Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mickey1978 schreef:Ik (28) zeg altijd u tegen mensen boven mijn leeftijd (vanaf een jaar of 35) daaronder zeg ik altijd jij en jou.
Machie schreef:In de winkel noemde ik alleen mensen van beneden de 16 echt geen u.. Sorry, maar dat is iets wat ik niet uit mn strot kan krijgen...
Echwel schreef:Ik ben die 35 al jaren geleden gepasseerd.
ik vind het vreselijk als ik in een winkel word aangesproken met jij en jou, zeker als het zo een snotneus achter de kassa is.
De ouderen hebben meestal meer respect voor de klanten.
Echwel schreef:Snotneuzen is echt geen onaardige benaming, en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor mensen die achter de kassa zitten.
Citaat:Ik vind wel dat deze jongeren moeten leren wat wel en niet kan, en tegen mij roepen, heb jij
gaan mijn haren rechtop van staan.
Citaat:Tsja, wat u niet wilt... Dat klinkt flauw, maar als ik om me heen kijk, missen er wel wat beleefdheidsvormen over de hele linie. Niet alleen de jongeren, maar ook 30+ers op hoge toon hun gelijk eisen in de meest grove woorden (in winkels en bussen bijvoorbeeld), menen zonder meer kritiek te geven op alles en iedereen, die zelf ook geen respect tonen voor mensen in functie... wat voor voorbeeld geef je dan?