cda en vvd op bres voor stem van bio-industrieboeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Merle

cda en vvd op bres voor stem van bio-industrieboeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 19:48

CDA EN VVD OP BRES VOOR STEM VAN BIO-INDUSTRIEBOEREN
VVD-lijsttrekker Mark Rutte was dit weekend tussen de varkens terug te vinden. Niet om hun stem te winnen, varkens hebben geen stemrecht, maar om aan veehouders te laten zien dat een boerenstem op de VVD een stem voor de bio-industrie is. ‘De VVD wil Nederland weer kampioen landbouw maken.’ zei Rutte onlangs. De Nederlandse landbouw boekt al vele (diepte)records. Nederland is al het veedichtste land ter wereld. Geen land ter wereld heeft zoveel legbatterijkippen, vleeskippen, onverdoofd gecastreerde biggen en vleeskalveren met bloedarmoede per vierkante kilometer als Nederland. Het is maar waar je trots op bent! Het bezoek van VVD-er Rutte was nodig omdat juist de dag ervoor CDA-minister Veerman in de jacht op stemmen een groot verkiezingspresentje gaf aan de bio-industrie: hij legaliseerde met 1 plan gelijk naar schatting duizend bio-industriebedrijven die al 10 tot 40 jaar illegaal in Nederland op beestachtige wijze dieren fokken. In de jacht op de boerenstem worden de dieren de dupe.

Dit is nou 1 van de redenen dat ik NIET op VVD of CDA stem, wat vinden jullie hier nou van?

Bron:www.wakkerdier.nl

fourth

Re: cda en vvd op bres voor stem van bio-industrieboeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:01

Er moet wat gebeuren met de economie, maar walgelijk dat dat volgens hen dan over de rug van die beesten moet gaan. Daar ging mn laatste beetje sympathie voor Rutte & kornuiten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:11

Voor mij ook de allergrootste rede om niet op een van deze partijen te stemmen..
Het is maar waar je trots op bent inderdaad.. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:15

Je hebt wel een erg lekkere bron moet ik zeggen.... Rolleyes
Wakkerdier de stichting die terroristische actie's absoluut niet schuwt en voor leugens al helemaal de hand niet omdraait

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:55

Toch zou het me niet verbazen als het waar is!! Schandelijk!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:05

Lia_ schreef:
Wakkerdier de stichting die terroristische actie's absoluut niet schuwt en voor leugens al helemaal de hand niet omdraait

Inderdaad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:38

mmm, is er ook nog een serieuze nieuwsbron waar we dit kunnen nalezen?

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:53

met zo'n bron kan ik het niet serieus nemen.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:55

Lia_ schreef:

Inderdaad!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:43

Hoe willen ze meer boeren in Nederland krijgen, als er steeds strengere regels komen, en steeds meer subsidies worden ingetrokken? Hoe kan het dat ze met deze stelling, de subsidie voor 'schone' energie intrekken?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:12

Uhm ik kreeg dit net van iemand die voor de partij van de dierenwerkt..

lijkt me nogal logische dat de vvd wat in te halen heeft!! Punt 3

1. Het dierenleed in Nederland moet eindelijk worden aangepakt. Alleen een sterke Partij voor de Dieren die van dierenwelzijn een hoofdzaak maakt, kan dat voortdurend op de politieke agenda zetten.

2. Eindelijk kan niemand meer claimen dat dierenrechten een links of rechts thema zijn. De rechten van dieren overstijgen de oude tegenstellingen tussen mensen. Dit was ook eerder het geval bij beschavingsbewegingen die bijvoorbeeld de rechten van kinderen, slaven, arbeiders, vrouwen, zwarten en homo’s op de agenda zetten.

3. Tijdens de laatste 3 kabinetten zijn er meer dan 100 dieronvriendelijke maatregelen genomen, doordat mensen met nauwe banden met de bio-industrie (binnen CDA, VVD en LPF) een kamermeerderheid vertegenwoordigden. De Partij voor de Dieren kan als “haas in de marathon” een diervriendelijke kamermeerderheid aanvoeren.

4. De Partij voor de Dieren is een partij die kiest voor duurzaamheid. U kiest dus niet alleen Partij voor de Dieren in het belang van de dieren, maar ook in het belang van uzelf, uw kinderen en kleinkinderen.

5. De Partij voor de Dieren kan de patstelling doorbreken die nu dreigt tussen het linkse en het rechtse blok. En tussen het diervriendelijke en dieronvriendelijke blok. Met een strategische stem op de Partij voor de Dieren kan er eindelijk iets ten goede veranderen.

6. Dierenrechten zijn mensenplichten. Eindelijk kunnen we weer iets doen aan de beschaving in ons land.

7. De schijngevechten tussen Bos en Balkenende boeien niet langer. Kies daarom eens voor een heel andere invalshoek.

8. Je stem aan de dieren geven is hoe dan ook een beter idee dan thuisblijven. Wie teleurgesteld is in de zittende politiek kan dat beter laten zien met een stem op de Partij voor de Dieren dan door “zwijgend in te stemmen”.

