Vreselijke mishandelingen van gedetineerden in USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vreselijke mishandelingen van gedetineerden in USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:28

Emmaa

Re: Vreselijke mishandelingen van gedetineerden in USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:30

Kan het filmpje nu niet bekijken, want zit in de les.
Maar mishandeling is áltijd vréselijk. Scheve mond
Zieke geest!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:14

Tsjoh. Scheve mond

Vreselijk.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 11:02

Ik heb het gister avond helemaal gekeken... shocking maar het verbaast me niet dat zoiets daar gebeurd! Amerika is werkelijk een van de verschrikkelijkste landen van de wereld.... met het hoogste percentage gevangen...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:14

JEzus... wat een idioten... Dat krijg je als ELKE SIMPELE ziel maar gevangenis bewaarder of politieagent kan worden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:29

Ik schrijf met een Indiaanse gevangene in Amerika en ik hoor ook vreselijke dingen. Ze zijn ongelooflijk wreed.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:30

the land of the free and the home of the brave...

afschuwelijk...

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:30

Wat zijn die Amerikanen toch verschrikkelijk hypocriet! En maar in de rondte gillen dat een aantal landen niet humaan handelen en geen mensenrecht kennen. Zij spelen dit vuile spelletje blijkbaar even hard mee Gestoord

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:13

Ze bemoeien zich alleen met landen waar ze olie vandaan halen, hoor. Denk je dat ze zich écht druk maken over mensenrechten?
Iedereen met maar een beetje gezag, vind het heerlijk om een ander neer te halen en er op in te beuken, lijkt wel, als je de filmpjes ziet die op internet staan. Hoe vaak politie niet donkere mensen onnodig in elkaar slaan...
Er zit een hoop (onterechte, opgefokte) haat dat niet uitgesproken wordt en dat ontlaat zich dan met geweld. Schietpartijen op scholen... misgandeling van daklozen, en dus in gevangenissen en bij politie.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:57

Daphnezz schreef:
Ik heb het gister avond helemaal gekeken... shocking maar het verbaast me niet dat zoiets daar gebeurd! Amerika is werkelijk een van de verschrikkelijkste landen van de wereld.... met het hoogste percentage gevangen...

Inderdaad.
Echt te erg voor woorden want daar soms gebeurt en dan voornamelijk dat het een soort "geaccepteerd" is en ze er maar mee wegkomen.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:31

Lusitana schreef:
Ze bemoeien zich alleen met landen waar ze olie vandaan halen, hoor. Denk je dat ze zich écht druk maken over mensenrechten?
Iedereen met maar een beetje gezag, vind het heerlijk om een ander neer te halen en er op in te beuken, lijkt wel, als je de filmpjes ziet die op internet staan. Hoe vaak politie niet donkere mensen onnodig in elkaar slaan...
Er zit een hoop (onterechte, opgefokte) haat dat niet uitgesproken wordt en dat ontlaat zich dan met geweld. Schietpartijen op scholen... misgandeling van daklozen, en dus in gevangenissen en bij politie.

Uh, nee, dus. Ze hebben ook een aantal Aziatische landen gehad.

Voor de rest ben ik het ermee eens...

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:32

He. Dit is echt verschikkelijk. Het zijn gebeurd gewoon in Amerika. Ik wist dat er vreselijke dingen op Guantanamo Bay gebeurde, maar dat dit gewoon in Texas gebeurd.
A big no no for America en met name Bush.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:54

ik vraag me af of Balkenende hier wel eens met bush over praat tijdens de bezoekjes...

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:14

My Goodness.
Ik heb net het hele filmpje gezien en het is echt té bizar.
Dat die mannen zichzelf nog in de spiegel durven te kijken zeg. Hoe ze met zijn tienen één iemand aanvallen.
'Crawl Motherfúcker.'
Dit laat weer eens zien hoeveel wij van de geschiedenis geleerd hebben.

Hoog tijd dat dit meer in het nieuws komt.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:35

stomme kl*** amerikanen. Ik heb niet alles gezien, daar werd ik onpasselijk van.
Maar het bewijst maar weer een hoe hypocriet amerikanen zijn. En sorry dat ik het zeg, de nederlandse regering ook. Hoe kunnen ze een land steunen die de rechten van een mens overschreidt?????

het wordt idd eens tijd dat dit breed uitgemeten wordt in het nieuws.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:44

Geachte heer, mevrouw,

Laatst zag ik op een site een vreselijk beeld van onmenselijke gebeurtenissen in een amerikaanse gevangenis. (de link heb ik bijgevoegd)

Zou dit een item voor u kunnen zijn voor netwerk?

