel succes

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 17:33

katiavl schreef:

Maar goed veel succes

ow dan vind jij dit ook vast lachwekkend..
http://www.dogs-with-spirit.com/

honden die ik beslag genomen zijn en maandenlang mishandeld en verwaarloosd...

nou.. echt lachwekkend hoor... Boos!
Laatst bijgewerkt door Limanade op 30-11-06 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:37

Leg eens uit wat je gedaan hebt dan......voor de luie bokkers onder ons, waaronder ik..... Bloos Bloos Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:49

katiavl schreef:

Maar goed veel succes

vind ik van niet er zijn meerdere van deze petities het lijkt me allen nuttiger als die zich samen gaan voeggen.
en ook ik ben tegen deze wedgeving het zal niet de eerste wet zijn die uit proporsies word getrokken.
en vind ik niet dat deze honden moetten aangekeken worden het zijn de eigenaren die er niet mee om kunnen gaan zodat de honden zelf niet sociaal worden waardoor er dus bijt incidenten zijn geweest.
hierdoor is dus deze wet in werking gezet het betreft nu nog alleen de pitbull achtigen maar het zal ongetwijveld uit gebreid worden naar andere rassen.
ik vind het belachelijk een dier word niet vals geboren maar vals gemaakt!!!
verschrikkelijk vind ik het dat de dieren niet fatsoenlijk behandeld worden in de tijd van hun inbeslagname.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 18:13

er bestaat maar 1 GELDIGE petitie en dat is die petitie die in mijn onderschrift staat...
mensen die willen helpen kunnen deze uitprinten en laten tekenen door iedereen die ouder is dan 18 jaar.. en in nederland woont...

alle hulp is welkom want dit dierenleed MOET STOPPEN Boos!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:07

zou je de anderen niet kunnen betrekken om alleen maar meer mensen te kunnen bereiken ??????
hoe meer mensen er aan mee werken om te helpen des te beter toch ???

btw heb al zo'n formulier uitgeprint

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 19:11

rommulus schreef:
zou je de anderen niet kunnen betrekken om alleen maar meer mensen te kunnen bereiken ??????
hoe meer mensen er aan mee werken om te helpen des te beter toch ???

btw heb al zo'n formulier uitgeprint

toppie.. Haha!
nee dat kan niet helaas... anders hadden we die 40.000 allang binnen gehad...
deze petitie is aangekondigd bij Den Haag en is dus de enige geldige..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:15

waarom krijg ik geen antwoorden op mijn vragen???

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:35

Wat houdt de petitie eigenlijk in? Alleen het stoppen van in beslagname of ook de nadruk leggen op het fokverbod? Want dat zijn natuurlijk de echte criminelen.. de fokkers en de mensen die toch zonodig die honden willen hebben en dus (op illigale?) wijze uit bv Belgie halen, en vervolgens krokodillentranen huilen omdat hun hondjes afgemaakt worden?

Overigens dienen honden die in beslag genomen zijn, WEL goed verzorgd te worden..!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:40

voorzover ik het begrepen heb gaat het volgens je eerste gedachte.

jaren geleden jij er veel klachten geweest over dit soort rassen nu is het zo dat als je met zo'n hond over straat loopt om hem uit te laten of te wandelen en een aget ziet je kun je staande gehouden worden en word dus een speciale eenheid opgeroeppen om de honden te verwijderen.

alleen is het nu dus ook zo dat als de honden inbeslag zijn genomen de tijd dat ze in kennels zitten worden ze niet vatsoenlijk behandeld of gevoert waardoor de beesten er zowizo niet beter van worden.

het zal mij niks verbazen dat ze zo dus danig worden behandeld dat ze ook nog eens na de tijd dat ze daar zitten niet meer de honden zijn die inbeslag zijn genomen zowel geestelijk als lichamelijk.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:09

Net zo goed als je weet dat er in de stad 50 km/u gereden moet worden zonder dat daar een bord voor staat is het hebben en fokken van deze honden al jaren verboden en dat weet je als toekomstige serieuze hondenbezitter.
Neem je verantwoordelijkheid ten opzichte van de aanschaf van een hond en ga achteraf niet lopen janken.
Iedere Nederlander moet zich gewoon aan de wet houden, doe je dat niet moet je leven met de consequenties daarvan.
Natuurlijk is dat sneu voor de hond en dus stel ik voor dat zo iemand nooit meer een hond mag houden. De eigenaar is namelijk verantwoordelijk voor het welzijn van zijn dier en kennelijk kan deze groep eigenaren deze verantwoordelijkheid niet aan.
Achteraf op het gevoel gaan spelen door onwaarheden te verspreiden en daarbij de eigen schuld niet willen zien is kennelijk het niveau waarop deze eigenaren zich begeven.
Ten overvloede: in beslag genomen honden worden niet mishandeld, dat heeft de eigenaar al gedaan met de aanschaf ervan.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:29

