Ali B respectloos tegen Balkenende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Ali B respectloos tegen Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 10:03

Wat vonden jullie ervan? Ik bedoel het stukje van onderstaande uitzending waarbij Ali B goed laat zien dat dat petje op zijn hoofd zit om te verhullen dat er geen herseninhoud onder zit.

http://pauwenwitteman.vara.nl/uitzending.php?id=11 (na een minuut of 6 komt het)

Mijn mening:
- Ali B is een triest mannetje dat wel wat opvoeding kan gebruiken, hij bevestigt het vooroordeel.
- De discussieleider/presentator heeft niet begrepen wat zijn taak is.
- Balkenende had Ali B op zijn plaats moeten zetten toen de presentator dat niet deed, dat was een mooie kans geweest om zijn fatsoensnormen in de praktijk te brengen.

Cer

Re: Ali B respectloos tegen Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:46

Ik heb het niet gezien (k kan hier de link niet kijken) maar ik zag een stukje op tv dat Jan Smit Balkenende ergens tegenkomt, en ook erg van het 'je' en 'jij' was... Vond ik ook respectloos...

Ali B.. sja..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:12

Balkenende lacht lekker -schaapachtig- mee, ergo: hij vindt het wel leuk geloof ik. Lachen
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 16-11-06 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:13

ik vind ali b zowiezo al een kansloos verntje zonder respect.
Snap ook echt niet waarom iedereen hem de "knuffelmarrokaan" noemt maar goed.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:14

vindt aliB eigenlijk wel grappig
tja we leven gelukkig in een vrij land, waar we onze eigen mening kunnen uiten

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:18

Ik geloof niet dat Balkenende het heel erg vervelend vond hoor, hij is ook maar een mens!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:03

mmm, balkenende roept in mij ook niet de drang om u te zeggen op moet ik zeggen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:06

ik erger me alleen kapot aan zijn taalgebruik...
oftewel "leer eens normaal nederlands zeg"
mijn nichtje van twee spreekt bijna nog beter nl

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:07

en man o man o man ...balkenende is me ook een banketstaaf ..rrrrrr.... sorry
maar ...sja, ik snap ali aan de ene kant wel Nagelbijten / Gniffelen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:08

Ali B is voor mij een raadsel - hoe kan deze nitwit nu in hemelsnaam zo populair en daarmee invloedrijk onder de jeugd zijn geworden? Echt, zo'n nietszeggende, oliedomme jongen... Verward

Balkenende liet zich in dat programma (ik heb het gezien) echt wel te kijk zetten. Volgens mij ziet JP zichzelf ook niet als een 'u', en denk dat hij daarom alleen maar wat schaapachtig kon meelachen. Al was Ali B ronduit onbeschoft, ongeacht wie hij tegenover zich had. Als het mijn buurvrouw was geweest waartegen hij zo had gesproken, was hij ook ongeschoft geweest.

Maar onbeschoft is het juiste woord niet. Onopgeleid, onopgevoed komt veel dichter bij de waarheid naar mijn smaak.
Denk dat daarmee ook de populariteit van de knuffel-allochtoon is verklaard - zijn aanhang is eveneens niet echt grondig opgevoed dan wel opgeleid.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:10

beetje respectloze aanval vind ik het wel, en recht in zn gezicht zeggen dat je hem vergelijkt met een wc-meid.
Je moet wel weten waar grenzen zijn hoor.. Slapen

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:42

jeetje ik heb het even zitten kijken
maar ik kan me ook wel verplaatsen in balkenende
ik zou ook niet een discusie aan gaan met iemand die geen een zin vloeiend uit zijn mond krijgt

je ziet hem ook echt bijna vermakend kijken zo van KANSLOOS

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:06

sja, ik gok dat ali b op zoek was naar een reactie , maar helaas is balkenende van het kaliber...
uhuh...hihi...jaja..euh

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:11

Dees schreef:
Ali B is voor mij een raadsel - hoe kan deze nitwit nu in hemelsnaam zo populair en daarmee invloedrijk onder de jeugd zijn geworden? Echt, zo'n nietszeggende, oliedomme jongen... Verward

Balkenende liet zich in dat programma (ik heb het gezien) echt wel te kijk zetten. Volgens mij ziet JP zichzelf ook niet als een 'u', en denk dat hij daarom alleen maar wat schaapachtig kon meelachen. Al was Ali B ronduit onbeschoft, ongeacht wie hij tegenover zich had. Als het mijn buurvrouw was geweest waartegen hij zo had gesproken, was hij ook ongeschoft geweest.