Ik denk dat dit een onderwerp is waarbij iedereen wakkergeschud moet worden.
Misschien ook hoe het eigenlijk in nederlandse gevangenissen aan toe gaat.

Dit is een email die ik naar de redactie van netwerk heb gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:48

Dat is nu juist het probleem van de VS, ze vinden dat ze alles zomaar kunnen doen. En natuurlijk gaat niemand tegen Bush in, stel je voor dat je geen vriendjes meer bent met hem. Zeker een watje als Balkenende, dat gaat maar al te graag met malloten als Bush overal in mee. Het is allemaal heel naar en onacceptabel maar ik ben zeker voor een hardere aanpak van gedetineerden. Niet op deze manier natuurlijk maar in Nederland worden ze behandelt alsof ze op vakantie zijn, vind ik ook niet kunnen. Ze zitten er niets voor niets en het is niet de bedoeling dat ze een fijne tijd hebben. Maargoed, zolang de VS het machtigste land ter wereld blijft, wie doet er dan nog wat tegen? Niemand toch?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:56

Ken je het gebeuren van een paar dagen geleden met Sean Bell? 51 dchoten op hem gelost. de man was ongewapend. Maar zwart n kwam uit ene club waar wel drugs verhandeld wordt. Dat is genoeg om iemand dood te schieten die daar gewoon een vrijgezellenfeestje hield en zou trouwen die dag.
Dat is gewoon typisch amerikaans. Vooral meteen er op los knallen. Een agent heeft zelfs 31 schoten gelost, met een wapen dat 16 kogels in een patroon had. Dus niet alleen heeft ij een patroon leeggescjoten, hij heeft ook nog eens een nieuw patroon enrin gestopt en heeft dat ook bijna leeggeschoten. Is dat blinde haat of niet?

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:05

Lusitana schreef:
Ken je het gebeuren van een paar dagen geleden met Sean Bell? 51 dchoten op hem gelost. de man was ongewapend. Maar zwart n kwam uit ene club waar wel drugs verhandeld wordt. Dat is genoeg om iemand dood te schieten die daar gewoon een vrijgezellenfeestje hield en zou trouwen die dag.
Dat is gewoon typisch amerikaans. Vooral meteen er op los knallen. Een agent heeft zelfs 31 schoten gelost, met een wapen dat 16 kogels in een patroon had. Dus niet alleen heeft ij een patroon leeggescjoten, hij heeft ook nog eens een nieuw patroon enrin gestopt en heeft dat ook bijna leeggeschoten. Is dat blinde haat of niet?

Inderdaad, onbegrijpelijk.. Snap onze regering ook echt niet, wij doen hier gewoon aan mee.. Lips are sealed
Zouden die gedetineerden echt steun hebben aan die brieven? En wat voor mensen krijgen de brieven? Ik zou niet willen schrijven en steun geven aan iemand die een kind heeft vermoord, of iemand heeft verkracht oid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:10

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:42

Amerika "the greatest country of them all"

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:45

Lusitana schreef:
Ik schrijf met een Indiaanse gevangene in Amerika en ik hoor ook vreselijke dingen. Ze zijn ongelooflijk wreed.

hoe kom je daar zo aan? en wat vertelt hij allemaal?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:43

Gewoon via een site. Wat hij verteld is oa hoe met name kleurlingen (en daar horen indianen dus ook bij) continue worden uitgescholden, vernederd , bespuugd, in elkaar getrapt. En dat ze maar te pas en te onpas mensen isoleren of dat een heel blok gewoon niet meer naar buiten mag, gewoon pesterijtjes.

In Canada kun je als Indiaan in de gevangenis de kans lopen om "te verdwijnen". Daarbij komt dat je als kleurling maar op de verkeerde plaats hoeft te zijn om n de gevangenis terecht te komen. Eerlijke berechting hoef je niet te verwachten. Discrminatie is heel sterk in Amerika. Wat me vreselijk kwaad maakt want A hebben ze het land gestolen van de Indianen, B ze hebben het deels laten ontginnen door de Afrikanen en C zowel binnen de eerste als de tweede groep is behoorlijk verkracht door de blanken, gevolg . Bijna elke zogenaamde blanke heeft wel ergens Afrikaans of Indiaans bloed...
Maar dat is en ander onderwerp.

Ik weet niet meer hoe die site heet. Hij was gelinked aan een Indiaanse site, maar ook daarvan weet ik de naam niet meer.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 05-12-06 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:48

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:43

ja. verschrikkelijk. amerika, wil de grootste en de beste zijn, maar het zijn een stelletje hypocrieten.