9. Je kunt meewerken aan een wereldprimeur om dieren te beschermen. Vanuit de hele wereld zal worden meegekeken op 22 november hoe voor het eerst ter wereld een partij voor de dieren in een nationaal parlement gekozen wordt.

10. Je hebt alle politici weer eens in de ogen gekeken. Kijk nu eens een dier in de ogen. Een beter stemadvies kun je niet krijgen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:52

De partij voor de dieren, weer zo'n objectieve, betrouwbare bron. Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:15

en nogmaals ijn vraag
is dit ook nog na te lezen bij een betrouwbare bron?
zeg maar iets... neutraals?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:07

Ik vertrouw de bron voor geen meter!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:14

Hihi wakker dier en PvvD. Dat is nou niet echt objectief ofzo he? Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:30

Berdien schreef:
Hihi wakker dier en PvvD. Dat is nou niet echt objectief ofzo he? Knipoog

Welke partij is er wel objectief dan??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:38

nou, om te beginnen, die cijfers, dat moet ergens terug te vinden zijn.
dus over de dieraantallen.
er worden kalveren met bloedarmoede genoemd, maar kistkalveren zijn al lang verboden in nl.
er worden onverdoofd gecastreerde biggen genoemd, maar onderzoek zegt toch dat ze van verdoven meer te lijden hebben?
de legbatterij kip, sowiezo de hele kippenhouderij (behalve hobbyscharrel), vind ik een groot drama.
veel leed voor een klein beetje vlees, waar gaat dat over.

ik stem(de, gister) echt niet op een pvvd, veel te idealistisch, buiten de werkelijkheid.

ik weet niet of het echt zo is, maar als rutte en cda dan meer landbouw willen, dan verschijnen ooit die flats denk ik, was toen een keer iets over, lagen boven elkaar met op elke laag, varkens of kippen..
net zoals een flat dus.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:12

Die flats zijn naar mijn mening helemaal zo slecht nog niet. Er is in NL weinig ruimte voor uitbreiding, dus boeren die hun dieren meer ruimte willen geven, kunnen dan alleen nog maar minder dieren houden.
Wanneer er varkensflats gaan komen, kunnen ze die helemaal inrichten naar de nieuwste en diervriendelijkste etc. normen. Door te gaan stapelen is er meer oppervlakte per dier te realiseren, wat nu haast niet mogelijk is, omdat het de boeren de kop gaat kosten als ze moeten investeren in nieuwe huisvestingseisen, maar tegelijkertijd minder dieren mogen gaan houden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:15

dat is wel waar.
maar wat ik wel zorgelijk vind is dat de dieren zo naar mijn idee nog minder zonlicht krijgen,
en wat moet er gebeuren als er brand uitbreekt?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:25

Zonlicht hoeft absoluut niet minder te worden dan nu. Je kunt een flat ook in vleugels bouwen, of bijv. een lange centrale gang met aan weerszijden afdelingen, met aan de buitenkant van elke afdeling ramen. Zo is het nu vaak ook geregeld, als je dan gaat stapelen, blijft de hoeveelheid zonlicht net zo veel/weinig.
En brand, tja, dat wordt lastig, maar ik ben er van overtuigd dat als er nu brand uitbreekt, er op veel varkensbedrijven ook geen redden aan is voor de dieren.
Ik kom de laatste paar weken op veel verschillende bedrijven en lang niet in elke stal zul je de dieren snel in veiligheid kunnen brengen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:12

nee oke dat is waar, dat je ze normaal ook haast niet zou kunnen redden.
dan mijn volgende nadeel: landschaps vervuiling.

het zou gewoon gaan betekenen dat er midden op het land boerderijen komen met een joekel van een bouwwerk achter het huis?
oja, en hoe kom je met de trekker op een verdieping?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:15

Nee, het is de bedoeling dat de flats op de industrieterreinen bij de steden komen te staan. Met uiteraard goede luchtzuiveringsinstallaties.
En die dieren moet je ook omhoog en omlaag krijgen, dus een (aantal) goede lift(en) aan de buitenkant moet(en) er sowieso komen. Bovendien ken ik erg weinig varkensbedrijven waar de traktoren de stal in worden gereden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:20

wow, echt meen je dat nou??
dus tussen de fabrieken ook dierenfabrieken??
bah nee zeg, nou dat vind ik wel echt heel raar..
moet ik denk ik even aan wennen aan dat idee, ik had het nog niet gehoord of gelezen!!
mijn man zegt dat het er niet komt.
ivm dierenwelzijn, en dat geen boer geintereseerd zal zijn in zoiets?
en dat ze dit al 20 jaar zeggen?

naja, ik weet het niet, ik vind het gewoon wel te absurd voor woorden, laat alsjeblieft boeren boeren blijven! (zou ik zeggen)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:58

Marigold schreef:
laat alsjeblieft boeren boeren blijven! (zou ik zeggen)

Vind ik ook! Het lijkt alleen of veel boeren tegenwoordig productie medewerkers zijn...

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:34

VVD Rolleyes
CDA Rolleyes
Sowieso de hele bio-industrie. Misselijk