Ik denk inderdaad dat dit meer over onze premier zegt, dan over Ali B. Van Ali B was ik al op de hoogte dat hij aardig respectloos is, maar de manier waarop Balkende er mee omgaat vind ik ronduit beschamend. Sorry hoor, is dit de man die ons moet vertegenwoordigen in internationaal verband....Daar schaam ik me echt voor. Balkende doet zo krampachtig zijn best om bij alle doelgroepen in de smaak te vallen, dat hij uiteindelijk zichzelf verschrikkelijk voor paal zet. Ach, ik was toch al een rode rakker, mijn mening is hierdoor niet veranderd, slechts bevestigd.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:13

Ten eerste vind ik Ali B niks, maar daarnaast zie ik niet in waarom je respect moet hebben voor iemand als Balkende. Mijn respect heeft hij in ieder geval niet (Ali B echter ook niet).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:14

Tegen zoveel domheid valt toch niet te praten, heel eerlijk gezegd zou ik ook de moeite niet doen
Van onze knuffelallochtoon is alom bekend dat hij niet hoog timmers en absoluut geen omgangsvormen heeft.
Naar mijn mening had de gespreksleider in moeten grijpen, als gast kun je dat eigenlijk niet doen.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:18

Het meest erge hiervan is dat bakelende hier niet iets van gezegd heeft tijdens de uitzending maar dat het commentaar later pas kwam.
Dat bevestigd mijn mening dat Nederland beter af is zonder bakelende dan met.
En ja denk dat Ali B misschien wel keek tot hoever hij kon gaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:19

Nou ben ik in verschillende gevallen al niet zo onder de indruk geweest van het ingrijpen van deze twee heren ( presentatoren ). De monologen van veel gasten slaan echt alles, en ze laten het maar lekker gaan. Ook vind ik de chemie ( of gebrek eraan ) tussen die twee niet zo als ik die had verwacht. Ik kijk wel regelmatig, want ze hebben vaak interessante gasten.
Er had dus inderdaad ingegrepen moeten worden, maar ik denk dat het Balkenende gesierd had als hij op één of andere manier toch duidelijk had gemaakt dat hij wat meer respect wilde. Nu laat hij het maar op zijn beloop, en dat komt zwak over.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:20

zou Balkenende wel eens bij Jensen willen zien

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:21

terorita schreef:

Ja, daar word je hier alleen maar voor neergeschoten, die eigen mening Clown

Ik begreep dat de laatste meninguiting die van Turken in Den Haag waren die Sinterklaas willen weigeren....
Laatst bijgewerkt door orri op 16-11-06 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:22

Tsja, misschien had hij dat al wel gewild, maar als nobrain al begint met een grapje over een kopstoot, weet je het niveau al, en had de gespreksleider al in moeten grijpen. Maar Ali B is blijkbaar schattig Verward of zo (en lelijk Bloos!) en dan mag het opeens wel.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:23

Echt het summum van laagheid dit. Ik wil het mezelf niet aandoen om verder te kijken.
Ik vind het slecht dat de kloof tussen politiek en burgers zo klein wordt gemaakt. De gevolgen zijn rampzalig. Die hippe debatten zijn van zo'n laag niveau omdat het volk het anders niet snapt dat er helemaal niks zinnigs gezegd kan worden. Jan-Peter moet gewoon weigeren om in zo'n oppervlakkige lage show te gaan zitten, wat doet hij zichzelf aan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:23

orri schreef:
terorita schreef:

Ja, daar word je hier alleen maar voor neergeschoten, die eigen mening Clown

Ik begreep dat de laatste meninguiting die van Turken in Den Haag waren die Sinterklaas willen weigeren....

Ja

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:24

Billy schreef:
Tsja, misschien had hij dat al wel gewild, maar als nobrain al begint met een grapje over een kopstoot, weet je het niveau al, en had de gespreksleider al in moeten grijpen. Maar Ali B is blijkbaar schattig Verward of zo (en lelijk Bloos!) en dan mag het opeens wel.

Ali B is volgens mij niet dom hoor, dat is gewoon zijn houding omdat dat hem populair maakt. Maar goed, je moet dan wel weer dom wezen om jezelf dom voor te gaan doen om aan populariteit te winnen, haha Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:25

Laat ik het dan zo zeggen Tong uitsteken
Hij komt in ieder geval overtuigend dom over, zo goed kun je het bijna niet spelen ben ik bang Nagelbijten / Gniffelen