Sanniej_ schreef:Bedankt,
Maar soms voel ik me wel verwend hoor met kado`s die ik krijg of bijv. een telefoon abbonement, maar van mijn scooter weet ik gewoon wat het gaat kosten echt onwijs veel geld.
En hiervoor moet ik ook werken om mijn verzekering volgend jaar te betalen en bezine en extra geld dus voor reperaties.
Mijn vader zegt vroeger kreeg ik het niet en daarom krijg jij het van mij ik wilde het ook heel graag.
En ze laten me de rest ook echt wel zelf betalen maar toch met een nieuwe scooter voel ik me toch dik verwend hoor!
Dat idee heb ik ook altijd, ik heb op mijn eigen kamer een computer met internet, lcd scherm, ik mag een paard huren, ik hoef maar 3,50 per maand te betalen voor mijn abbonoment [niet dat ik veel bel ofzo
]. Als ik iets wil kopen wat goed is [dat betekend dat er minstens 2 jaar garantie opzit en van een goed merk is] krijg ik het voor de helft of helemaal. Ook krijg ik dure schoenen. Ik krijg geld voor goede cijfers.
Maar als ik er toch over nadenk .. Ik bel echt heel weinig, alleen als het nodig is. Voor mijn verzorgpaard moet ik regelmatig wat doen, zo word verwacht dat ik mijn kamer opruim, en als ik eens geld teveel heb of iets verdiend heb dat ik dat ook geef aan dat paard. Die dure schoenen krijg ik om een reden, en het geld hebben ze zelf aangeboden, om mij te stimuleren. Als ik iets 'overbodigs' wil, zoals leren rijlaarzen, leren jodphurs plus chaps, dekjes, jassen van kyra k in de uitverkoop .. heb het allemaal zelf of voor de helft betaald. Ik zou ook graag een baantje willen, heb ook een tijdje tomaten geplukt, was best zwaar werk vond ik, maar moest stoppen door medische reden. En andere baantjes zijn er niet echt.
Voor zover ik weet heb ik mij 1 x echt verwend gedragen. Voorderest ben ik het er wel mee eens .. Ik vind kinderen leuk, maar niet van die verwende kindertjes van 4. Mijn ouders zijn niet streng, maar als iets niet mag, dan mag het niet, punt. Ik weet ook niet of ze vroeger al opvoedprogramma's hadden? Als je ziet .. EHBO, Opvoedpolitie, van etter tot engel ...
Ik merk ook wel dat als er iemand voor de klas staat die nieuw is, dat sommigen hem of haar gaan uitproberen. Maar wij hadden vorig jaar 2 leerlingen in de kals, die waren echt vervelend en onbeleefd, die dreigden met hun ouders. Die ouders kwamen ook naar school even 'praten' met de leraar! Dat vind ik gewoon belachelijk, en dat is dan 14!