Citaat:BREDA - In Breda en omgeving is woensdagmiddag korte tijd tevergeefs gezocht naar de ontsnapte tbs'er Hendrik Muller. De man verdween vorige week in Limburg.
De politie kreeg een tip dat hij in een trein zou zitten die rond twee uur zou aan komen op het centraal station van Breda. Agenten doorzochten de trein maar de tbs'er werd niet gevonden.
Daarna is nog verder gezocht in de omgeving van het station maar ook dat leverde niets op. Rond half vier werd de actie afgeblazen. Bij de zoekactie zijn onder meer een helikopter, vier surveillancewagens en biketeams van de politie ingezet.
De zedendelinquent zat vast in tbs-instelling De Kijvelanden in Poortugaal. Hij ontsnapte tijdens een begeleid bezoek aan een begraafplaats in Heerlen aan het toezicht van zijn begeleiders.
Justitie verklaarde aanvankelijk dat de man 'geen groot gevaar vormde', maar vertelde de politie in Duitsland dat de man 'ziekelijk gewelddadig' is. Afgelopen donderdag werd een opsporingsbericht uitgezonden waarin zijn naam werd genoemd en een foto van hem werd getoond. Justitie sprak de vrees uit dat de man zich opnieuw schuldig kan maken aan een misdrijf.
Bron:
http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=72745
Ik zag allemaal al helikopters en politie. hopen dat ie weer uit breda is. Bah ik wil zon viezerik niet in mijn stad, voel ik me toch niet echt veilig