Verdonk een beetje kierewiet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Verdonk een beetje kierewiet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 15:12

Citaat:
Verdonk bekijkt uitzetting imam Fawaz
DEN HAAG - Minister Rita Verdonk laat onderzoeken of de Haagse imam Fawaz, die filmmaker Theo van Gogh kort voor hij vermoord werd tijdens een preek heeft vervloekt, Nederland uitgezet kan worden. „Ik wil weten wat zijn verblijfsrechtelijke status is”, zei Verdonk donderdag voor de EO-radio.

Verdonk vindt dat de uitlatingen van de imam, die ook voormalig VVD-Tweede kamerlid Ayaan Hirsi Ali vervloekte, absoluut niet door de beugel kunnen. „Ik neem dit zwaar.” Volgens Verdonk bekijkt het Openbaar Ministerie ook of andere maatregelen tegen de imam mogelijk zijn. De fracties van CDA en VVD drongen daar eerder deze week op aan. Ze opperden onder meer het opleggen van een preekverbod.

Verdonk zou er voorstander van zijn om haar huidige portefeuille in de komende kabinetsperiode te splitsen. Vreemdelingenzaken moet dan onderdeel worden van een nieuw te vormen ministerie van Veiligheid, terwijl Integratie bij Sociale Zaken ondergebracht kan worden. De VVD-minister sluit terugkeer op haar huidige post niet uit, maar is ook beschikbaar voor ander departement waar veel te doen is. Ze noemde als voorbeeld Onderwijs.

www.telegraaf.nl

----------------------------------------------------------------------------------------------
In het nieuws zei ze.
Vrijheid van menigsuiting... ik wil uitzoeken of we alles wel moeten zeggen. Het wensen van ziektes naar anderen vind ik te ver gaan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nou sorry hoor. Als er iemand constant gebruik maakte van zijn recht om zijn mening te uiten was het Theo van Gogh zelf wel.

Hij heeft herhaaldelijk rare dingen er uit gegooid zoals bijv dat alle moslim mannen zich sexueel vergrijpen aan bepaalde dieren van 2 hoevige oorsprong. Oftewel geiteneu*ers of Schapenn**ers. En meer van dit soort uitspraken.

Wat mij betreft slaat verdonk weer volledig de plank mis.. en probeerd ze dit voor eigen gelang op te rakelen.

De iman heeft deze uitspraken overigens meer dan twee jaar geleden gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 02-11-06 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verduidelijkt

joostvangestel

Re: Verdonk een beetje kierewiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:31

Ze laat onderzoeken. Dat betekent dat ze het antwoord zelf nog niet weet. Het kan dus heel goed zijn dat de imam vrolijk (in Nederland) mag blijven en mensen mag vervloeken in dit land.

Ik zie zelf wel verschil in iemand vervloeken of iemand uitmaken voor bedrijver van geslachtsgemeenschap met evenhoevigen. Vooral gezien vanuit iemands geloofsovertuiging.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:34

verdonk!! Go jij! Go jij!

zei doet tenminste wat heel veel mensen denken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:36

joostvangestel heeft mooi onder woorden gebracht hoe ik er ook over denk.

@TS, wat mij betreft slaat ze de plank (deze keer) niet mis...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:37

Ik vind dit juist een hele goede zaak dat Verdonk dit laat onderzoeken. Iemand (publiekelijk) vervloeken gaat toch echt te ver, dat heeft niks meer met de vrijheid van meningsuiting te maken. We zijn met zijn allen veel te soft (geworden) hier in Nederland, dus ik vind dit alleen maar goed.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:38

Whiz schreef:
Verdonk bekijkt uitzetting imam Fawaz
DEN HAAG - Minister Rita Verdonk laat onderzoeken of de Haagse imam Fawaz, die filmmaker Theo van Gogh kort voor hij vermoord werd tijdens een preek heeft vervloekt, Nederland uitgezet kan worden. „Ik wil weten wat zijn verblijfsrechtelijke status is”, zei Verdonk donderdag voor de EO-radio.

Verdonk vindt dat de uitlatingen van de imam, die ook voormalig VVD-Tweede kamerlid Ayaan Hirsi Ali vervloekte, absoluut niet door de beugel kunnen. „Ik neem dit zwaar.” Volgens Verdonk bekijkt het Openbaar Ministerie ook of andere maatregelen tegen de imam mogelijk zijn. De fracties van CDA en VVD drongen daar eerder deze week op aan. Ze opperden onder meer het opleggen van een preekverbod.

Verdonk zou er voorstander van zijn om haar huidige portefeuille in de komende kabinetsperiode te splitsen. Vreemdelingenzaken moet dan onderdeel worden van een nieuw te vormen ministerie van Veiligheid, terwijl Integratie bij Sociale Zaken ondergebracht kan worden. De VVD-minister sluit terugkeer op haar huidige post niet uit, maar is ook beschikbaar voor ander departement waar veel te doen is. Ze noemde als voorbeeld Onderwijs.

www.telegraaf.nl
----------------------------------------------------------------------------------------------
In het nieuws zei ze.
Vrijheid van menigsuiting... ik wil uitzoeken of we alles wel moeten zeggen. Het wensen van ziektes naar anderen vind ik te ver gaan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nou sorry hoor. Als er iemand constant gebruik maakte van zijn recht om zijn mening te uiten was het Theo van Gogh zelf wel.