Albert schreef:
Net zo goed als je weet dat er in de stad 50 km/u gereden moet worden zonder dat daar een bord voor staat is het hebben en fokken van deze honden al jaren verboden en dat weet je als toekomstige serieuze hondenbezitter.
Neem je verantwoordelijkheid ten opzichte van de aanschaf van een hond en ga achteraf niet lopen janken.
Iedere Nederlander moet zich gewoon aan de wet houden, doe je dat niet moet je leven met de consequenties daarvan.
Natuurlijk is dat sneu voor de hond en dus stel ik voor dat zo iemand nooit meer een hond mag houden. De eigenaar is namelijk verantwoordelijk voor het welzijn van zijn dier en kennelijk kan deze groep eigenaren deze verantwoordelijkheid niet aan.
Achteraf op het gevoel gaan spelen door onwaarheden te verspreiden en daarbij de eigen schuld niet willen zien is kennelijk het niveau waarop deze eigenaren zich begeven.
Ten overvloede: in beslag genomen honden worden niet mishandeld, dat heeft de eigenaar al gedaan met de aanschaf ervan.

Tuurlijk zijn die fokkers en eigenaren fout. Maar als er nou daadwerkelijk sprake van mishandeling van de tijd van in beslagname tot de daadwerkelijke euthenasie. Dan vind ik wel dat dat strookt met de rechten van de dieren. Omdat ze dan toch afgemaakt worden wil niet zeggen dat het niet op een humane manier hoeft te gebeuren. Maar zoals de TS eerder al heeft aangegeven. Gaat deze petitie om het stoppen van dierenleed en het aanpakken van fokkers en dergelijke. Dus volgens mij zit ze best op de goede richting.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 14:51

ik knip en plak even vanuit een ander forum anders moet ik elke keer hetzelfde typen Haha!

weet je wat het is met de 'pitbull'?? dat is het enige wat in het nieuws komt omdat de media er sensatie verhalen van maakt... de media maakt mensen bang voor dit soort honden en dat is helemaal niet nodig... dit zijn juist hele lieve zachtaardige honden die er alleen wat anders uit zien dan een golden retriever... maar hebben zij daar om gevraagd??? nee!!!

wat wij willen met die petitie is dat de ECHTE daders gestraft worden.. en niet de honden... dus pak die fokkers aan.. DAT zijn de echte daders die al dit leed veroorzaken...
90% van de honden die nu in beslag genomen zijn hebben in hun hele leven nog niks of niemand kwaad gedaan... laat deze honden testen en lekker doorleven en van hun leven genieten hun hebben er niet om gevraagd...

deze wet is er al bijna 14 jaar... maar heeft het geholpen??? nee.. totaal niet.. het werkt alleen maar dierenleed in de hand en verscheurde families door verdriet...
of je nu de wet handhaaft zoals het nu gaat.. of de wet veranderd in het voordeel van de honden... er zullen ALTIJD mensen zijn die de hond hebben als status symboom...

dus aub help ons met de handtekeningen... zodat we dit dierenleed kunnen stoppen.. we hebben het hard nodig.. en de honden ook...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 14:59

Albert schreef:

die honden zijn mishandeld en verwaarloosd... heb jij die website gelezen die ik je gaf??? moet je voor de gein eens op kijken... en dan wil ik weten hoe je er dan over denkt..

de persoon van wie deze honden waren dacht dat ze er zowiezo 2 had met stamboom... die bleken achteraf vervalst.. de andere 2 honden heeft zij opgevangen nadat ze zwaar mishandeld waren...
de eigenaar is iemand met een goed hart.. geloof me.. ik ken haar...

en ben het ermee eens dat niemand een hond zonder boom moet kopen.. oke.. maar als de honden in beslag genomen zijn ligt de verantwoordelijkheid van de verzorging bij de AID.. en die hebben niet het recht deze honden te mishandelen en te verwaarlozen...

als jij je hond naar een pension brengt als je met vakantie bent... verwacht jij je honden ook niet zo terug of wel??