Zijn jullie ook zo geschokt? (gevangene doodgemarteld)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Zijn jullie ook zo geschokt? (gevangene doodgemarteld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 15:46

Citaat:
Gevangene doodgemarteld in Duitsland

Uitgegeven: 16 november 2006 11:24
Laatst gewijzigd: 16 november 2006 11:37
DUSSELDORF - Een gevangene in een detentiecentrum in het Duitse Siegburg is op gruwelijke wijze doodgemarteld door zijn drie jonge celgenoten. De marteling duurde in totaal twaalf uur en had eerder dit jaar plaats. De Duitse justitie bracht de zaak deze week naar buiten, meldde donderdag de krant Die Welt.

Openbaar aanklager Fred Apostel laat in de krant weten "nog nooit dergelijk geweld te hebben meegemaakt". De drie daders, 17, 19 en 20 jaar oud, sloegen en schopten hun 20-jarige slachtoffer urenlang, dwongen hem urine en speeksel te drinken en misbruikten hem seksueel. Hij moest zich uiteindelijk ophangen aan een kabel.

Dat mislukte drie maal, omdat de kabel brak. Alleen een laken bleek het gewicht van de 20-jarige te kunnen dragen. Toen die eenmaal hing, haalden de folteraars hem er nog even af, sloegen hem weer en hingen hem vervolgens weer op.

Strafvervolging

Apostel toonde zich geschokt dat een dergelijke misdaad in een gevangenis kon plaatsvinden, waar de gedetineerden toch beschermd zouden moeten worden door de Staat. Tegen geen van de gevangenenbewaarders is tot nu toe echter strafvervolging ingesteld. De foltering begon op een zaterdagavond, toen de personele bezetting in de gevangenis lager lag dan normaal. Het lijk van het slachtoffer werd op zondagochtend gevonden.

Alarmknop

Het slachtoffer wist gedurende zijn martelgang overigens een keer op de alarmknop te drukken. De daders wisten de bewaarders er echter via de intercom ervan te overtuigen dat er niets aan de hand was. Toen er later een bewaarder langs kwam omdat andere gevangenen hadden geklaagd over geluidsoverlast, viel hem niets bijzonders op. Het slachtoffer lag toen op bed, volgens Apostel waarschijnlijk niet meer in staat om een teken te geven.

De drie daders is onder meer moord, mishandeling en verkrachting ten laste gelegd. Zij zouden hebben verklaard dat zij op zaterdagmiddag bedachten dat zij "een mens wilden zien sterven".

De minister van Justitie van de Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen heeft aangekondigd maatregelen te nemen, zo meldde Die Welt. Maar de vakbond voor detentiepersoneel verdedigde het gebruik van meermanscellen. De gezamenlijke cellen hebben veel levens gered omdat zij helpen zelfmoorden te voorkomen, aldus de bond.

bron: http://www.nu.nl

Ik wil niet zeuren als een oma ofzo maar mijn god, hoe kunnen mensen zo intrinsiek slecht zijn, bedorven gewoon. M'n mond viel er gewoon van open. Laat ze alsjeblieft nooit vrij komen.

Dit vond ik nog het ergste:
Citaat:
Zij zouden hebben verklaard dat zij op zaterdagmiddag bedachten dat zij "een mens wilden zien sterven".

Dan ben je toch volledig van god los als je niet begrijpt dat zoiets niet kan? Om het even letterlijk te nemen, zou dit het gevolg zijn van de ontkerkelijking? Dat mensen niet meer weten wat wel en niet mag?
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 16-11-06 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Re: Zijn jullie ook zo geschokt? (gevangene doodgemarteld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:49

Heb hier echt geen woorden voor
En dat er in al die tijd geen (goede) controle is geweest snap ik ook absoluut niet
Te ziek voor woorden

JoT

Re: Zijn jullie ook zo geschokt (gevangene doodgemarteld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:53

Ik las het op Nu.nl en mijn maag draaide er een beetje van om. Mijn god, hoe kan zoiets gebeuren, in een gevangenis nog wel! Daar horen mensen toch bewaakt te worden?! Ok, die vent die is doodgemarteld zal ongetwijfeld niet voor niets in de gevangenis hebben gezeten, maar zo'n afschuwelijke dood wens ik (bijna) niemand toe. Wat een pijn, wanhoop en hulpeloosheid moet die man gevoeld hebben. Dan druk je op de alarmknop en dan komen ze nog geneens kijken. Uiteindelijk komt er dan wel iemand kijken, omdat medegevangenen hebben geklaagd over de herrie (!) en dan nog komt het niet bij die bewaarders op om even in die cel te gaan kijken wat er loos is. Ik bedoel, voor hetzelfde geld zijn ze met een drilhamer bezig om een tunnel naar buiten te graven, om maar eens wat onzinnigs te zeggen. Hoe kan zoiets een hele nacht lang onopgemerkt blijven, ik kan er gewoon niet over uit. Ik ben erg benieuwd wat ze met de martelaars gaan doen, wat mij betreft mogen die de rest van hun straf in eenzame opsluiting doorbrengen. Dit zijn geen mensen meer, maar beesten