Hij heeft herhaaldelijk rare dingen er uit gegooid zoals bijv dat alle moslim mannen zich sexueel vergrijpen aan bepaalde dieren van 2 hoevige oorsprong. Oftewel geiteneu*ers of Schapenn**ers. En meer van dit soort uitspraken.

Wat mij betreft slaat verdonk weer volledig de plank mis.. en probeerd ze dit voor eigen gelang op te rakelen.

De iman heeft deze uitspraken overigens meer dan twee jaar geleden gemaakt.

Ik ben het helemaal met je eens. Van mij mag Verdonk het land uit.
Als het aan haar ligt zou iedereen het land uit gestuurd worden die een ander een t.eringw.ijf of een k.ankerh.oer noemt. Zijn ook ziektes....

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:46

hmm apart

toen verdonk nog niet op haar plaats zat was de reactie van heel NL

WE WILLEN EEN MINISTER DIE DE REGELS NAVOLGT!!!!

nu is minister Verdonk er, en ja ze volgt de regels en wetten precies op zoals ze er staan.
En dan is het weer niet goed *diepe zucht* typisch nederlanders denk ik dan al ben ik er zelf ook 1.

Ik vind Verdonk helemaal geweldig en idd er zit een groot verschil tussen iemand uitvloeken en iemand uitschelden. Het uitvloeken neem ik zelf ook wat hoger op.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:54

anneM_Ajax schreef:
hmm apart

Ik wil een minister die een goed hart heeft, goed kan nadenken en regels navolgt die menselijk zijn.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:01

Best wel typisch.... oke wat die Imam gezegt heeft is niet erg vriendelijk... maar vooralsnog... je gaat toch ook niet iedereen uit zetten die zegt 'GOD-VERDOMME', vervloeking van jezelf toch?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 16:03

xjudithx schreef:
anneM_Ajax schreef:
hmm apart

Ik wil een minister die een goed hart heeft, goed kan nadenken en regels navolgt die menselijk zijn.

Daar ben ik het weer mee eens!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 16:04

Daphnezz schreef:
Best wel typisch.... oke wat die Imam gezegt heeft is niet erg vriendelijk... maar vooralsnog... je gaat toch ook niet iedereen uit zetten die zegt 'GOD-VERDOMME', vervloeking van jezelf toch?

haha ja.

en als je tegen iemand zegt. Krijg de paasei.. dan wens je ook iemand een ziekte toe.. Nou moet toegeven.. niet met trots.... dat dat wel eens over mijn lippen is gekomen.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:07

joostvangestel schreef:
Ze laat onderzoeken. Dat betekent dat ze het antwoord zelf nog niet weet. Het kan dus heel goed zijn dat de imam vrolijk (in Nederland) mag blijven en mensen mag vervloeken in dit land.

Ik zie zelf wel verschil in iemand vervloeken of iemand uitmaken voor bedrijver van geslachtsgemeenschap met evenhoevigen. Vooral gezien vanuit iemands geloofsovertuiging.

Hier ga ik helemaal in mee.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:11

xjudithx schreef:
Ik wil een minister die regels navolgt die menselijk zijn.

Je wil dus een minister die alle afspraken van de democratie in de wind slaat? Knipoog

PS. Als we met zijn allen iemand de paasei toewensen, dan is dat nooit meer zo bedoeld. Persoonlijk zie ik dat een vervloeking door een geestelijke vanuit het gevoel van die geestelijke erger is dan iemand bedreigen met de dood (aangezien de vervloeking het eeuwige leven aangaat en het aardse leven slechts een tussenstation is naar het eeuwig leven).

Iemand die "krijg de paasei" roept, is niet echt bezig met iemand te bedreigen met de dood (al is dat etymologisch gesproken misschien wel waar)

Niet dat ik vloeken goedpraat, zeker niet

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:00

joostvangestel schreef:
xjudithx schreef:
Ik wil een minister die regels navolgt die menselijk zijn.

Je wil dus een minister die alle afspraken van de democratie in de wind slaat? Knipoog

PS. Als we met zijn allen iemand de paasei toewensen, dan is dat nooit meer zo bedoeld. Persoonlijk zie ik dat een vervloeking door een geestelijke vanuit het gevoel van die geestelijke erger is dan iemand bedreigen met de dood (aangezien de vervloeking het eeuwige leven aangaat en het aardse leven slechts een tussenstation is naar het eeuwig leven).

