Wakker Dier en stemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wakker Dier en stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:28

Ik hoorde net een spot van Wakker Dier op de radio, over hoe diervriendelijk de partijen zijn. Als voorbeeld hebben ze genomen het onverdoofd castreren van biggen voor de HEMA rookworst.
Er staat ook een diagram welke partijen zeer dieronvriendelijk zijn tot aan de diervriendelijke partijen.
Ik vind diervriendelijkheid persoonlijk een belangrijk thema.
Zijn er nog meer mensen die diervriendelijkheid meenemen in hun stemkeuze???

wendely

Re: Wakker Dier en stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:57

Nee, tuurlijk is het belangrijk. Maar er zijn gewoon dingen wat voor mij stukken belangrijker is. Zoals het onslagrecht versoepelen en nog een aantal van deze dingen ben ik het dus absoluut niet eens! Wat dat betreft gaan die dingen voor mij even voor.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:00

Ik neem het zeker mee. Hoewel ik niet op de meest diervriendelijke partij ga stemmen volgens het diagram.
Wel vreemd trouwens dat de partij voor de dieren niet in dit diagram staat.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:12

idd vreemd.

vind het wel grappig, had nog helemaal niet naar diervriendelijkheid gekeken, maar de partij waar ik sterk naar neig komt daar toch goed uit Tong uitsteken

(al vind ik persoonlijk wakker dier nou niet bepaald geweldig... en ga hun mening zeker niet volgen omdat zij zogenaamd beweren dat het voor dieren goed is )

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:16

ik stem de 22e sowieso op de p vd dieren!
er moet eens wat meer gekeken worden naar het dieren welzijn en de scheve manier waarop mensen met dieren omgaan.

maar ook de andere punten van de partij staan mij wel aan!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:02

Nou, partij voor de dieren stem ik zeker weten niet. Wat ik wel ga stemmen weet ik nog niet, ik geloof ook niet echt dat ik Wakker Dier ga volgen om die reden. Ik geloof nl maar bar weinig van wat wakker dier promoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:05

Wakker dier is wel de laatse waarna ik ga luisteren.
Dat zijn een stelletje relschoppers zonder eerlijke uitbreng naar buiten.
Dat dieren in een partij programma meegenomen worden is overigens geen slechte zaak

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:09

Ik heb net even de standpunten van Partij voor de Dieren bekeken, naast de dingen als 'verdoving bij castratie varkens' enzo hebben ze niet zoveel te melden.
Voorbeeldje: melkveebedrijven: koeien moeten meer de wei in en kalfjes moeten langer bij hun moeder blijven. Ben ik het helemaal mee eens natuurlijk, maar hoe ze dat willen bekostigen staat er dan weer niet bij?

Toen heb ik Partij Van De Arbeid bekeken, die ook castratie zonder verdoving enz. wil verbieden en ook goede ideeën over andere belangrijke standpunten hebben. Voor mij is het dus duidelijk Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:11

BasiNami schreef:
Ik heb net even de standpunten van Partij voor de Dieren bekeken, naast de dingen als 'verdoving bij castratie varkens' enzo hebben ze niet zoveel te melden.
Voorbeeldje: melkveebedrijven: koeien moeten meer de wei in en kalfjes moeten langer bij hun moeder blijven. Ben ik het helemaal mee eens natuurlijk, maar hoe ze dat willen bekostigen staat er dan weer niet bij?

Toen heb ik Partij Van De Arbeid bekeken, die ook castratie zonder verdoving enz. wil verbieden en ook goede ideeën over andere belangrijke standpunten hebben. Voor mij is het dus duidelijk Haha!

En hoe wil de PVDA dat dan bekostigen?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:31

Marije_jiplover schreef:
Nou, partij voor de dieren stem ik zeker weten niet. Wat ik wel ga stemmen weet ik nog niet, ik geloof ook niet echt dat ik Wakker Dier ga volgen om die reden. Ik geloof nl maar bar weinig van wat wakker dier promoot.

Volledig mee eens!
In mijn ogen is Wakker dier vooral de boel aan het opnaaien, laat ze in veel gevallen eerst eens fatsoenlijk onderzoek doen naar of het waar is wat ze beweren. Imo bekijken ze beesten vanuit menselijk oogpunt in plaats van uit het oogpunt van de dieren, natuurlijk gedrag ed.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 02:18

wakker dier zijn idd een stel relschoppers met weinig verstand van zaken.

