Citaat:WASHINGTON- Als de overbevissing en vernietiging van het zeeleven in het huidige tempo doorgaat, zal er medio deze eeuw bijna niets meer te vissen zijn. Dat staat in een groot internationaal wetenschappelijk onderzoek waarvan de resultaten donderdag zijn gepubliceerd in het blad Science.
Uit een analyse van wetenschappelijke data van de afgelopen veertig jaar en historische verslagen van ruim duizend jaar, blijkt dat de biodiversiteit van de zeeën - vissen, schelpdieren, vogels, planten en micro-organismen - dramatisch is afgenomen. Het aantal soorten is met bijna een derde afgenomen.
Bron: nu.nl
~*~*~*~*~*~
Waar het me eigenlijk om gaat; zijn mensen hun eigen ondergang? Dat is eigenlijk wel iets wat zeker is. Ik vraag me af of wij misschien een van de laatste generaties zijn...
Nu dit dus weer, met de vis. Fossiele brandstoffen raken op. Het klimaat verandert, met alle gevolgen van dien. Aardbevingen, overstromingen, windkracht tweeduizend... is het ooit weleens zo erg geweest? Sneeuw in maart, t-shirt in oktober. Honderdduizend diersoorten sterven uit door toedoen van de mens, vervolgens wordt alles op alles gezet om 'de populatie in stand te houden'. Iedereen krijgt maar kinderen, langzaamaan raakt de wereld voller en voller, van natuurlijke selectie is allang geen sprake meer. Mensen maken om de stomste dingen ruzie (en dus oorlog), terwijl ze in andere werelddelen met bosjes neervallen.
Is dit het begin van het einde? En hoe lang gaat de wereld volgens jou nog mee?