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:54

Tjuuuuus Scheve mond
Dat is echt niet normaal. Dat er zelfs in de gevangenis, waar de meest gekke mensen zitten, geen goede bewaking is. Die mensen zitten niet voor niks in de gevangenis, die ga je dan niet op hun woord geloven alsof het een vriend van je is Verward
Laatst bijgewerkt door Tinkebel op 16-11-06 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:54

Ooh vreselijk!
Laat zulke gasten zichzelf maar eens ophangen..
Alledrie op een rijtje!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:55

Dit is toch niet normaal meer?!! Het moet toch niet gekker worden.

Echt niet normaal!!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:56

Echt walgelijk.. Hier krijg je echt de neiging van om het meteen terug te doen... terwijl dat natuurlijk ook niet normaal is.. Mijn nekharen vliegen overeind bij zulke schokkende berichten!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:56

De electrische stoel moet weer terug, dat is de enige straf voor dit soort malloten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:57

Gadver, hier zijn dus echt geen woorden voor! Hij is dus gewoon 12 uur lang gemarteld en niemand heeft wat gemerkt? Echt verschrikkellijk!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:58

geloof me, in de gevangenis zit je niet zo veilig als je denkt. Die mensen zitten daar niet omdat ze een snoepje uit de snoepjespot hebben gepikt. Het is een harde wereld en vechten om een plekje. Er heerst een soort van rangorde (net als bij dieren)
Maar het is gewoon diep triest als je door je celgenoten dood geslagen word. En het erge is, niemand kan je helpen. Ook al ben je met zovele. Samenleving zit triest inelkaar

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:59

datm ensen zo ziek in hun hoofd kunnen zijn zeg

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:00

Ik hoorde het op het nieuws en dacht echt even dat we in een andere wereld zijn beland met elkaar...het idee dat je wilde weten hoe het is om een mens te vermoorden.

Deze jongens zijn idd in en in bedorven...

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:00

ik hoorde het net op de radio. Geschokt is inderdaad het goede woord....

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 16:03

veraA schreef:
Tjuuuuus Scheve mond
Dat is echt niet normaal. Dat er zelfs in de gevangenis, waar de meest gekke mensen zitten, geen goede bewaking is. Die mensen zitten niet voor niks in de gevangenis, die ga je dan niet op hun woord geloven alsof het een vriend van je is Verward

Nee inderdaad.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:08

gatverdamme zeg. ik word er misselijk van Misselijk

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:15

Mijn god Scheve mond

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:16

tis absoluut vreselijk.
maar laten we eerlijk zijn, in veel landen gebeurd dit vaker, alleen omdat dit wat dichterbij is is het nieuws van de dag

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:21

Gadver, hier word ik egt misselijk van!
Ik denk dat het vaker gebeurd dan we denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:25

Lenn schreef:
zou dit het gevolg zijn van de ontkerkelijking?

De katholieken hebben zelf eeuwenlang zulke mensen in dienst gehad, de Inquisitie Knipoog
Maar het is idd echt weerzinwekkend Misselijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:26

terorita schreef:
tis absoluut vreselijk.
maar laten we eerlijk zijn, in veel landen gebeurd dit vaker, alleen omdat dit wat dichterbij is is het nieuws van de dag

Ja maar veel landen waar dit gebeurd lopen een eeuw achter op onze samenleving qua vooruitgang in het justitieel systeem...

De daders moeten voor eeuwig weggestopt worden, want laat ze over 10 jaar vrij en ze zijn heus niet veranderd....
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-11-06 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:29

o.k heb je gelijk in.
maar persoonlijk heb ik er meer moeite mee, als iemand op straat word dood getrapt en geslagen.
dit is meer aan de orde van de dag.
het is absoluut erg,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:31

Welshcobfan schreef:

De bewakers moeten voor eeuwig weggestopt worden, want laat ze over 10 jaar vrij en ze zijn heus niet veranderd....

Verward Verward Verward
Die zitten ook gewoon vast aan werkvoorschriften.
Kan me best voorstellen dat ze het niet direct in de gaten hebben gehad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:32

Heb het al verbeterd Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:33

Ik ben voor videobewaking in cellen waar er meerdere criminelen bij elkaar zitten...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:04

Jezus dit is niet normaal nee.. eigenlijk zouden ze dezelfde straf moeten hebben