Iemand die "krijg de paasei" roept, is niet echt bezig met iemand te bedreigen met de dood (al is dat etymologisch gesproken misschien wel waar)

Niet dat ik vloeken goedpraat, zeker niet

Misschien was dat bij die priester wel het zelfde geval.. Klinkt het alleen wat zwaarder omdat het in het arabisch is??!!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:06

Die priester zegt iets wat hijzelf ook echt gelooft. Als hij iemand vervloekt is die persoon vervloekt volgens hem. Als ik roep: krijg de t%ering, dan geloof ik niet echt dat iemand de paasei krijgt. Ik geloof ook niet dat mijn woorden die kracht hebben om iemand ziek te maken en dat is ook niet de bedoeling.
Ik krijg het niet goed verwoord, maar iemand vervloeken en zeker publiekelijk is een graadje erger. Zeker als priester die volgens zijn volgelingen ook de "macht" heeft om te zorgen dat iemand een vervloekte is.
Als Theo publiekelijk had geschreeuwt dat hij die priester zijn benen af ging nemen hadden daar ook concequenties aan gehangen.

Pff, de juiste woorden vinden blijft lastig. Al met al denk ik in dit geval niet dat Verdonk fout zit. Zolang ze er maar niet zo´n mediafestijn van gaan maken als bij Hirsi Ali.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:18

Allemaal bepaaseide mensen dan straks *LOL*

Goed, back to topic. Ik vind het wel een goede zaak. Ik vind sowieso dat het elkaar toewensen van ziektes nergens over gaat. Dat is imo net zoiets als vervloeken.
Ik vind Verdonk echt een tof mens, jammer alleen dat alles wat ze doet zo op de voet gevolgt wordt, en er zo'n heisa om gemaakt wordt. De pers is er om de politiek te controleren in principe, en om het volk op de hoogte te houden, maar soms?...

nee, ik vind het echt een goede zaak!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:35

Berdien schreef:
Allemaal bepaaseide mensen dan straks *LOL*

Goed, back to topic. Ik vind het wel een goede zaak. Ik vind sowieso dat het elkaar toewensen van ziektes nergens over gaat. Dat is imo net zoiets als vervloeken.
Ik vind Verdonk echt een tof mens, jammer alleen dat alles wat ze doet zo op de voet gevolgt wordt, en er zo'n heisa om gemaakt wordt. De pers is er om de politiek te controleren in principe, en om het volk op de hoogte te houden, maar soms?...

nee, ik vind het echt een goede zaak!

ja ik snap er probleem ook niet echt.

iedereen zeurt dat nederland te tollerant is, maar áls er dan iemand daad bij woord voegt, is het een heks.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:55

Rita is een verademing! Zo'n imam vervloekt niet zo maar iemand hij roept uit zijn functie op tot haat! En daar gaat deze zaak om. Die man heeft al eerder zo'n soortgelijke grap uitgehaald.... per dirct t land uit! Deze man wil haat zaaien en dat hebben we niet nodig!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 08:53

LimaGentle schreef:
verdonk!! Go jij! Go jij!

zei doet tenminste wat heel veel mensen denken

Nou als zij werkelijk op onderwijs komt te zitten ( wat mijn toekomstige werkgever zou zijn geweest) ben ik toch verdomde blij dat ik ga emigreren. Cool

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:23

Ik ben het wederom weer eens met Verdonk.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:25

Ik vind dat Verdonk heel goed bezig is, ze pakt dit land tenminste aan!! En dat is echt hard nodig. En zoiets wat die imam zeg, zeg je niet over of tegen iemand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:49

Vrijheid van meningsuiting is een klassiek grondrecht en werkt dus alleen verticaal, dwz tussen overheid en burger, niet tussen burgers onderling. Als Verdonk de imam om zijn uitspraken wil uitzetten kan de man zich dus inderdaad beroepen op vrijheid van meningsuiting.

Als zijn boodschap kwetsend/aanstootgevend/whatever is, zijn er andere middelen om die in te perken, bijv via het strafrecht. Bij een strafrechtelijke veroordeling zou dat wel weer een reden tot uitzetting kunnen zijn.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 11:55

LiNdA1986 schreef:
Ik vind dat Verdonk heel goed bezig is, ze pakt dit land tenminste aan!! En dat is echt hard nodig. En zoiets wat die imam zeg, zeg je niet over of tegen iemand!

Pardon?? en dat zeg jij? Ik kan wel wat quotes van jou uit heel bokt weghalen. Waar jou uitspraken en acties nou niet echt het toppunt zijn van beleefdheid.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:00

Ik vervloek vast ook wel eens iemand, maar dat doe ik 'stilletjes'.
Ik vind het wel iets anders, dan dat je dit doet als je een voorbeeldfunctie hebt. Iemand gelijk het land daarom uitzetten, i dunno Verward

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 12:09

Schimmelig schreef:
Ik vervloek vast ook wel eens iemand, maar dat doe ik 'stilletjes'.
Ik vind het wel iets anders, dan dat je dit doet als je een voorbeeldfunctie hebt. Iemand gelijk het land daarom uitzetten, i dunno Verward

Ze kan hem helemaal niet het land uitzetten want hij heeft een nederlandspaspoort. En daarbij komt dat iedereen nu alleen maar meer bij elk wissewasje roept.. gooi ze het land uit!! Mensen, het zijn allemaal nederlanders.... die gooi je er toch niet uit.. dus zoek nu maar gewoon een echte oplossing voor de problemen in onze maatschappij.