BasiNami schreef:

ik kon het niet laten om ff te reageren, ookal is het oftopic. het is juist van belang om de kalf na de bevalling zo snel mogelijk van de koe te scheiden omdat de koe zich anders aan het kalf gaat hechten, als je een paar dagen later de koe en het kalf zou scheiden raken ze beide helemaal over stuur. dit bewijst maar dat ze willen zonder er verstand van te hebben.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:32

milou123 schreef:
En hoe wil de PVDA dat dan bekostigen?

Gewoon, door het begrotingstekort weer op te laten lopen, net als altijd he Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:33

Er worden hopen biggen onverdoofd gecastreerd, niet alleen die die in de HEMA rookworst gaan hoor... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:01

Ik volg wakker dier ook niet, ik hoorde toevallig de spot op de radio, met daarbij de vermelding 'hoe diervriendelijk is jouw partij'. Knipoog Ik had al een partij waar ik op wil gaan stemmen en toevallig scoort deze ook nog goed op de diervriendelijkheidsschaal. Dat vond ik toch wel weer een pluspunt erbij voor de partij. Haha!
Ik vind dat aan dierenwelzijn wel wat meer aandacht mag worden besteedt, ook met de vogelgriep, varkenspest en gekke koeienziekte in het achterhoofd.
Partij voor de dieren staat niet in de diagram, daar staan alleen de grootste partijen, als je op de site iets naar onder scrollt, wordt de score van de partij voor de dieren wel genoemd.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:32

Nee, ik laat mijn stem niet beinvloeden voor dieren. Mensen gaan voor bij mij en dieren moeten zeker niet verwaarloosd worden.

Wakker dier dan vind ik al helemaal niets. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan oneerlijkheid en stemmingmakerij, wat ik bij hen tegen kom.

En mijn partij is ook nog wel redelijk diervriendelijk, nou dat is voor mij wel genoeg Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:33

Nou, partij voor de dieren is wel de laatste die ik zou stemmen. Sterker nog, als is het de laatste partij, dan zou ik een blanco stem uitbrengen. Ik kots op zulke partijen. Dieren zijn heel belangrijk in mijn leven, maar niet op die manier. Ik vind belangrijkere zaken zoals asielbeleid, veiligheid, aanpakken van probleemjongeren, bijbrengen van normen en waarden wel effe wat belangrijker. Dus CDA Haha! en dan krijgt Annie mijn voorkeursstem. Zij staat 10 op de lijst en is zelf varkenshouder en komt op voor de boeren! Annie is mijn persoonlijke heldin. Dus mijn keuze heeft wel met dieren te maken, maar in een totaal ander perspectief dan partij voor de dieren.

En wat betreft Wakker Dier... talk to the hand, because the head is not listening!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:11

Zep schreef:
Er worden hopen biggen onverdoofd gecastreerd, niet alleen die die in de HEMA rookworst gaan hoor... Scheve mond

Een paar weken terug was ik op de kliniek en toen vertelde een arts mij, dat ze eigenlijk altijd de biggen zonder verdoving castreren en dat het binnen zoveel dagen ook weinig gevolgen heeft.. Er zijn zelfs onderzoeken gedaan tussen biggen die wel en biggen die niet mer verdoving werden gecastreerd en daar was eigenlijk weinig tot geen verschil tussen..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:17

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:18

Jazeker, dat ik neem ik mee in mijn keuze. Ik stem eigenlijk al een paar jaar op de Partij voor de dieren.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:20

Wakker Dier, Proefdiervrij, CIWF, ik vind dat ze allemaal werk doen wat onmisbaar is. Belangrijk dus.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:31

Hee MR MIchiel,koeien zouden eigenlijk helemaal niet van hun kalfjes gescheiden moeten worden.Dat vind ik zoiezo al dieronterend.Als je ziet hoe gelukkig zo`n koe is met d`r kalfje ,zou je dat met mij eens zijn.Maar ja ,de hele wereld is oneerlijk tegen mens en dier.
Ik stem op die partij ,die ervoor zorgt,dat er een hele andere regering komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:32

En al die arme paarden dan?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:54

Ja ,hou maar op.Het is voor de paarden tegenwoordig ook geen lolletje meer.Er moet weer eens een actie komen tegen al die transporten van slachtpaarden.En de grote markten,zoals Utrecht,daar wordt je ook misselijk van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:00

Zijn al die paarden blij dat wij er op rijden dan? Die paarden wordt ook nooit iets gevraagd, als je ziet hoe blij de paarden in de wei staan, is het toch ook zielig dat wij er onnatuurlijke dingen mee willen doen, en ze op kleine stalletjes zetten enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:02

Oei, bedoelde het meer met een andere toon Lachen

Al onze paarden zijn ooit gespeend, dus vlug maar helemaal weg uit de boze paardenwereld Lachen
Daar wil je toch niets mee te maken hebben?